stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 421501
  • 24 بهمن 1400 - 19:12
3
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اعلام کرد؛

توزیع ۱۵۰ میلیون لیتر سوخت در حوزه کشاورزی استان همدان

توزیع ۱۵۰ میلیون لیتر سوخت در حوزه کشاورزی استان همدان
همدان- قلمنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سالانه 150 میلیون لیتر سوخت در بخش های مختلف کشاورزی در استان توزیع می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

منصور رضوانی جلال در گفتگو با خبرنگار قلم با بیان اینکه تعداد ۳۰ هزار دستگاه پلاک گذاری مکانیزاسیون شده اند، عنوان کرد: ضریب مکانیزاسیون در استان ۲/۰۲ اسب بخار در هر هکتار است.

وی از جذب صد در صد اعتبارات در این حوزهبر بالغ  ۱۳۰ میلیارد تومانی مکانیزاسیون خبر داد و گفت: هم اکنون، در استان همدان حدود ۳۱ هزار دستگاه تراکتور و ۱۵۰۰ دستگاه کمباین و تعداد ۴۳ شرکت مکانیزاسیون فعالیت دارند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان  در خصوص وضعیت توزیع سوخت در بخش های مختلف کشاورزی نیز اظهار کرد: سالانه ۱۵۰ میلیون لیتر سوخت در بخش های مختلف کشاورزی در استان توزیع می‌شود.
رضوانی جلال در ادامه صحبت های خود از اجرای عملیات کشاورزی حفاظتی ۱۱۰هزار هکتار نیز خبر داد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۹۲ هزار و ۴۰ نفر روز در قالب کارگاه، کلاس، بازدید آموزشی، کارگاه‌های مهارتی وغیره به انجام رسیده و آموزش بهره‌برداران بخش کشاورزی استان در دستور کار بوده است.

وی به تشکیل ۱۷۹ صندوق خرد زنان روستایی با سرمایه ۶۷ میلیارد ریال نیز اشاره کرد و افزود: تغییر در سیستم های آبیاری به کلاسیک، زیر سطحی، انتقال آب با لوله و جلوگیری از اتلاف آب و  ایجاد شبکه های آبیاری زهکشی در سطحی بالغ بر ۱۱۹ کیلومتر از ابتدای سال تاکنون به انجام رسیده است.

رضوانی جلال در پایان به وضعیت قنوات در سطح استان نیز اشاره کرد و گفت: سال جاری، عملیات لایروبی و بازسازی قنوات حدود ۷۰ رشته انجام شده است.

  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.