stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 426610
  • 16 اسفند 1400 - 14:21
0

پارک بانوان شهر دشتی پارسیان نهالکاری شد

پارک بانوان شهر دشتی پارسیان نهالکاری شد
هرمزگان/قلمنا-جشن روز درختکاری در شهرستان پارسیان در پارک بانوان شهر دشتی با حضور فرماندار ، شهردار دشتی، مدیریت جهاد کشاورزی ، مدیریت شیلات،محیط زیست و دیگر مسئولین شهرستان ، انحمن ها ی مردم نهاد و اقشار مردم برگزار شد .
قلم | qalamna.ir :

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پارسیان ضمن گرامیداشت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی گفت : در کشور ما روز درختکاری در ۱۵ اسفند هر سال برگزار می شود و مردم با حضور در پارک ها، جنگل ها و اقصی نقاط شهر اقدام به کاشت نهال های جوان می کنند.

خزعل خواجه افزود : ایرانی ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار زندگی را به زمین باز می گردانند. در این روز در مقابل بیشتر پارک ها و فضاهای سبز و دیگر نقاط شهر نهال هایی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرید.

وی گفت: حفاظت از جنگل‌ها و کاشت نهال در اراضی منابع طبیعی، مهم‌ترین راه حل برای حفظ سفره‌های زیر زمینی و جلوگیری از مشکلات آلودگی ناشی از صنایع است.

و در ادامه آقای سالمی فرماندار شهرستان پارسیان گفت : در ایران، روز ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی ۱۵ اسفند روز ‌درختکاری‌ است.درختکاری در ایران دارای پشتوانه ‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است، تاریخ نشان می ‌دهد که ایرانیان باستان، جشن های خاصی داشتند و در این جشن ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌ گذاشتند امروزه غرس درخت یک وظیفه همگانی برای آحاد مردم است که نیاز روز افزون مردم به اکسیژن می طلبد که ما  ایجاد فضای سبز  را وظیفه ای ملی بدانیم.

 انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.