stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 426628
  • 16 اسفند 1400 - 14:41
3

دانشکده فنی و حرفه ای آیت خامنه ای شهرستان میناب نهالکاری شد

دانشکده فنی و حرفه ای آیت خامنه ای شهرستان میناب  نهالکاری شد
هرمزگان/قلمنا-رئیس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان ميناب از کشت نهال به مناسبت بزرگداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در دانشکده فنی و حرفه ای آیت خامنه ای شهرستان میناب خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

خسرو بهرامی نژاد گفت: منابع طبیعی و اراضی ملی متعلق به نسل یا دوره خاصی نیست و باید تمام تلاش خود را برای حفاظت از این منابع انجام دهیم و در این راستا باید در انتقال اهمیت به آب و خاک، محیط زیست و منابع طبیعی استفاده نماییم.

وی ضمن بیان این مطلب که وظیفه تک تک ما در حفظ و حراست از منابع طبیعی موجود، خصوصاً جنگلها و مراتع و همچنین توسعه پایدار و گسترش این نعمت الهی، به عنوان یک وظیفه دینی و ملی است، افزود بطور خلاصه روز درختکاری بهانه‌ای است برای اینکه ما به محیط زیست احترام گذشته و آنرا احیاء کنیم

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته پرسنل منابع طبیعی میناب با همکاری و میزبانی مدیریت و مجموعه دانشکده فنی و حرفه ای آیت الله خامنه ای میناب و با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی امام جمعه شهرستان میناب، مجید سلحشور معاونت استاندار و فرماندار ویژه میناب، حبیب سهرابی شهردار و جمعی دیگر از مسئولین شورای اداری شهرستان میناب به مناسبت و بزرگداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری به صورت نمادین اقدام به غرس ۲۰۰ اصله نهال درختان نمودند.

حجت الااسلام و المسلمین ابراهیمی امام جمعه شهرستان میناب با اشاره به فرمایشات بزرگان و احادیث ائمه نقش غیر قابل انکار منابع طبیعی و درخت بر روی زندگی انسانها مطالبی را ارائه نمودند، و در این باره اظهار داشت : در اسلام، درخت و درختکاری جایگاه خاصی دارد. دین مقدس اسلام نیز بشر را به کاشت درخت تشویق و ترغیب کرده است و بعضی از بزرگان دین به این امر اشتغال داشته اند. پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم در این باره می فرماید: اگر شخصی درختی بکارد یا مزرعه ای را به زیر کشت ببرد و انسان ها، حیوانات یاپرندگان از آن بخورند، این کار صدقه ای جاریه ای از طرف آن شخص شمرده می شود.

 انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.