stat counter
تاریخ : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 28 September , 2024
  • کد خبر : 427880
  • 22 اسفند 1400 - 17:46
0
معاون استاندار کرمانشاه:

طرح انتقال آب شرب به شهر کرمانشاه با روند مطلوبی در حال انجام است

طرح انتقال آب شرب به شهر کرمانشاه با روند مطلوبی در حال انجام است
کرمانشاه- قلمنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: اقدامات خوبی برای طرح انتقال آبرسانی از سد گاوشان به شهر کرمانشاه با هدف رفع مشکلات مربوط به تنش آبی انجام شده و با روند مطلوبی در دست اجرا است.
قلم | qalamna.ir :

«منوچهر فخری» در جلسه هفتگی برنامه ریزی برای انتقال آب شرب کرمانشاه از سد گاوشان اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مستمر استاندار برای انتقال آب شرب به کرمانشاه خوشبختانه طی چند مدت گذشته کارهای خوب و اثربخشی به همین منظور صورت گرفته و دستگاه های ذیربط همه پای کار بودند.

وی ادامه داد: به زودی لوله های انتقال آب از سد گاوشان تست و جهت تسریع در رفع مشکل بی آبی در اختیار شرکت آب و فاضلاب شهری قرار خواهد گرفت.

فخری بیان داشت: بیان عملکردها و اقدامات منجر به امیدواری مردم خواهد شد لذا دستگاه های ذیربط موظف هستند که اقدامات و برنامه هایی که چند مدت گذشته برای انتقال آب شرب به منظور رفع مشکلات بی آبی در این شهر صورت گرفته را به اطلاع مردم برسانند.

براساس برنامه‌ریزی‌های بلندمدت انجام شده سالانه حدود ۶۳ میلیون متر مکعب معادل ۲ هزار لیتر در ثانیه آب شرب کرمانشاه توسط سد گاوشان تامین خواهد شد.

از سال ۹۲ تاکنون به منظور تامین آب شرب شهر کرمانشاه حدود هزار لیتر بر ثانیه آب سدگاوشان تحویل تصفیه خانه شهید نظری این شهرستان شده است.

شهرستان کرمانشاه بیش از نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده و بزرگترین شهرستان کشور با پنج بخش است.

سرانه مصرف آب شرب در شهر کرمانشاه ۵۳ لیتر بیشتر از میانگین کشوری یعنی ۲۲۳ لیتر در شبانه‌روز است.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

طرح های حوزه آبخیزداری از فرسایش ۸۰۰ هزار تن خاک جلوگیری می کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین در جلسه بررسی وضعیت طرح های منابع طبیعی استان با اشاره به افتتاح ۱۲ طرح در حوزه آبخیزداری کرمانشاه، گفت: افتتاح این طرح ها فواید بسیاری به همراه دارد از جمله آنکه باعث کاهش فرسایش ۸۰۰ هزار تن خاک در سال را فراهم می آورد.

فخری افزود: استحصال رواناب به مقدار ۵۳ میلیون متر معکب در سال از دیگر فواید طرح های افتتاحی برای استان است.

وی ادامه داد: کنترل رسوب به مقدار ۴۰۰ هزار تن و تولید علوفه به مقدار ۱۲هزار تن در سال از دیگر مزیت هایی است که افتتاح ۱۲ طرح آبخیزداری به همراه دارد.

فخری تصریح کرد: ۱۲ پروژه در حوزه آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان در هفته منابع طبیعی و در شهرستان های کرمانشاه، هرسین، کنگاور، سنقر و کلیایی، دالاهو، پاوه و سرپل ذهاب با مساحت ۱۰۰ هزار هکتار افتتاح شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: از آغاز فعالیت های آبخیزداری در استان کرمانشاه با مساحتی حدود ۲ و نیم و میلیون هکتار به طور کلی ۸۵۰ هزار هکتار مطالعات تفصیلی _ اجرایی انجام شده که از این مقدار ۵۵۰ هزار هکتار آن عملیات اجرایی آبخیزداری در سطح استان است که شامل ۱۰۰ حوزه آبخیز می شود.

وی هدف از اجرای این برنامه ها را مدیریت و سلامت حوزه های آبخیز، کنترل سیلاب مناطق بحرانی و سیل خیز حوضه مخصوصاً حوضه های شهری، کاهش فرسایش و حفاظت خاک مخصوصاً در مناطق شیبدار عنوان کرد.

فخری در پایان، کنترل رسوب حوضه سدهای استان و کرخه، تغذیه و تقویت سفره های آب زیرزمینی، چشمه ها و قنوات و پایداری رژیم آبی رودخانه ها را از دیگر اهداف برنامه های اجرایی در حوزه آبخیزداری عنوان کرد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۴ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی و با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.