stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
  • کد خبر : 428012
  • 23 اسفند 1400 - 16:19
2

سرپل‌ذهاب آماده پذیرش مسافران نوروزی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

سرپل‌ذهاب آماده پذیرش مسافران نوروزی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی
کرمانشاه - قلمنا- شهرستان مرزی سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه از مناطق بکری است که این روزها پس از گذشت ۲ سال از شرایط سخت کرونایی حاکم بر آن آمادگی پذیرش مسافران نوروزی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اتخاذ تمهیدات لازم از سوی ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی را دارد.
قلم | qalamna.ir :

وجود جاذبه های طبیعی گردشگری، آثار تاریخی فراوان و آب و هوای بسیار خوب باعث شده که حجم بسیاری از سفرهای درون و برون استانی به سرپل ذهاب انجام شود.

سرپل ذهاب دارای ۲۲۴ اثر تاریخی است و از این تعداد ۱۴۶ اثر آن به ثبت ملی رسیده که از طریق میراث فرهنگی برای معرفی مکان های تفریحی و باستانی شهرستان تمهیدات لازم پیش بینی شده است.

بقعه مطهر احمد ابن اسحاق قمی (ره) که پس از زلزله امسال اولین سالی است که بازسازی آن به اتمام رسیده و مقصد دلهای عاشق بسیاری است، وجود آبشار پیران، آبشار خلیج فارس، زیارتگاه امامزاده عباس، سراب های گرم، قلعه شاهین و ماراب و آثار تاریخی آنو بانی نی، دکان داوود، زیج منیژه، طاق گرا، دشت ذهاب و یادمان های شهید شیرودی، شهدای بازی دراز و شهدای گمنام از مناطق دیدنی شهرستان سرپل ذهاب است.

پس از ۲ سال امسال ستاد ملی کرونا اجازه داده تا سفرهای نوروزی با شرایط خاص و به شرط تزریق واکسن کرونا از سوی هم وطنانی که قصد دارند تا آب و هوایی عوض کنند، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام شود از این رو تدابیر لازم برای پذیرایی از مهمانان و گردشگران نوروزی در این شهرستان فراهم شده و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان نیز اکنون آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور هستند.

آمادگی لازم را برای پذیرش مسافران نوروزی داریم

فرماندار سرپل ذهاب گفت: امسال پیش بینی می شود با توجه به اینکه وضعیت کرونایی بهبود پیدا کرده و محدودیت های سفر برداشته شده از این رو آمادگی لازم برای میزبانی از میهمانان عزیز نوروزی را با تدابیر بهداشتی داریم.

«نورالدین فرزادی پور» افزود: به دلیل شرایط کرونایی طی ۲ سال گذشته وضعیت گردشگری و برپایی مراسمات جشن های نوروز در داخل شهرستان و در واقع سراسر کشور ایران با مشکل جدی مواجه بود به همین جهت به لحاظ محدودیت‌های سفر گردشگری تعطیل بوده است.

وی اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم را خواهند داشت چون سرپل ذهاب زودتر از سایر مناطق استان کرمانشاه به دلیل آب و هوای گرمسیری پذیرای بهار می شود و پیش‌بینی می‌شود که مهمانان عزیز سمت و سوی انتخاب محل سفر را معمولاً سرپل ذهاب قرار دهند.

لزوم برنامه‌ریزی برای افزایش خدمات دهی در شهرستان

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم را داشته باشند و از مردم شهرستان خواهش می کنم، آمادگی لازم را برای استقبال و پذیرش مهمانان داشته باشند به خصوص کسبه و بازاریان عزیز با رعایت انصاف و برخورد شایسته به عنوان نماد فرهنگی شهرستان سرپل ذهاب باشند.

فرزادی پور ادامه داد: همه دستگاه های خدماتی موظف هستند برنامه لازم را برای پذیرش میهمانان و ارایه خدمات و استقبال از آن ها در طول ایام نوروز رو داشته باشند و درجه اول موظف به ارایه خدمات به مردم و شهروندان هستند و به تبع با توجه به اینکه حجم گردشگران به شهروندان خودمان اضافه می شود طبیعتاً انتظار خدمات هم بالا می رود و ضرورت دارد که با آمادگی و بیشترین در صدد ارایه خدمات مطلوب تر باشند.

او گفت: بخش خصوصی و مراکز بوم گردی آماده هستند که برای محل اسکان مسافران نوروزی برنامه‌ریزی داشته باشند و پذیرای مهمانان باشند.

وی اظهار داشت:همچنین در داخل شهر هم آموزش و پرورش موظف شده مدارسی که دارای خدمات مناسب هستند و آمادگی پذیرش مهمان را دارد تجهیز شوند و برای پذیرش مهمانان در شرایطی که نیاز است، اسکان داده باشند و جمعیت هلال احمر موظف شده محل اسکان موقت را نیز مشخص کند.

او گفت: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور عشایری و شرکت‌های خصوصی دیگری هم موظف شدند با برپایی نمایشگاه‌ فضای مناسبی را برای پُرکردن اوفات فراغت گردشگران ایجاد کنندضمنم اینکه پایگاه میراث فرهنگی موظف شده در محل آنوبانی نی جشن نوروز گاهی را برگزار کنند و علاوه بر معرفی آثار تاریخی و باستانی شهرستان که بعضا قدمتش به بیش از سه هزار و ۸۰۰ سال برمی گردد زمینه آشنایی مردم و گردشگران را با آثار تاریخی فراهم کند.

او اضافه کرد: امید است میهمانان نوروزی با حضور خود به شهرستان سرپل ذهاب هم با فرهنگ و سنت و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهرستان آشنا شوند و هم می‌توانند پیام رسانان بسیار خوبی برای اقصی نقاط کشورمان در انعکاس روحیه میهمان‌نوازی و جوانمردی و روحیه ایثار و از خودگذشتگی دوران دفاع مقدس این شهرستان باشند.

گردشگری جنگ ظرفیت بزرگ سرپل ذهاب برای جذب مسافران نوروزی

فرزادی پور گفت: شهرستان سرپل ذهاب دارای جذابیت ها و جاذبه‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری طبیعی به لحاظ داشتن دشت های زیبا سراب های پرآب ارتفاعات و پوشش جنگلی بسیار مناسب در اقصی نقاط شهرستان و هم دارای جاذبه های تاریخی است که آثار به جا مانده از تاریخ ما از جمله زیج منیژه، آنوبانی نی طاق گرا و محور ساسانی به عنوان جاذبه های گردشگری تاریخی در تاریخ کشورمان و در جهان صاحب نام و نشان ویژه هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر این جاذبه ها ی طبیعی، وجود بقعه مبارکه احمد بن اسحاق (ره) به عنوان یک محدث ارزشمند که به عنوان جمکران ثانی در ذهن و خاطر افراد مذهبی و متدین ما جایگاه ویژه‌ای را دارد، یادمان بازی دراز و یادمان شهید شیرودی و یادمان‌های دیگری از دوران دفاع مقدس که بیانگر ایثار و شهادت طلبی و فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان است، به عنوان جاذبه های گردشگری مذهبی هدف بسیاری از گردشگران کشورمان خواهد بود.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: با توجه به اینکه شهرستان بازار پر رونقی دارد از این رو تجارت و بازرگانی در این شهرستان هم از وضعیت مناسبی برخورداره و می تواند هدف گردشگری بازرگانان عزیزان قرار بگیرد و در ابعاد دیگری هم موقعیت گردشگری شهرستان ویژه هستند و امید است به یاری خدای بزرگ در این ایام برای ارایه خدمت به گردشگران بتوانیم میزبانان خوبی باشیم و گردشگران عزیز با یک خاطره و ذهنیت مثبت شهرستان ما را به مقصد خود وداع کنند.

بهسازی و سامان دهی فضای شهری

شهردار سرپل ذهاب نیز در گفت و گو با خبرنگار گفت: شهرداری سرپل ذهاب، رنگ آمیزی وسایل پارک و جدول خیابان ها، ساماندهی فضای سبز و بستر مناسب برای اسکان و استقبال از میهمانان نوروزی را در دستور کار قرار داده است.

«بزرو صیادی‌پور» افزود: با تمهیداتی که شهرداری و دیگر نهادها به عمل آورده اند مسافرین و میهمانان با خیالی آسوده به این شهرستان سفر نمایند و خوشبختانه مسوولان شهرستان با تمام توان خود عزم را جزم کردند تا محیطی پر از آرامش، صمیمیت، شادی و نشاط آور در مکانهای تفریحی و گردشگری شهرستان برای مردم فراهم کنند.

وی اظهار داشت: این خطه از دیار سالیانه به ویژه ایام نوروز پذیرای میهمانان از نقاط مختلف کشوراست اما متاسفانه ۲ سال گذشته به خاطر حفظ سلامتی مردم و شیوع ویروس کرونا متاسفانه پذیرایی مهمانان نوروزی نبود.

وی ادامه داد: با برقراری امنیت کامل و در اختیار قرار دادن امکانات لازم از قبیل نمازخانه، سرویس بهداشتی، نظارت بر رعایت موازین بهداشتی و فروش مواد غذایی در مکان های تفریحی آماده ارایه خدمات برای شهروندان و مسافران و گردشگران با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی خواهند بود.

شهردار سرپل ذهاب گفت: این شهرستان با وجود بقعه مطهر احمد ابن اسحاق قمی (ره) و همچنین مناظر و جاذبه های منحصر به فرد همانند آبشار پیران، زیارتگاه امام زاده عباس و سراب های متعدد چون سراب گرم، قلعه شاهین و سراب ماراب و آثار تاریخی چون نقش آنو بانی نی، دکان داوود، زیج منیژه، طاق گرا و دشت ذهاب زمینه جذب بیش از پیش میهمانان و گردشگران نوروزی را فراهم می کند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.