stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 428401
  • 24 اسفند 1400 - 18:53
1
استاندار کرمانشاه:

نظارت‌های مستمر بر بازار باید برای مردم ملموس باشد

نظارت‌های مستمر بر بازار باید برای مردم ملموس باشد
کرمانشاه - قلمنا- استاندار کرمانشاه تاکید کرد: نظارت‌ها و بازرسی‌های مستمر بر بازار باید به گونه‌ای انجام شود که برای مردم ملموس باشد و روند کنترل قیمت‌ها منجربه افزایش رضایتمندی مردم گردد.
قلم | qalamna.ir :

«بهمن امیری مقدم» دوشنبه شب در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با بیان اینکه میزان ذخایر کالاهای اساسی باید بیشتر از میزان مصرف و نیاز استان باشد و یادآوری کرد: جهاد کشاورزی باید تمهیدات لازم را برای افزایش ذخایر این کالاها سریعاً اتخاذ کند.

وی ادامه داد: نحوه عرضه، توزیع و نظارت ها باید به گونه ای باشد که کالاهای اساسی بدون هیچ مشکلی به دست مردم برسد و مردم احساس کنند که مدیران مرتبط با تلاش ویژه و به صورت میدانی بر بازار نظارت دارند و با هر گونه کم فروشی و گران فروشی در بازار برخورد شدید می شود.

استاندار کرمانشاه همچنین از فرمانداران خواست بر نحوه برخورد جدی با هر گونه گران فروشی چه در واحدهای صنفی و چه در واحدهای خبازی نظارت کنند؛ زیرا حق مردم است که کالاهای اساسی را بدون هیچ دغددغه ای تهیه و همچنین نان با کیفیت و مرغوب مصرف کنند.

امیری مقدم تصریح کرد: اداره استاندارد وظیفه دارد که نظارت بر تجهیزاتی که واحدهای صنفی و صنعتی از آن برای ارائه خدمات استفاده می کنند؛ بیشتر کند و تست سالم بودن ترازوهای فروشگاه ها و واحدهای صنفی در ارتباط با عرضه مواد غذایی را با جدیت تمام انجام دهد و با هر گونه کم فروشی برخورد کند زیرا این نوع کار یعنی کم فروشی ظلم به مردم است.

مدیر ارشد استان همچنین از جهاد کشاورزی نیز خواست که نظارت و پیگیری لازم در خصوص جوجه ریزی در واحدهای مرغداری داشته باشد و تلاش خود را برای افزایش جوجه ریزی به سه میلیون قطعه در ماه افزایش دهد. همچنین برای این موضوع برنامه های اجرایی خود را دنبال و با واحد مرغداری که غیر فعال می باشد و فعالیت مناسبی در جوجه ریزی ندارد برخورد جدی داشته باشد.

میوه‌های ستاد تنظیم بازار به دست همه مردم برسد

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در استان برای توزیع میوه های ستاد تنظیم بازار گفت: سازمان حمایت از مصرف کننده در استان موظف است تا فردا قیمت این میوه ها را با ۱۵ درصد تخفیف تعیین کند و این میوه ها هر چه سریعتر برای توزیع روانه بازار گردند.

امیری مقدم با بیان اینکه باید تلاش شود تا میوه های ستاد تنظیم بازار با قیمت تعیین شده به دست همه مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه برسد، تصریح کرد: این میوه ها باید با کیفیت و مرغوب باشد و اگر مغازه میوه فروشی که میوه های ستاد تنظیم بازار را داشته باشد و آنها را به فروش برساند این اقدام جرم است و باید با متخلف برخورد شود.

وی همچنین خواستار نظارت بیشتر بر فعالیت فروشگاه های بزرگ عرضه مواد غذایی در استان شد و گفت: متاسفانه طبق بررسی های صورت گرفته عملکرد بعضی از این فروشگاه ها مناسب نیست، لذا دستگاه های نظارت وظیفه دارند که نظارت جدی تر و بیشتری در فروش و عرضه مواد غذایی در فروشگاه های بزرگ داشته باشند و از هر گونه کم فروشی جلوگیری کنند.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: وقتی تخلف این فروشگاه ها محرز شد جای هیچ گونه مماشاتی نیست و دستگاه های ذیربط موظف به برخورد جدی هستند.

وی در ادامه خواستار نظارت جدی بر توزیع و فروش هر گونه مواد غذایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی شد و اظهار داشت: مکان هایی که در بیمارستان ها و مراکز درمانی اقدام به عرضه مواد غذایی دارند باید مشمول نظارت گردند و این مکان ها در قیمت کالاها نباید هیچ فرقی با بیرون بیمارستان داشته باشند.

استاندار کرمانشاه در پایان سخنان خود با بیان اینکه تاثیر بازرسی ها و نظارت ها در بازار باید برای مردم ملموس و مشخص باشد، گفت: هدف از انجام جدیت و افزایش بازدیدها و نظارت ها کسب رضایتمندی مردم است و ما مدیران وظیفه داریم که بهترین خدمات را با بهترین کیفیت برای مردم فراهم کنیم.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.