stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 428581
  • 25 اسفند 1400 - 19:49
0
استاندار:

کرمانشاه سال آینده واحد تولیدی کم‌کار و تعطیل نباید داشته باشد

کرمانشاه سال آینده واحد تولیدی کم‌کار و تعطیل نباید داشته باشد
کرمانشاه -قلمنا - استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی باید تمام موانع واحدهای تولیدی استان را بردارند، گفت: سال آینده در استان کرمانشاه واحد تولیدی کم‌کار و تعطیل نباید وجود داشته باشد و همه آنها باید تعیین تکلیف شوند.
قلم | qalamna.ir :

«بهمن امیری‌مقدم» روز چهارشنبه در یازدهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: برای استان کرمانشاه به عنوان استانی کم برخوردار وجود واحد تولیدی کم‌کار و تعطیل هیچ گونه توجیهی وجود ندارد و قابل قبول هم نیست.

وی دریافت تسهیلات در قالب واحدهای تولیدی و هزینه کردن آن در زمینه های دیگر و حتی در خارج از استان را ظلم و خیانتی بزرگ دانست و گفت: گزارشاتی از این دست دریافت کردیم و کسانی که این تسهیلات را در مسیری غیر از تولید و اشتغال استان هزینه کنند باید این بودجه ها را به استان برگردانند.

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه خواستار مشوق های بیشتری برای واحدهای تولیدی فعال و رفع موانع آنها شد و در ادامه تصریح کرد: در برنامه ریزی اشتغال سال آینده سهم هر دستگاهی باید مشخص باشد و شغلی را بپذیریم که تحت پوشش بیمه قرار داشته باشد در حالی که امروز ۶۹ درصد مشاغل ما غیررسمی است.

امیری‌مقدم با اشاره به اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان (پالایشگاه نفت، گاز و برق) ملزم به اجرای بخشنامه‌های مرکز نیستند، اظهار کرد: هر بخشنامه‌ای که برای واحدهای تولیدی مشکلی ایجاد کند قبل از اجرا بایستی با استانداری هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد تا در صورت لزوم با وزیر مربوطه و رییس‌جمهوری جهت بخشودگی آنها مذاکرات لازم انجام شود.

استاندار کرمانشاه در خصوص تخلفات فراوان در حوزه مسکن هم گفت: متاسفانه این تخلفات در جای جای استان مشاهده می‌شود و اداره شهر با این شیوه امکان پذیر نیست و قبلا هم تاکید کردیم که ماده ۱۰۰ نباید محل درآمد شهرداری باشد و اصول ساختمان سازی باید به نحوی باشد تا مردم کمترین تخلف را داشته باشند.

امیری‌مقدم، هماهنگی و تعامل بین واحدهای تولیدی و صنعتی را یکی از مشکلاتی دانست که سال آینده باید برطرف شود و در ادامه افزود: اگر بر اساس بیانات مقام معظم رهبری در همه حوزه ها کار را به صورت جهادی و اعتقادی انجام می‌دادیم امروز وضعمان خیلی بهتر بود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از ۳۰ هزار اشتغالزایی دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.