stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 428636
  • 25 اسفند 1400 - 18:20
1

انتظار مردم از شورای شهر اهواز تاکنون محقق نشده است

انتظار مردم از شورای شهر اهواز تاکنون محقق نشده است
رییس شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه انتظار مردم از شورا بیش از عملکرد آن است، گفت: اگر چه شاید انتظاری که مردم از شورای دوره ششم اهواز داشته تاکنون محقق نشده است ولی روند حرکتی این شورا در پاسخ به مطالبه مردم مطلوب است.
قلم | qalamna.ir :

سیاوش محمودی رییس شورای اسلامی شهر اهواز روز چهارشنبه در سی و نهمین جلسه رسمی شورای شهر اهواز در صحن علنی این شورا با تاکید بر ضرورت ارزیابی عملکرد هفت ماهه دوره ششم شورای شهر ششم می گذرد، بیان کرد: ارزیابی عملکرد دوره ششم شورا به منظور تقویت نقاط مثبت و برطرف کردن نقاط منفی باید در دستور کار تمام کمیسیون ها باشد.

وی با بیان اینکه ریل گذاری اصلی صورت گرفته توسط شورای ششم از سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود، افزود: عملکرد امسال شورا و شهرداری بر اساس ریل گذاری شورای دوره پنجم بوده و با عملیاتی شدن بودجه ۱۴۰۱ که توسط شورای دوره ششم تدوین شده است اولویت های این شورا در حل مشکلات اهواز از سال آینده آغاز می‌شود.

محمودی توجه به افزایش سرانه سبز و کاشت گل و گیاه در سطح اهواز در چند ماه اخیر را قابل تقدیر دانست و گفت: شورای ششم اهواز در هفت ماه عملکرد خود در مسیر عمران این کلانشهر حرکت کرده است.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز با روشن دانستن آینده این شهر بیان کرد: برخی طرح های عمرانی مهم در اهواز به دلایل حقوقی و مالی برای سال‌ها متوقف بودند که این طرح ها در ماه های اخیر با پیگیری شهرداری روند عملیاتی آنها از سر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه روند آسفالت معابر اهواز به ویژه در مناطق محرومی مانند ملاشیه اهواز با سرعت خوبی در حال انجام است، افزود: ظرفیت تولید کارخانه آسفالت اهواز به ۸۰۰ تن افزایش یافته است که با اقدام انجام شده این انتظار وجود دارد با برنامه ریزی و کار جهادی شبانه روزی روند آسفالت معابر اهواز با سرعت ادامه یابد.

وی نظارت شورا بر عملکرد شهرداری را ضروری دانست و گفت: نظارت و سیاستگذاری شورای شهر اهواز نیاز به تقویت بیشتری در سال آینده است.

رییس شورای شهر اهواز با اشاره به حضور مسوولان دستگاه های مختلف در صحن علنی شورا افزود: حضور مدیران دستگاه‌های مختلف مستقر در اهواز به صحن علنی این شورا موجب افزایش همگرایی میان مجموعه های مختلف شهری برای ارتقای خدمت رسانی به مردم می شود که دعوت مسوولان دستگاه‌های مختلف به این شورا در سال آینده به صورت جدی تری پیگیری می‌شود.

محمودی با نامطلوب دانستن عملکرد این شورا در بخش سیاستگذاری گفت: اگر شورا به وظایف خود در بخش سیاستگذاری و راهبردی، و استفاده از نظرات صایب به خوبی عمل کند، حرکت مجموعه شهری با سرعت بیشتری پیش می رود.

وی تمرکز جدی و با برنامه شورا شهر در کمک به بخش درآمدزدایی شهری را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: هر اقدام عمرانی و خدماتی در سطح شهر نیاز به تامین منابع مالی دارد به همین دلیل باید شورای شهر با سیاست گذاری مناسب و پیگیری حقوق شهر از دستگاه های مختلف، نسبت به تحقق این امر اقدام جدی کند.

محمودی با اشاره به تصویب بودجه ۶۵ هزار میلیارد ریالی سال ۱۴۰۱ شهرداری اهواز بیان کرد:تحقق بودجه سال آینده شهرداری به دلیل توجه جدی به اولویت‌های شهری و مطالبه های مهم مردم آینده روشنی برای شهر اهواز در پی خواهد داشت.

شورای شهر اهواز در این نشست بررسی ایرادهای فرمانداری اهواز به چهار مصوبه این شورا را در دستور کار داشت که اعضای این شورا بر سه مصوبه خود اصرار کردند. در صورت اصرار شورا بر مصوبه خود، این مصوبه ها به جای بررسی در هیات تطبیق فرمانداری در شورای حل اختلاف تعیین تکلیف می شوند.

لایحه تعرفه بهای خدمات سالیانه آسفالت دیگر لایحه‌ای بود که با تصویب دو فوریت آن در دستور کار نشست امروز شورا قرار گرفت. پیشنهاد شهرداری افزایش ۹۰ درصدی تعرفه بهای خدمات سالیانه آسفالت نسبت به سال ۱۳۹۹ بود که این پیشنهاد در کمیسیون تخصصی شورا به افزایش ۳۰ درصد تقلیل یافت که در نهایت اعضای شورا در این جلسه این نظر کمیسیون شورا را به تصویب رساند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.