stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 428674
  • 25 اسفند 1400 - 22:42
1
استاندار استان مرکزی:

سال آینده سال رشد اقتصادی است

سال آینده سال رشد اقتصادی است
مرکزی_قلمنا_ استاندار مرکزی گفت: سال آینده سال رشد اقتصادی است و تمرکز دولت در این راستا است و نیاز است تشکل‌های اجتماعی و فرهنگی نسبت به این مفهوم و ابعاد آن، سواد اقتصادی خود را افزایش دهند تا سطح نگاه اقتصادی جامعه افزایش یابد و هدف دولت برای رشد اقتصادی هشت درصد محقق شود.
قلم | qalamna.ir :

فرزاد مخلص‌الائمه عصر امروز در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی در اراک افزود:رشد اقتصادی کشور با احتساب فروش نفت از زمستان امسال چشمگیر بوده اما امید است رشد اقتصادی در سال جدید با نفت نباشد زیرا مولد نیست و امید است سرمایه‌ها در بخش‌های اصلی به کار گرفته شود.

وی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب به این موضوع تاکید ویژه دارند و نخستین توصیه ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب توصیه امید به آینده و نگاه خوش‌بینانه و امیدوار به آینده است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: دغدغه‌های سمن‌ها قابل احترام است و امید است بتوان به سمت مسایل ودغدغه‌های این قشر در دولت سیزدهم حرکت کرد و شاهد تحولات زیادی در این حوزه‌ها باشیم.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی ناظر بر جوانان بویژه در حوزه طلاق باید برنامه‌های جدی صورت گیرد، ادامه داد: امید است در این راستا تشکل‌ها، دستگاه‌های اجرایی، گروه‌ها، نهادها و سمن‌های مختلف تلاش کنند تا این معضل مهار شود زیرا این مهم امری بین دستگاهی است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: ستاد ساماندهی امور جوانان، محلی برای احصای مشکلات و کاستی‌های این حوزه است.

بهنام نظری با تاکید بر اینکه نیاز است در حوزه جوانان همه پای کار باشند، ادامه داد: اکر نگاه عمیق به جوانان نشود، می‌تواند تهدیداتی در جامعه ایجاد شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی نیز گفت: اوقات فراغت در سال ۱۴۰۱ متفاوت با ۲ سال گذشته است و به دلیل بهبود شرایط کرونایی برنامه‌های اوقات فراغت در سال آتی باید بصورت ویژه دنبال شود.

محمدرضا جعفری با بیان اینکه نیاز است فعالیت‌های مناسب رویکردی برای جوانان ونوجوانان مشخص شود، اظهار کرد: جوانان به عنوان سرمایه کشور هستند و ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی باید برنامه جامع برای این قشر داشته باشد.

مدیرکل ورزش وجوانان استان مرکزی نیز در این نشست گفت: در سفر وزیر وزرش و جوانان به استان مرکزی ۱۳ طرح شاخص افتتاح شد و در این سفر پیشنهاد شد که دبیرخانه دایمی شبکه سمن‌های ملی فرهنگی در حوزه جوانان در استان مرکزی ایجاد شود.

عابد حقدادی با بیان اینکه این مهم محقق شده و اعتباری برای شروع آن از وزارت ورزش و جوانان تخصیص یافته است، ابراز کرد: تشکیل این شبکه یکی از نیازهای خاص است و ریاست آن نیز به رئیس مجمع سمن‌های جوانان واگذار شده است.

حقدادی اظهار داشت: طی ۲ سال گذشته به دلیل شرایط کرونا، برنامه‌های هفته جوان و تجلیل از نخبگان این قشر برگزار نشد، اما امسال این برنامه با همکاری سپاه ناحیه اراک در این شهر و سایر شهرستان‌های استان مرکزی برگزار شد.

وی یادآور شد: استان مرکزی نخستین استانی است که در حوزه ورزش و سمن‌های جوانان با همکاری سپاه، فعالیت اردوهای جهادی را دنبال می‌کند و تاکنون اقدامات خوبی را در این راستا انجام داده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: ویژه‌ برنامه‌های خاصی در هفته جوان امسال برگزار می شود که پیش‌بینی شده بخشی از آن در ایام نوروز باشد.

وی در پایان یادآور شد: بحث یک درصد پژوهش در این نهاد هزینه نشده و نیاز است یک پژوهش در حوزه نیازسنجی حوزه جوانان هزینه شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.