stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 4287
  • 05 مهر 1394 - 8:43
0

هما روستا در روز تولدش درگذشت+تصاویر

هما روستا در روز تولدش درگذشت+تصاویر

«هما روستا» بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، چهارم مهرماه همزمان با سالروز تولدش دار فانی را وداع گفت.

قلم | qalamna.ir :

1413657837840_erfan khoshkhoo1-29.jpgاین بازیگر که در واپسین سال‌های عمرش با سرطان مبارزه می‌کرد، چندی پیش برای ادامه درمان به آمریکا رفت، اما معالجه در آن کشور نیز بی‌ثمر ماند و او روز گذشته درگذشت.

محمدحسن معجونی، از هنرمندان تئاتر و یکی از دوستان نزدیک خانم روستا با تأیید خبر درگذشت وی، به ایسنا گفت که قرار است پیکر این هنرمند فقید به ایران منتقل شود، اما از آنجا که او در آمریکا فوت کرده، این انتقال چند روزی زمان می‌برد.

هما روستا، ۴ مهرماه ۱۳۲۳ متولد شد. او که بازیگری و کارگردانی تئاترهای مختلفی را در کارنامه‌اش داشت همسر مرحوم حمید سمندریان، کارگردان نامدار تئاتر ایران بود. استاد سمندریان نیز سال ۱۳۹۱ از دنیا رفت.

هما روستا در کارنامه هنری خود ایفای نقش در نمایش‌هایی همچون “باغ آلبالو” و “ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی” و همچنین بازی در فیلم‌هایی نظیر “پرنده کوچک خو‌شبختی” و “از کرخه تا راین” را ثبت کرده بود.

بهاره رهنما ساعاتی پیش در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام، از درگذشت هما روستا خبر داد و نوشت: «اومدم بی‌دلیل و با دلیل بنویسم سپیده که سر زند اولین روز از روزهای بی‌تو آغاز می‌شود … گمانم شعری است از منوچهر آتشی، که ناگهان خبر عجیب سفر ابدی بانو هما روستا رو شنیدم. امشب کلا طعم گس خرمالوهای پاییز رو داشت. طعم رفتن و بی‌خود نبود بیتوته این شعر در ذهنم. تسلیت می‌گم به جامعه هنری و مردم ایران، اگر چه شک ندارم مرگ فقط آغاز یک سفره و این روزا گاهی خودمم دلتنگ این سفرم. من تو نمایش باغ آلبالو افتخار دارم نقشی رو بازی کنم که سال‌ها پیش خانم روستا بازی کردند: رانووسکایای شکوهمند باغ آلبالو بی‌شک بانو بود و بس…»

همچنین بهنوش طباطبایی و پولاد کیمیایی در صفحه شخصی خود نیز این اتفاق ناگوار را تسلیت گفتند.

هما روستا درگذشت + تصاویر

هما روستا که مدت‌هاست به بیماری سرطان مبتلا شده است، برای درمان در آمریکا حضور داشت و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

هما روستا درگذشتهما روستا درگذشت

او متولد ۱۳۲۵ در تهران و فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای دراماتیک از بخارست است و از فیلم‌های شاخص او می‌توان به «گزارش یک قتل»، «پرنده کوچک خوشبختی»، «تمام وسوسه‌های زمین»، «مسافران» و «از کرخه تا راین» اشاره کرد.

هما روستا درگذشت

این بازیگر که در جشنواره ۳۲ فیلم فجر بزرگداشتش برگزار شد، نوشت: «من باید تشکر کنم از مردمی که در کوچه و خیابان با لبخند پرمهرشان به من نیروی زندگی می‌بخشند. پس بزرگداشت می‌تواند زیبا باشد اگر پایان راه نباشد.»

هما روستا درگذشت
هما روستا درگذشت
هما روستا درگذشت
هما روستا درگذشت + تصاویر
هما روستا درگذشت + تصاویر
هما روستا درگذشت + تصاویر

روستا از یک شخصیت و طبیعت خاص برخوردار بود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.