stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 429342
  • 28 اسفند 1400 - 23:08
0
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

میانگین مرگ و میر ناشی از کرونا در کرمانشاه کاهش یافته است

میانگین مرگ و میر ناشی از کرونا در کرمانشاه کاهش یافته است
کرمانشاه- قلمنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: میانگین مرگ و میر استان در مقایسه با کشور پایین‌تر است که نشان از زحمت زیاد کادر بهداشت و درمان است.
قلم | qalamna.ir :

دکتر «قباد محمدی» روز شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در سراسری شهدای دولت استانداری کرمانشاه افزود: بستری‌های ما در استان اکنون به ۱۷۰ بیمار رسیده است در حالی که این عدد در قله پیک ششم به ۴۵۰ نفر هم رسیده بود.

وی اظهار داشت: در پایان سال لازم می دانم از همکاری های همه ادارات و اعضای ستاد استانی کرونا که طی یک سال گذشته با همراهی خود نقش مهمی در مدیریت بیماری داشتند، مدیریت خوب استاندار کرمانشاه و پذیرفتن پیشنهادهای کارشناسی حوزه سلامت در این ستاد بسیار موثر بود، تشکر کنم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سال ۱۴۰۰ سال بسیار سختی بود و ما در بخش سلامت ۲ پیک بزرگ پنجم در تابستان و اوایل پاییز را که شدیدترین پیک با بیشترین مرگ و میر را به همراه داشت و پیک ششم با سویه امیکرون که در حال سپری کردن آن هستیم، را پشت سر گذاشتیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه رفته رفته شهرهای استان از حالت قرمز خارج شده اند، اما ما پس از استان‌های دیگر وارد موج اُمیکرون شدیم و طبیعتا دیرتر از استان‌های دیگر شاهد خروج از پیک خواهیم بود، اما این زمان با شلوغی بازارها و دید و بازدیدهای عید همراه شده که ممکن است یا منجر به افزایش مبتلایان یا خروج دیرتر و کم شتاب از پیک شود.

شهرستان کرمانشاه از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه نیز گفت: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان کرمانشاه از روز جمعه (۲۷ اسفند ماه) از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد.

«مهدی محمدی» افزود: هم اکنون تنها شهرستان‌های پاوه و کنگاور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی اظهار داشت: براساس رنگ بندی جدید شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین، صحنه، اسلام‌آبادغرب، روانسر، گیلانغرب، قصرشیرین و سنقروکلیایی در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، جوانرود، دالاهو و سرپل‌ذهاب هم در وضعیت زرد قرار دارند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ‌بندی ۲۰ اسفندماه شهرستان‌های قرمز استان شامل کرمانشاه، کنگاور، هرسین، صحنه، پاوه و ثلاث باباجانی بود و شهرستان‌های اسلام آبادغرب، روانسر، گیلانغرب، سرپل‌ذهاب، جوانرود، سنقروکلیایی و دالاهو نیز در وضعیت نارنجی قرار داشت و تنها شهرستان زرد استان، قصرشیرین بود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.