stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 429381
  • 29 اسفند 1400 - 11:17
1
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه:

سرانه مصرف روزانه آب شرب در کرمانشاه ۳۰ درصد افزایش یافت

سرانه مصرف روزانه آب شرب در کرمانشاه ۳۰ درصد افزایش یافت
کرمانشاه- قلمنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: سرانه مصرف آب در شهر کرمانشاه روز (شنبه ۲۸ اسفند) به حدود ۲۹۵ لیتر رسید، در صورتی‌ که در بهمن ماه این رقم ۲۲۵ لیتر بود یعنی حدود ۳۰ درصد افزایش مصرف داشته‌ایم.
قلم | qalamna.ir :

«علیرضا کاکاوند» افزود: باتوجه به اینکه در روزهای آخر سال هستیم و افزایش مصرف در این ایام قابل پیش‌بینی بود بارها اعلام کردیم که مردم هم استانی رعایت الگوی مصرف را داشته باشند و پیش بینی ما این است که امروز ۲۹ اسفند ماه سرانه مصرف به حدود ۳۰۰ لیتر برسد.

وی اضافه کرد: از طرفی خط انتقال آب سد گاوشان با ظرفیت کامل وارد مدار نشده است و اکنون حدود هزار تا ۱۲۰۰ لیتر بر ثانیه از سد گاوشان آب می گیریم در صورتی که ظرفیت این خط حدود ۲۵۰۰ تا ۲۶۰۰ لیتر بر ثانیه است. امیدواریم هرچه زودتر تصفیه خانه غدیر و خط انتقال سد گاوشان به صورت کامل وارد مدار شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اظهار داشت: از مردم کرمانشاه خواهش داریم که در روزهای پایانی سال الگوی مصرف را رعایت کرده و به ما و خودشان کمک کنند.

وی عنوان کرد: هم اکنون آب مصرفی شهر کرمانشاه علاوه بر خط گاوشان از چاه‌های حفر شده در شهر و اطراف آن، سراب تاق بستان و قنبر و قنات روزان تامین می شود ولی برای تامین آب و شهری بدون قطعی آب باید خط انتقال آب توسط شرکت آب منطقه‌ای تکمیل و تحویل شرکت آب و فاضلاب شود.

کاکاوند گفت: باتوجه به پیگیری های استاندار کرمانشاه اعتبارات خوبی برای تکمیل این پروژه تخصیص داده شد. در مرحله اول ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی تحویل شرکت آب منطقه ای شده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

این استان ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.