stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 434662
  • 28 فروردین 1401 - 10:42
3
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی:

نرخ آب بها برای مشترکینی که الگوی مصرف را عایت کنند ، افزایش نمی یابد

نرخ آب بها برای مشترکینی که الگوی مصرف را عایت کنند ، افزایش نمی یابد
مرکزی_ قلمنا_ مدیرعاملشرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: قيمت آب براي مشتركين خانگي كه بر اساس الگوي مصرف ماهانه تا 14 مترمكعب آب مصرف نمايند ، افزايش نخواهد يافت.
قلم | qalamna.ir :

مهندس یوسف عرفانی نسب افزود: لایحه بودجه ۱۴۰۱ وزارت نیرو با هدف اصلاح تعرفه های آب به منظور مدیریت بهینه مصرف و تشویق به رعایت الگوی مصرف آب توسط مشترکین خانگی تهیه شده است و بر اساس آن  قبوض آب بها مشترکین پر مصرف با افزایش نرخ آب ها و به صورت پلکانی محاسبه خواهد شد.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف آب برای مشترکین خانگی در استان مرکزی ۱۴ مترمکعب در ماه ، تعیین شده است ، افزود: به طور میانگین در سال گذشته ۴۸ درصد از مشترکین خانگی الگوی مصرف آب را رعایت نموده اند.

عرفانی نسب با اشاره به میزان تعرفه آب در ویلاها ، باغ ویلا ها، خانه باغ ها و مجتمع های مسکونی که محل زندگی دائمی و کسب و کار افراد نیستند اظهار داشت: در اقامتگاه های غیردائم در صورت رعایت الگوی مصرف آب تا ظرفیت قراردادی با افزایش نرخ آب بها مواجه نخواهند شد و برای مصارف مازاد بر ظرفیت قراردادی نرخ آب آزاد محاسبه می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره بر اعمال معافیت مشمولین کم مصرف تحت حمایت سازمان های بهزیستی و کمیته امداد افزود: این دسته از مشترکین چنانچه در هر دوره مصرف ماهانه یک سوم الگوی مصرف را رعایت کنند مشمول معافیت شده و هزینه آب بها برای این دسته از مشترکین رایگان محاسبه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۴۳ درصد از مشترکین آب استان تا ۲ برابر الگوی مصرف، آب مصرف می‌کنند عنوان کرد: ۹ درصد از مشترکین آب خانگی بیش از ۲ برابر الگوی تعیین شده آب مصرف می‌کنند که بیشترین این تعداد ، مشترکین ساکن در روستا و جزو مشترکین پرمصرف محسوب می‌شوند.

هشتگ: , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.