stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 435348
  • 31 فروردین 1401 - 13:13
2
مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان:

نیاز ۱۵میلیارد تومانی کاشان جهت کنترل سیلاب در رودخانه‌ها

نیاز ۱۵میلیارد تومانی کاشان جهت کنترل سیلاب در رودخانه‌ها
اصفهان_ مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان در دیدار با فرماندار کاشان گفت: برای تکمیل آبخیزداری رودخانه حیدر در محدوده بلوار امام رضا (ع) و ناجی‌آباد نیاز به ۱۵میلیارد تومان اعتبار است.
قلم | qalamna.ir :

«محمدعلی کاظمی» امروز چهارشنبه _سی‌ویکم فروردین‌ماه_ در دیدار با فرماندار کاشان با اشاره به اهمیت تکمیل آبخیزداری شهرستان کاشان، اظهار کرد: یکی از رودخانه‌هایی که به دلیل شیب زیاد، بخش ناجی‌آباد و بلوار امام رضا (ع) را مورد خسارت فراوان قرار داده، رودخانه حیدر است؛ برای تکمیل آبخیزداری رودخانه حیدر در محدوده بلوار امام رضا (ع) و ناجی‌آباد نیاز به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود: شهرداری کاشان، طراحی ویژه‌ای به منظور تکمیل آبخیزداری این پروژه انجام داده است که برای اجرا به دو بند ۵۰۰ مترمربعی با گنجایش هر کدام ۱۰۰ هزارمتر مکعب آب سیلاب نیاز است.

مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان از برداشت چهارتن باریجه در روستای مرق و نشلج خبر داد و تصریح کرد: مساحت حوضه آبریز منطقه کاشان افزون بر ۱۰ هزار کیلومترمربع شامل ۱۶ زیرحوضه است که از شمال غرب (رودخانه شوراب) تا جنوب شرق (رودخانه تتماج) ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته چهار تن باریجه از سطح مراتع شهرستان کاشان برداشت شده است، ادامه داد: این میزان باریجه از سطح ۳۵۰ هکتار به ارزش ریالی ۳۵۰ میلیارد ریال برداشت شده است.

کاظمی تصریح کرد: از این گیاه در تولید دارو، ساخت عطر، ادکلن و چسب الماس استفاده می‌شود و از جمله مواردی است که در سایر کشورها مورد مصرف قرار می‌گیرد.

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.