stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 435361
  • 31 فروردین 1401 - 13:28
3

بهبود وضعیت اختلافات خانوادگی و خشونت دوران کرونا در اصفهان/۴موضوع درصدر گزارش‌ها

بهبود وضعیت اختلافات خانوادگی و خشونت دوران کرونا در اصفهان/۴موضوع درصدر گزارش‌ها
اصفهان_ کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان با اشاره به افزایش آمار اختلافات‌ حاد خانوادگی و خشونت‌خانگی در دوران کرونا گفت: با فروکش کردن اپیدمی در ماه‌های اخیر، وضعیت شیوع این آسیب‌های اجتماعی نیز تا حدودی در استان بهبود یافته است.
قلم | qalamna.ir :

عباس توفیقی با اشاره به فعالیت ۲۰ مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های استان اصفهان، اظهار کرد: وظیفه اورژانس اجتماعی مداخلات مؤثر در کنترل یا کاهش آسیب‌های اجتماعی است که مداخلات در موضوعات کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، موضوعات مرتبط با خودکشی؛ اختلافات حاد خانوادگی و خشونت‌های خانگی را شامل می‌شود و آمار نشان می‌دهد که در دوران کرونا این اختلافات حاد خانوادگی و تا حدودی نیز خشونت بین خانواده‌ها افزایش یافت.

وی با اشاره به بهبود روند دو آسیب اختلافات حاد خانوادگی و خشونت در ماه‌های اخیر، افزود: با فروکش کردن کرونا، وضعیت تا حدودی بهتر شده است زیرا چنین مشکلات اجتماعی ارتباط مستقیمی با فشارهای اقتصادی بر افراد جامعه دارند، به این معنا که وقتی یک مرد به دلیل کرونا بیکار شده و برخلاف سنت قدیمی جامعه، مجبور می‌شود در خانه بماند، اختلافات خانوادگی افزایش می‌یابد.

کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان تصریح کرد: پل ارتباطی افراد برای ارتباط با کارشناسان اورژانس اجتماعی نیز خط ۱۲۳ است که برای مداخلات تخصصی اجتماعی طراحی شده است و از یک تیم روان‌شناس و مددکار تشکیل می‌شود.

چهار موضوع دارای بیشترین فراوانی گزارش به اورژانس اجتماعی

توفیقی اظهار کرد: همسرآزاری، کودک‌آزاری و موارد اقدام به خودکشی یا دارای افکار خودکشی چهار موضوع دارای بیشترین فراوانی گزارش به اورژانس اجتماعی بودند.

وی ادامه داد: مرکز اورژانس اجتماعی در خیابان مصلی اصفهان واقع شده است و افرادی که پشت خط مانده‌اند یا متقاضی خدمات حضوری کارشناسان این مرکز هستند می‌توانند از این دسته خدمات استفاده کنند؛ همچنین اورژانس اجتماعی آماده دریافت هرگونه گزارشی از شهروندان درباره افرادی است که در همسایگی آن‌ها مورد خشونت یا آزار قرار می‌گیرند تا در مواردی مانند خشونت همسر، کودک‌آزاری و سالمندآزاری، مداخلات تخصصی لازم انجام شود.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.