stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
  • کد خبر : 435941
  • 04 اردیبهشت 1401 - 12:34
2
رئیس کل دادگستری خوزستان:

تعیین شعب اختصاصی رسیدگی به پرونده‌های سازمان بازرسی در دستور کار دادگستری استان قرار دارد

تعیین شعب اختصاصی رسیدگی به پرونده‌های سازمان بازرسی در دستور کار دادگستری استان قرار دارد
خوزستان - رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: تعیین شعب اختصاصی رسیدگی به پرونده‌های سازمان بازرسی جهت جلوگیری از پراکندگی کار و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، از برنامه‌های این دادگستری است و در کنار آن انتظار ما از اداره کل بازرسی استان این است که بستر‌های فسادآلود و فسادآمیز را شناسایی و با آن‌ها به صورت جدی برخورد کند.
قلم | qalamna.ir :
علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان در جلسه شورای قضایی استان، اظهار کرد: برای برخی پرونده‌ها و موضوعات، مجازات زندان ابزار مناسبی برای تنبیه نیست و چنانچه به دنبال خدمات سازنده در ندامتگاه‌ها هستیم، باید از اعمال غیرضروری مجازات حبس کم کرده و به جای آن از مجازات‌های جایگزین موثرتری استفاده کنیم.
 
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: کاهش جمعیت کیفری نباید خللی به امنیت استان وارد کند بلکه باید هدفمند باشد و با پایش صحیح زندانیان، افرادی را که مستحق زندان نیستند و یا در حبس بودن آنان ضرورتی ندارد، شناسایی و سپس اقدام به کاهش این جمعیت کرد.
 
وی ادامه داد: تعیین شعب اختصاصی رسیدگی به پرونده‌های سازمان بازرسی جهت جلوگیری از پراکندگی کار و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، از برنامه‌های این دادگستری است و در کنار آن انتظار ما از اداره کل بازرسی استان این است که بستر‌های فسادآلود و فسادآمیز را شناسایی و با آن‌ها به صورت جدی برخورد کند.
 
دهقانی با اشاره به اینکه حجم بالایی از پرونده‌های قضایی استان مربوط به اختلافات ملکی است، گفت: خوزستان عرصه ملی بالاتری نسبت به سایر استان‌ها دارد، اما این موضوع نباید دلیلی برای عدم اجرای کامل تثبیت مالکیت و صدور سند اراضی و ساختمان‌های ملی و دولتی شود و باید هرچه سریعتر، شاهد جشن صدور سند انفال و املاک ملی در استان باشیم.
 
رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان این که خدمتگزاری به مردم فرصت و نعمت است و هرچه مرتبه و مسئولیت بالاتر باشد، زمینه بهره‌برداری این نعمت نیز بیشتر می‌شود، گفت: تلاش، تقوا و اخلاص سه رکن اساسی مسئولیت‌پذیری است که با رعایت آن، بهترین بهره را می‌توان از این فرصت کسب کرد.
 
دهقانی اظهار کرد: شورای قضایی، شورایی راهبردی و اثرگذار در سطح استان است که علاوه بر رسیدگی به امور قضایی، از طریق نظارت بر سایر سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی نیز مکلف به نظارت و حمایت از امور اجرایی مانند نظارت بر بازار و معیشت مردم، امور ثبتی و … است.
 
وی تصریح کرد: این شورا هم نیاز به تقویت دارد و هم اینکه باید با اطلاع‌رسانی بیشتر در خصوص وظایف و تکالیف آن، نقش این شورا در وظایف نظارتی و حمایتی به بهترین شکل برای جامعه تبیین شود.
 
مقام قضایی در استان خوزستان با اشاره به برخی گرانی‌ها و تغییر قیمت‌ها در بازار، گفت: نظارت بر معیشت مردم و بازار باید مستمر باشد و دستگاه قضایی باید با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، در این حوزه ورود کرده و به وظایف خود در حوزه رصد میدانی و برخورد قانونی عمل کند.
 
دهقانی بر اجرای سیاست‌های جامع قوه قضاییه و اولویت‌های آن در استان همراه با برنامه‌ریزی و همگام بودن همه اعضای شورای قضایی تاکید کرد و افزود: باید با در نظر گرفتن مسائل و مشکلات زیرساختی و استفاده از توان خود در حوزه نرم‌افزاری و برنامه‌ریزی مدون بتوانیم تا حد امکان این وظایف را با قاطعیت انجام دهیم.
 
وی همچنین بر پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تولید و اشتغال و تولیدکنندگان با تشکیل کارگروه‌های ویژه ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه، اعضای شورای قضایی استان به ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله خود و بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.