stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 436095
  • 05 اردیبهشت 1401 - 14:08
4

نشست پرسش و پاسخ فعالین اقتصادی با استاندار هرمزگان

نشست پرسش و پاسخ فعالین اقتصادی با استاندار هرمزگان
هرمزگان/ قلمنا-نشست پرسش و پاسخ فعالین اقتصادی باحضور محمد رضا صفا ریاست اتاق بازرگانی هرمزگان، امیرزاده نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، قاسمی ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و حضور گسترده فعالین اقتصادی هرمزگان در سالن هتل همای بندرعباس برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

 

عدم کیفیت و استاندارد مصالح ساختمانی در هرمزگان

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی در بخش صنعت ساختمان نیز در این نشست گفت: هرمزگان در بخش صنعت زیر ساختهای مناسبی ندارد  به طوریکه در زمینه صنعت ساخت در استان هزینه ها پرداخت می شود اما ساختمانها کیفیت لازم را ندارند زیرا مصالح به کارگرفته شده غیر استاندارد است.

سید محسن بنی هاشمی ادامه داد: در این رابطه یا علم لازم را نداریم یا کسی که عمل می کند کار را درست انجام نداده که در این صورت اگر مهندس اغفال کرده باشد جریمه می شود و پروانه او باطل می شود اما آیا ساختمان غیر استانداردی که ساخته شده نیز تخریب می شود ؟

وی ادامه داد: در جامعه ما ا کثر بخشنامه ها بدون تفکر مصوب می شود و مشکالتی برای همه به وجود می آورند.

لزوم تأسیس صندوق حمایت از توسعه گردشگری

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان و رئیس کمیسیون گردشگری  و از فعالین اقتصادی نیز به تصمیمات کارشناسی و هدفمند در ترکیب مجمع نمایندگان فرا بخشی و ملی اشاره کرد گفت: مجمع نمایندگان از نزدیک وارد میدان شوند و ببیند که بخش خصوصی گردشگری با چه مشکالتی دست وپنجه نرم می کنند و خیلی از بخشهای گردشگری و صنایع دستی قبل از کرونا زمین گیر شدند.

دکتر براهیمی قلعه قاضی به لزوم تأسیس صندوق حمایت از توسعه گردشگری اشاره کرد و افزود :دستگاههای حاکمیتی باید ۱۰ اولویت اول را در حوزه گردشگری به سرمایه گذاران این بخش ارائه نمایند.

وی همچنین در خواست تصویب تعطیلات زمستانی را برای استان نمود و گفت : با این مصوبه یک تنفس اقتصادی به استان داده می شود زیرا با توجه ب آب و هوای استان ، زمستان بهترین فصل گردشگری هرمزگان است که می توان از آن بهترین بهره اقتصادی را برد .

وی همچنین خواستار تشکیل بانک جامع فرصتهای اقتصادی و سرمایه گذاری در بخش صنعت گردشگری استان ، ایجاد پنجره واحد و صدور الکترونیکی مجوز ها شد.

قوانین دست وپا گیر درراه تولیدکنندگان

وحید تهمتن ،عضو اتاق بازرگانی استان و فعال اقتصادی نیزدر این نشست با بیان اینکه دستگاههای خدمات رسان دولتی از سرمایه گذاران بخش خصوصی به عنوان طعمه و فرصت برای خود استفاده می کنند به مشکلات و قوانین دست وپا گیر درراه تولیدکنندگان پرداخت و خواستار تشکیل کمیته پایش در زمینه توسعه اشتغال توسط نهاد های مختلف شد که تا به امروز عملکرد آنها در این زمینه چگونه بوده است.

وی گفت: عده ای از مسئولین با سنگ اندازی و مانع تراشی  منجر به تعطیلی واحدها می شوند که مایع فلاکت برای جامعه هستند و باید رد شوند.

جانمایی برای مشاغل خانگی و روز بارزارها لازم و ضروری است

رئیس کانون  زنان بازرگان استان هرمزگان نیز گفت : کانون زنان بازرگان از زنان فرهیخته ای تشکیل شده که درزمینه های مختلف اشتغالزایی نموده اند و اینجا جمع شده اند تا تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

فرحناز علوی با بیان اینکه در ایران هنوز نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی با یکدیگر اشتباه گرفته می شود افزود :محصولات و صنایع دستی باید معرفی شوند تا شناخته شوند و برای توسعه آن سرمایه گذار پیدا شود .

وی ادامه داد : بارها تقاضای جانمایی برای مشاغل خانگی و روز بارزارها ارایه داده ایم حتی اگر در حد یک کانکس باشد.

رئیس کانون  زنان بازرگان استان هرمزگان با اشاره به بازیهای جام جهانی در قطر بیان کرد: قبل از جام جهانی باید سرمایه گذار پیدا کنیم که به واسطه وی نمایشگاههای مختلف عرصه محصولات با کیفیت صنایع دستی در کیش و قشم برپا شود.

کسبه آسیب پذیر ترین قشر جامعه هستند

سپهرتاج عضو اتاق بازرگانی هرمزگان ازپیشکسوتان  بازار هرمزگان نیز با بیان اینکه هرمزگان قطب اقتصادی کشور است که اقتصاد آن برای خواص و تهران است و تنها قطب آن برای هرمزگانی هاست گفت :

نوسانات بازار ارز و بالارفتن هر روزه دلار و پایین آمدن ارزش ریال سبب ورشکستگی و مشکلات تقتصادی فراوانی برای بازاریان شده است . وی افزود : کسبه آسیب پذیر ترین قشر جامعه هستند که دولت باید آنها را حمایت کند.

برای صادرات آبزیان کانتینر یخچال دار نداریم

مرادی نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان آبزیان با اشاره به اختصاص یک هزار میلیارد تومان در سفر اخیر ریاست جمهوری به بخش آبزیان گفت: با اختصاص این مبلغ به بخش آبزی پروری می توان ۸۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد.

وی ادامه داد : برای ایجاد هر هکتار مزرعه به یک میلیارد تومان هزینه نیاز است  که البته عمده مشکل در این زمینه تأمین برق است .

مرادی ادامه داد: و این ۱۵ هزار هکتار ظرف ۲ سال آینده با ایجاد ۵۰ هزار شغل به بهره برداری می رسد که بخش خصوصی هزینه آن را پرداخت کرده است.

وی یکی از مشکالت صادرات آبزیان را زیرساختهای حمل ونقل عنوان کرد و افزود: کشتیرانی کشتی دارد ولی کانتینر یخچال دار از خود ندارد که صادرکننده باید آن را تهیه کند.

وی همچنین بیمه نکردن محصولات توسط کانتینر های خارجی و عدم حضور در پنجره واحد را از دیگر مشکلات این بخش نام برد.

احیا نخلستانها با واحدهای دارای توجیه اقتصادی

رئیس انجمن خرما استان نیز در این نشست با اشاره به مشکلات نخل داران گفت: ۲ هزار هکتار نخلستان در استان وجود دارد که نیاز است در شهرستانها با بهره وری کم این نخلستانها احیا شوند.  

حسن قناعتیان همچنین به بروز مشکلات از طرف سوسک های خرطومی و حنایی اشاره کرد و گفت : خرماداران توان پرداخت هزینه مبارزه با این آفات را ندارند که از دولت در این زمینه درخواست کمک داریم.

وی افزایش ۵ برابری قیمت گارز و عدم نوسازی صنعت نخل داری به دستگاههای مدرن را از دیگر مشکلات این بخش بر شمرد.

ورود افراد غیرمتخصص و غیرمجاز در بخش صادرات و واردات ممنوع

عارف شکر پور، رئیس اتحادیه کارگزاران گمرکی بندرعباس نیز در این نشست در خواست برگزاری جلسه و کارگروه تخصصی برای بررسی تبعات قاچاق کالا و  قاچاق کالاهای گمرکی با حضور مسئولین گمرک، اداره مبارزه با قاچاق کالا و نهادهای خصوصی شد

وی ادامه داد:باید از ورود افراد غیرمتخصص و غیرمجاز در گمرک در بحث صادرات و واردات که تعهدی برای اعمال خود و جوابگو هیچ نهادی نیستند جلوگیری شود.

لازم به ذکر است در این نشست ، مهندس مقیمی ،رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ،حاج عبدالمحمد حزنی رئیس انجمن صنعت پخش استان ، محمد جوادی نایب‌رئیس تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی ، دکتر پورعلی مردان نایب رئیس انجمن آزمایشگاه ها، سرکار خانم نیک رو رئیس اتحادیه رستوران داران بین راهی نیز هر کدام جداگانه به بیان مشکلات حوزه خود پرداختند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شهین صادقی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.