stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 437340
  • 18 اردیبهشت 1401 - 15:17
2

پیام دکتر بهمن حاجات‌نیا مدیر عامل پارک سلامت روان حاجات بمناسبت هفته سلامت

پیام دکتر بهمن حاجات‌نیا مدیر عامل پارک سلامت روان حاجات بمناسبت هفته سلامت
فارس_ بهمن حاجات نیا، مدیر عامل پارک سلامت روان حاجات همزمان با فرا رسیدن هفته سلامت پیامی صادر کرد.
قلم | qalamna.ir :

متن پیام بهمن حاجات نیا به این شرح است:

بنام یکتای بی همتا

هفته گرامیداشت سلامت را خدمت کادر پر تلاش درمان و زحمتکش کشور عزیزمان تبریک عرض نموده و از تلاش مجدانه همه عزیزان تقدیر و به ایشان خدا قوت عرض نموده و از درگاه یکتای بی همتای توفیق و سلامتی را برای همه این عزیزان مسئلت دارم.

در هفته سلامت بایست در کنار سلامت جسم به سلامت روح و روان هم پرداخت و به بهداشت روان که از ارکان مهم و اساسی در جامعه می‌باشد توجه ویژه نمود.

جامعه‌هایی با نشاط اجتماعی و فردی بالاتری هستند که به امنیت روانی هم اهمیت داده و به این نکته کلیدی توجه ویژه داشته باشند.

نشاط و امید اجتماعی یکی از مؤلفه‌های اصلی رفاه و از مهمترین نکته ها در توسعه کشورهاست و نقش بسیار مهمی در سلامت و مانایی اجتماعی ایفا می‌کند که می‌بایست این مقوله از طرف مردم، مسئولین و نهادهای ذیربط مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم با افزایش سطح نشاط و امید اجتماعی و فردی موجبات سلامت روان هموطنان و همشهریانمان عزیز شیرازی را بیش از پیش فراهم نماییم.

در هفته سلامت موضوعاتی مانند، خودمراقبتی، آموزه‌های دینی و معنویت در ارتقای سلامت روان، تحکیم خانواده، مهارت‌‌های زندگی، مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت و جایگاه رسانه و شبکه‌های اجتماعی در ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش سلامت روان، می بایست در کنار توجه به تغذیه و سلامت جسم مدنظر قرار داد.

سازمان بهداشت جهانی بر بعد بهداشت روان در تعریف سلامت بسیار تأکید دارد، با این حال متاسفانه در بسیاری از نقاط جهان بهداشت روانی و بیماریهای روانی، علیرغم نقش عمده آنها در سلامت عمومی، در درجه اهمیت پایین‌تری نسبت به سلامت و بیماری‌های جسمانی واقع شده و این مهم مورد کم توجهی قرار گرفته است، مردم برای سلامت جسم خود برنامه ریزی‌های دقیقی دارند و آزمایش‌ها و چکاب‌های مختلفی انجام می‌دهند و تقریبا یک امر مثبت و جا افتاده‌ای می‌باشد ولی لازم است مردم بدانند به همان اندازه که باید به بهداشت جسمشان اهمیت دهند می‌بایست به بهداشت روانشان نیز اهمیت بدهند.

توصیه دین مبین اسلام به توکل و امید، مثبت نگری، قناعت و انتظارات منطقی، کنترل خشم، پرهیز از اندوه، خوش رفتاری، نشاط و شادمانی و نیز اهمیت دادن به شبکه‌های حمایتی عاطفی و اجتماعی همچون خانواده، بیانگر وجه ویژه اسلام به بهداشت روان و نقشی است که در سعادت بشر دارد و مطالعات متعدد نیز نقش باورهای مذهبی را در سلامت روان تأیید می‌کنند.

اینجانب ضمن تبریک هفته سلامت به تمامی تلاشگران حوزه درمان این روز را به عزیزان روانپزشک ، روان شناس، مشاوران، دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، برای همه آرزوی سلامتی جسم و روان و روزهایی سرشار از آرامش، توانمندی و موفقیت دارم و امیدوارم با تلاش مسئولین استانی و شهرستانیر و با همت مردم شریف شیراز ، با افزایش همبستگی اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده، ترویج قوانین شهروندی و رعایت حقوق شهروندی ، عزت نفس، دینداری و … باعث ایجاد نشاط در بین جامعه شویم تا شاهد روز به روز افزایش شاخص‌های سلامت روان در جامعه باشیم.

بهمن حاجات نیا
مدیر عامل پارک سلامت روان حاجات

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.