stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 437356
  • 18 اردیبهشت 1401 - 18:54
1

پوتین در پیامی به مناسبت روز پیروزی: وظیفه ما ممانعت از بازگشت “نازیسم” است

پوتین در پیامی به مناسبت روز پیروزی: وظیفه ما ممانعت از بازگشت “نازیسم” است

رئیس جمهوری روسیه در پیام تبریکی به کشورها و ملت‌های همجوار به مناسبت “روز پیروزی” در جنگ جهانی دوم، بر لزوم “ممانعت از بازگشت نازیسم که موجب مشکلاتی برای ملت‌های کشورهای مختلف شده است” تأکید کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیام‌های تبریکی را به مناسبت هفتاد و هفتمین سالروز پیروزی در جنگ جهانی دوم برای رهبران و ملت‌های جمهوری آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، آبخازیا، اوستیای جنوبی، دونتسک، لوهانسک و گرجستان و اوکراین فرستاد.

وی در این پیام‌ها آورده است: “وظیفه مشترک ما امروز ممانعت از بازگشت نازیسم است که موجب مشکلات زیادی برای ملت‌های کشورهای مختلف شده است. لازم است حقیقت حوادث سال‌های جنگ و ارزش‌های معنوی مشترک و اسلوب‌های دوستی و انتقال آن به نسل‌های آتی حفظ شود.”

وی خاطرنشان کرد که در این روز به سربازان و کارگران جبهه داخلی که نازیسم را به قیمت قربانیان و مشقت های بی شماری درهم شکستند، ادای احترام می کند.

رئیس جمهور روسیه در پیام های تبریک خود به سران جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک خاطرنشان کرد که امروز سربازان ما مانند اجدادشان شانه به شانه برای آزادی سرزمین مادری خود از نازی ها می جنگند و ابراز اطمینان کردند که همانند سال ۱۹۴۵، پیروزی برای ما خواهد بود.

رئیس جمهور روسیه همچنین طی پیامی برای کهنه سربازان اوکراینی در جنگ بزرگ میهنی آرزوی استقامت، عمر طولانی و برای همه ساکنان اوکراین آینده ای صلح آمیز و عادلانه کرد.

پوتین گفت: “برای جانبازان اوکراینی در جنگ بزرگ میهنی صمیمانه آرزوی استقامت، سلامتی و طول عمر و برای همه ساکنان اوکراین – آینده ای صلح آمیز و عادلانه دارم”.

وی تأکید کرد که ۷۷ سال پیش، به لطف شجاعت و قهرمانی سربازان خط مقدم و پارتیزان ها، استواری کارگران جبهه داخلی، فاشیسم و آرزوی به بردگی گرفتن اروپا، آوردن درد و رنج برای ده ها میلیون نفر درهم شکسته شد.

پوتین افزود: “فداکاری های بی شماری که به نام پیروزی مشترک انجام شد، تضمینی برای زندگی و آزادی ما شده است. این خاطره را نمی توان فراموش کرد”.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.