stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 437498
  • 20 اردیبهشت 1401 - 18:51
1

جهاد کشاورزی خوزستان برای مبارزه با آفات ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی را سمپاشی کرد

جهاد کشاورزی خوزستان برای مبارزه با آفات ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی را سمپاشی کرد
خوزستان - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با اشاره به اهمیت مبارزه با علف‌ها هرز، آفات و بیماری ها عنوان کرد: عدم مبارزه خسارت زیادی به مزارع وارد می کند و سبب افت کمی و کیفی محصول می شود.
قلم | qalamna.ir :

محسن حسنی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه مبارزه با علف‌های هرز در ۵۲۸ هزار و ۴۲۰ هکتار از مزارع گندم استان انجام شد، اظهار داشت: از این سطح ۱۱۶هزار و ۶۴۰هکتار مبارزه در اراضی دیم و ۴۱۱ هزار و ۷۸۰ هکتار در اراضی آبی انجام شده.

وی افزود: مبارزه علیه علف‌های هرز پهن برگ در ۱۹۹ هزار هکتار، کشیده برگ در ۱۵۰ هزار و ۶۶۹ هکتار و توام (دومنظوره) در ۱۷۸ هزار و ۷۵۱ هکتار از مزارع گندم استان انجام شد.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: کشاورزان باید به توصیه‌های فنی کارشناسان با هدف افزایش عملکرد محصول و نیز مصرف بهینه سموم کشاورزی توجه کنند.

حسنی با اشاره به اینکه مبارزه شیمیایی با بیماری‌ها در ۹۷ هزار هکتار از مزارع گندم خوزستان انجام شد، تصریح کرد: از این میزان ۹۱ هزار هکتار جهت پیشگیری از خسارت بیماری های مهم برگی و پنهان گندم صورت گرفت.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه مبارزه با آفات نیز در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در ۱۲۲ هزار و ۵۹۷ هکتار از مزارع گندم استان انجام شد، افزود: سمپاشی با نظارت کامل همکاران حفظ نباتات که بصورت مداوم از مزارع پایش دارند و فقط در صورت نیاز و به منظور جلوگیری از خسارت اقتصادی به کشاورز صورت می گیرد.

حسنی همچنین از مبارزه با علفهای هرز و بیماری ها و آفات در سایر محصولات پاییزه مهم چون کلزا خبر داد و گفت: در مجموع ۱۳۱ هزار و ۲۲۵ هکتار مبارزه با علفهای هرز بصورت پیش رویش و پس رویش و یا ترکیبی در مزارع کلزا صورت گرفته و ۶هزار هکتار مبارزه با بیماری سفیدک داخلی انجام شده است.

وی ادامه داد: در خصوص مبارزه با آفات در مجموع ۱۵ هزار هکتار از مزارع کلزا علیه کک، کرم برگخوار و شته مبارزه شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب: دولت بودجه خیلی خوبی از نفت به استان خوزستان اختصاص داد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان سطح مبارزه با علفهای هرز در مزارع جو در سطح استان را ۷ هزار و ۳۸۷ هکتار عنوان کرد و گفت: ۲۹۰ هکتار مبارزه با بیماری ها و یک هزار هکتار مبارزه با آفات در مزارع جو صورت گرفته است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.