stat counter
تاریخ : شنبه, ۳۰ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 20 July , 2024
  • کد خبر : 442566
  • 25 تیر 1401 - 18:52
4

سارقان منزل حین سرقت دستگیر شدند/ کلاهبرداری در خرید و فروش خانه

سارقان منزل حین سرقت دستگیر شدند/ کلاهبرداری در خرید و فروش خانه
قلم | qalamna.ir :

پلیس تهران، سرهنگ عبدالرضا محمدی در این باره گفت: تیم عملیات کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس در حال گشت زنی در شهرک قدس بودند که  برابر اعلام مرکز فوریت های ۱۱۰ مبنی بر حضور باند سارقان منزل در یکی از خیابان ها بی درنگ وارد عمل شده و در نشانی اعلامی حاضر شدند.

وی گفت: ماموران با حضور در محل یک دستگاه خودرو ۴۰۵ سفید رنگی روشن در حالی که راننده آن پشت فرمان آماده به حرکت بود را مشاهده کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در استعلام شماره پلاک خودرو مشخص شد پلاک خودرو سرقتی است، افزود: با بررسی های بیشتر به دست آمد، درب منزل روبروی خودرو بازبوده و تعدادی افراد در منزل حضور دارند که بی درنگ وارد عمل شده و به سمت خودرو مراجعه که متهم به محض مشاهده مأموران با سرعت از محل گریخت.

سرپرست سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری تصریح کرد: در یک تعقیب و گریز خودرو متوقف و متهم دستگیر شد و دوباره به محل بازگشته و مشاهده می کنند سه نفر از سارقان که متوجه حضور مأموران شدند از منزل خارج و به صورت پیاده در حال فرار هستند.

وی در ادامه از دستگیری یکی دیگر از سارقان که قصد درگیری با سلاح سرد با مأموران را داشت خبر داد و گفت: ۲ نفر از سارقان از محل متواری و در بررسی از خودرو متهمان تعدادی آلات و ادوات سرقت و سلاح سرد و ۲ عدد پلاک سرقتی و دستگاه بی سیم کشف شد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه متهمان ۳۰ و ۳۸ ساله به جرم خود و سرقت منزل به همراه دو متهم متواری شده در شمال تهران معترف شدند، خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و دستگیری متهمان متواری شده ادامه دارد.

جیب بر بهشت زهرا دستگیر شد

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری جیب بر بهشت زهرا حین سرقت خبر داد و گفت : تا کنون پنج مال باخته شناسایی شدند.

سرهنگ رسول بهرامی گفت: در پی افزایش سرقت لوازم شخصی شهروندان و خصوصا مسافران در محل بهشت زهرا (س) و اطراف صحن مطهر امام خمینی (ره) رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از ماموران کلانتری ۲۰۵ صحن مطهر بر عهده گرفتند و گشت زنی های هدفمند افزایش داده شد.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی مشخصات سارق را شناسایی کردند، افزود: در حال گشت زنی و با اطلاعات به دست آمده به فردی که به صورت پیاده در حال پرسه زنی در اطراف حرم مطهر امام خمینی بوده مشکوک می شوند و متهم را زیر نظر گرفته که مشاهده کردند با غفلت یکی از شهروندان اقدام به جیب بری کرده که سریعا وارد عمل شده و متهم غافلگیر و دستگیر شد.

سارق کابل های مخابراتی محله خلیج فارس دستگیر شد

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق کابل های مخابراتی محله خلیج فارس خبر داد و گفت: سارق پس از تماس با ۱۱۰ و اعلام سرقت، کابل های مخابراتی را سرقت کرده بود.

سرهنگ پیمان لطیفی اظهار داشت: عملیات کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس در حال گشت زنی در محله خلیج به فردی که با در دست داشتن کیسه ای در حال تردد بوده مشکوک می شوند و جهت بررسی بیشتر به متهم مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه متهم به محض مشاهده ماموران با رها کردن کیسه همراه خود به سرعت به صورت پیاده متواری شد، افزود: در یک عملیات تعقیب و گریز متهم زمین گیر و دستگیر شد و در بررسی داخل کیسه ای که رها کرده بود مقدار حدود ۱۰۰ متر کابل مخصوص مخابراتی کشف شد.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تصریح کرد: متهم ۴۲ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و سرقت کابل از اداره مخابرات معترف شد که در استعلام شماره تلفن وی مشخص شد چندین مرتبه با ۱۱۰ تماس و اعلام سرقت کابل ها را اعلام و سپس خود به سرقت آنها پرداخته است.

سارقان منزل حین سرقت دستگیر شدند/ کلاهبرداری در خرید و فروش خانه

سرقت و زورگیری با سلاح تقلبی

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سه زورگیر که با تهدید سلاح قلابی اقدام به زورگیری می کردند خبر داد.

سرهنگ اردشیر نادری گفت: در پی اعلام یک فقره سرقت و  زورگیری در محله سید خندان عملیات کلانتری این محل سریعا در محل حاضر و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه بررسی های اولیه نشان از  این داشت، راننده و  دو سرنشین یک دستگاه  خودرو سواری در محل مراجعه و با تهدید سلاح گرم اموال با ارزش مال باخته را سرقت کرده بودند، افزود: بی درنگ طرح مهار سارقان اجرا و با توجه به گذشت زمان کمی از سرقت مشخصات به کلیه واحدها اعلام و سارقان که  در یکی از خیابان ها اطراف محل جرم  در حال پرسه زنی بودند با هوشیاری و در یک عملیات منسجم پلیسی زمین گیر و دستگیر شدند.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تصریح کرد: در بررسی اولیه از داخل خودرو متهمان یک قبضه سلاح کلت کمری کشف و  مشخص شد سلاح  تقلبی است و متهمان ۳۶ تا ۴۱ ساله در تحقیقات پلیسی به جرم انتسابی و سرقت با تهدید سلاح قلابی معترف شدند .

سوداگر مرگ قبل از تحویل مواد مخدر دستگیر شد

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سوداگر مرگ و توزیع کننده مواد مخدر در شرق تهران قبل از تحویل مواد مخدر خبر داد و گفت: از متهم بیش از ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف شد.

سرهنگ جلیل موقوفه ای بیان داشت: روز گذشته عملیات کلانتری ۱۱۴ غیاثی در حال گشت زنی در محله غیاثی به فردی که با در دست داشتن کیف مشکی رنگی به صورت پیاده در حال تردد بوده و با مشاهده ماموران تغییر مسیر داد مشکوک می شوند.

وی با بیان اینکه ماموران جهت بررسی بیشتر به متهم مراجعه کردند افزود: متهم با مشاهده ماموران با پرتاب کیفی که در دست داشت از محل متواری که در یک تعقیب و گریز و با درایت مأموران متهم زمین گیر و دستگیر شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بررسی کیفی که متهم ، پرتاب کرده بود مقدار ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف و متهم ۳۵ ساله به بزه انتسابی و قصد تحویل مواد مخدر به فردی در میدان خراسان اعتراف که با حضور در محل متهم دیگر دستگیر و به کلانتری انتقال یافت.

دستگیری عامل آدم‌ربایی دختر جوان از مشهد به تهران

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری عامل آدم‌ربایی که دختر جوانی را در مشهد ربوده بود خبر داد و گفت: با تلاش بی وقفه کارآگاهان اداره چهارم فرد ربوده شده به آغوش خانواده بازگردانده شد.

سرهنگ علی ولی پور گودرزی اظهار کرد: تیرماه سال جاری، وقوع آدم ربایی دختر جوانی از مشهد به تهران در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد، دختری جوان توسط یک مرد با خودرو در مشهد ربوده شده و به مکان نامعلومی در تهران منتقل شده‌است.

سرهنگ ولی پور گورزی اظهار کرد: در ادامه مشخص شد، دختر مفقود شده پس از تحت فشار قرار گرفتن از سوی مرد جوان از دوستان خود در مشهد درخواست پول کرده است.

رییس پلیس آگاهی تهران افزود: بنابرحساسیت موضوع کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با رصدهای گسترده اطلاعاتی هویت متهم را شناسایی کردند و در ادامه متوجه شدند وی در یکی از قهوه خانه‌های جنوب تهران حضور دارد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی های قضایی راهی محل مورد نظر شدند و در یک عملیات منسجم وی را دستگیر کردند.

وی افزود: متهم پس از انتقال به اداره چهارم پلیس آگاهی در ابتدا منکر ارتباط خود با دختر جوان بود اما با ارائه شواهد و مدارک موجود توسط کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی به جرم آدم‌ربایی اعتراف و نشانی خانه‌ای که فرد مفقود در آن حضور داشت را در اختیار کارآگاهان قرار داد.

رییس پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه متهم دارای سوابق متعدد کیفری است، تصریح کرد: کارآگاهان پس از مراجعه به خانه مورد نظر دختر مفقود شده را شناسایی و وی را به خانواده اش تحویل دادند.

کلاهبرداری در خرید و فروش خانه

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداران خرید و فروش خانه در شهر جدید هشتگرد، توسط کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران خبر داد.

سردار  حمید هداوند اظهار کرد: با وقوع کلاهبرداری‌های متوالی در خصوص خرید و فروش خانه به ۱۵ شهروند در شهر جدید هشتگرد رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد، دو متهم با جعل اسناد یک واحد را به افراد مختلفی فروخته و بدین ترتیب مرتکب کلاهبرداری شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: بنابرحساسیت موضوع، کارآگاهان اداره سیزدهم رصدهای اطلاعاتی را کلید زدند و در ادامه مخفیگاه متهمان را در شرق تهران شناسایی کردند و پس از هماهنگی های قضائی در یک عملیات غافلگیرانه هر دو متهم را دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه گفت: متهمان پس از انتقال به‌ اداره آگاهی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری با شیوه و شگرد فروش خانه در شهر جدید هشتگرد به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال اعتراف کردند.

توقیف ۸ میلیارد ریال پارچه قاچاق

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از هفت هزار متر پارچه قاچاق به ارزش هشت میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ هدایت بهرامی بیان کرد: با انجام تحقیقات میدانی ، ماموران این پلیس موفق به کشف انبار دپوی پارچه های قاچاق در محدوده بازار تهران شدند.

وی عنوان داشت:  بازرسی های اولیه مشخص شد پارچه های های دپو شده از مبادی غیر رسمی و به صورت قاچاق وارد انبار شده و در سامانه جامع تجارت و انبار ها ثبت نشده و فاقد هرگونه اسناد و مدارک مثبته گمرکی است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران به هماهنگی های قضایی در این خصوص اشاره کرد و افزود: در این عملیات  ۱۲۰ رول به متراژ هفت هزار و ۸۰۰ متر  پارچه خارجی  کشف و پس از تکمیل پرونده  مالک کالا  به مرجع قضایی معرفی شد.

انهدام باند سارقان حرفه‌ای منزل

رییس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام دو باند سارقان حرفه ای منزل در شرق تهران خبر داد و گفت: در این رابطه پنج سارق دستگیر و متهمان به ۱۵ فقره سرقت منزل اعتراف کردند.

سرهنگ علی ولی پور گودرزی اظهار کرد: با وقوع سرقت‌های متوالی منزل در شرق تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

رییس پلیس آگاهی پایتخت افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، سرقت های توسط اعضای دو باند سرقت در مجموع شامل پنج سارق به صورت حرفه‌ای انجام شده و متهمان اموال با ارزش داخل خانه‌های شهروندان در شرق تهران را سرقت کردند.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی در نخستین گام به سراغ بازبینی دوربین‌های مداربسته رفتند و به مشاهده لحظه به لحظه فیلم صحنه‌های سرقت پرداختند که درپی این اقدام، هویت سارقان شناسایی شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان با رصدهای اطلاعاتی گسترده اطلاعاتی را آغاز کنند که در ادامه مخفیگاه سارقان را در نقاط مختلف تهران شناسایی و با کسب مجوزهای لازم قضائی در عملیات‌های همزمان و منسجم موفق به دستگیری سارقان حرفه‌ای شدند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت افزود: متهمان پس از انتقال به پایگاه چهارم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر ۱۵ فقره سرقت از خانه‌های شهروندان در شرق تهران به ارزش ۵ میلیارد ریال  اعتراف کردند.

دستگیری سارقان حرفه‌ای در تعقیب و گریز پلیسی

رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقی که در تعقیب و گریز پلیس به خودرو شهروندان در اتوبان آزادگان آسیب وارد کرده بود، خبر داد.

سرهنگ علی ولی پور گورزی اظهار کرد: تیرماه جاری، کارآگاهان اداره نهم پلیس آگاهی در اتوبان آزادگان در حال گشت زنی بودند که به یک خودرو سراتو مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست با استعلام پلاک وسیله نقلیه متوجه شدند خودرو مذکور سابقه سرقت دارد و سرنشین آن سارق حرفه‌ای است.

رییس پلیس آگاهی پایتخت در ادامه گفت: بنابرحساسیت موضوع کارآگاهان اداره نهم پلیس آگاهی دستور توقف خودرو را صادر کردند اما سارق حرفه‌ای پس از مشاهده گشت پلیس متواری شد و به خودروهای عبوری اتوبان آسیب وارد کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد:  کارآگاهان اداره نهم بلافاصله وارد عمل شدند و با اجرای قانون بکارگیری سلاح چند تیر هوایی  شلیک کردند و در یک تعقیب و گریز طولانی موفق به دستگیری سارق حرفه‌ای شدند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.