stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 443383
  • 05 مرداد 1401 - 18:53
2

صنعاء: محاصره یمن، مانع تمدید آتش‌بس می‌شود

صنعاء: محاصره یمن، مانع تمدید آتش‌بس می‌شود

معاون وزیر خارجه دولت صنعاء محاصره مردم یمن را محکوم کرده و آن را مانع تمدید آتش‌بس دانست.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت صنعاء در توییتی محاصره اعمال شده علیه مردم یمن را محکوم کرده و آن را یک جنایت جنگی و ضد بشری توصیف کرد.

العزی تاکید کرد: محاصره مردم یمن مانع تمدید آتش‌بس می‌شود.

معاون وزیر خارجه دولت صنعاء در ادامه نیز توییت کرد: شرم‌آور است که نقش دولت‌های غربی و سازمان ملل تنها اجرای محاصره و مشروعیت‌بخشی به آن به عنوان سلاحی نظامی و مذاکراتی باشد، آنها کاری به قوانین ندارند و این برای اولین بار در تاریخ رخ می‌دهد.

شورای عالی سیاسی یمن روز دوشنبه بر لزوم بازگشایی کامل فرودگاه بین‌المللی صنعاء و بندر حدیده تاکید و اعلام کرده بود، تمدید آتش‌بس نیازمند پایبندی به پرداخت حقوق تمامی کارمندان و ارائه سایر خدمات متوقف شده توسط دشمن است.

این شورا در ادامه شرح داد: پس از آنکه ما حساب بانکی ویژه‌ای برای پرداخت حقوق افتتاح کردیم، طرف مقابل و سازمان ملل متعهد نشدند این شکاف را پر کنند در حالی که پرداخت حقوق حق طبیعی تمامی کارمندان و بازنشستگان است.

 عبد العزیز بن حبتور، نخست وزیر دولت یمن وابسته به انصارالله روز شنبه تاکید کرد، تمدید آتش‌بس انسانی و آتش‌بس نظامی در یمن باید به ابعاد اقتصادی و مالی به ویژه حل مساله پرداخت حقوق کارمندان که از زمان انتقال بانک مرکزی به عدن در سال ۲۰۱۶ متوقف شده، منوط باشد.

آتش‌بس میان ائتلاف سعودی و صنعاء دوم آوریل گذشته آغاز شد و هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن اعلام کرد، بر اساس این توافق، تمای عملیات‌های نظامی زمینی، هوایی و دریایی متوقف می‌شوند.

دوم ژوئن نیز گروندبرگ از موافقت دولت صنعاء و ائتلاف سعودی با پیشنهاد سازمان ملل برای تمدید دو ماهه این توافق خبر داد.

محمد عبد السلام، رئیس هیئت دولت صنعاء چند روز قبل اظهار کرد: توافق آتش‌بس رو به اتمام است و کشورهای متخاصم با آن بی‌پروا و ظالمانه برخورد کردند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.