stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 446457
  • 12 شهریور 1401 - 13:34
5

پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی تولید خرما در کارون

پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی تولید خرما در کارون
خوزستان - مدیر جهاد کشاورزی کارون با بیان اینکه پیش بینی می‌شود ۲۱ هزار تن خرما در شهرستان برداشت شود، گفت: پیش بینی ما این است تولید محصول خرما در شهرستان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته باشد.
قلم | qalamna.ir :

جبار حمادی مدیر جهاد کشاورزی کارون با بیان اینکه برداشت خرما در شهرستان از ۲۰ شهریورماه آغاز و تا مهرماه ادامه دارد، اظهار کرد: سطح زیر کشت محصولات خرما در شهرستان ۳ هزار هکتار است و از هر هکتار، ۷ تن خرما برداشت خواهد شد؛ در این زمینه پیش بینی می‌شود ۲۱ هزار تن محصول خرما در شهرستان برداشت شود.

وی با بیان اینکه محصول خرمای شهرستان از نوع درجه یک است و تمام کارگاه‌های بسته‌بندی استان خواستار محصول خرمای شهرستان هستند، عنوان کرد: نخلستان‌های شهرستان جوان هستند و عملکرد آن‌ها به طور میانگین، برداشت ۶۰ کیلوگرم خرما از هر اصله نخل است.

حمادی با بیان اینکه مشکلی در تامین آب محصولات در شهرستان کارون وجود ندارد، عنوان کرد: تنها درجه شوری آب مقداری بالا بوده است که این موضوع به میزان کمی بر کیفیت محصولات شهرستان تاثیر می‌گذارد. البته میزان شوری با رهاسازی آب در رودخانه و بارش باران، نسبتا کمتر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کارون با اشاره به اینکه بیشترین نوع محصول خرما در شهرستان، خرمای استعمران است، گفت: پیش بینی می‌شود تولید خرما در شهرستان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یابد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۲ کارگاه بسته‌بندی در کارون وجود دارد اما در کل، عمده خرمای شهرستان به خرمشهر، آبادان و شادگان فرستاده می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.