stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 446729
  • 16 شهریور 1401 - 18:52
1

خودداری از همراه سازی خردسالان و سالمندان در پیاده روی اربعین/ همکاری با پلیس برای کنترل مدارک

خودداری از همراه سازی خردسالان و سالمندان در پیاده روی اربعین/ همکاری با پلیس برای کنترل مدارک
قلم | qalamna.ir :

روز چهارشنبه از سایت پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی با اشاره به اوج گرفتن مراسم بزرگ الهی و معنوی راهپیمایی اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) افزود: حرکت جمعیت میلیونی از عاشقان و دوستداران آن امام همام با پای پیاده تا کربلای معلی بیانگر علاقمندی مردم ایران و جهان به پیروی از اهل بیت (ع) در آزادی‌خواهی و مقابله با ظلم و جور استکبار جهانی به شیوه امام حسین (ع) در میدان جهاد و نبرد با کفار است.

فرمانده قرارگاه ابوذر اربعین فراجا با اشاره به خدمت‌رسانی پلیس به زوار اربعین گفت: کارکنان پلیس پیشگیری و سایر کارکنان مجموعه انتظامی کشور حسین‌وار و بدون احساس خستگی در حال خدمت رسانی به زوار اربعین هستند. در کنار این عمل به توصیه‌های پلیسِ حسینی، سفر معنوی و پیاده‌روی زیارتی مطمئن و ایمن را برای زوار گرامی تضمین می‌کند.

لزوم توجه به اطلاعیه‌های ستاد مرکزی اربعین

معصوم بیگی ادامه داد: به همه زائران و دلدادگان اباعبدالله الحسین (ع) توصیه و تاکید می‌شود که برنامه سفر خود را حتما مطابق اطلاعیه‌هایی که از سوی ستاد مرکزی اربعین حسینی‌(ع) صادر و از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی می‌شود برنامه ریزی کنند.

از همراه سازی خردسالان و افراد سالمند خودداری کنید

وی  اظهار کرد: با اشاره به ابلاغیه جدید ستاد مرکزی اربعین حسینی مبنی بر اهمیت تامین امنیت جانی و حفظ سلامتی و لزوم خودداری سالخوردگان و افراد بیمار از سفر به عتبات عالیات به دلیل ادامه فصل گرما، ازدحام جمعیت و فعالیت ریزگردها، چنانچه قبل از این اطلاعیه زائران افراد خردسال و سالمند را در این سفر با خود همراه کرده‌اند توصیه می‌شود با توجه به احتمال ازدحام جمعیتی در پشت مرزها، حتما به بستن دستبندهای در بردارنده اطلاعات بستگان به دست سالمندان و کودکان یا روش‌های دیگر برای شناسایی اقدام کنند تا ماموران انتظامی بتوانند در صورت نیاز با آنها ارتباط برقرار کنند.

استفاده از پارکینگ‌های مطمئن و قرار ندادن اشیاء قیمتی در خودروها

رئیس پلیس پیشگیری فراجا خاطرنشان کرد: برای رفاه حال زائرانی که با خودروی شخصی به شهرهای مرزی عزیمت می‌کنند، پارکینگ‌های خودرویی در جوار توقفگاه‌ها و پایانه‌های مرزی پیش‌بینی شده و اختصاص یافته است، برای جلوگیری از سرقت به زائران گرامی توصیه می‌شود علاوه بر همکاری با مسئولان پارکینگ‌ها و ماموران انتظامی مستقر در آن‌ها برای جانمایی راحت‌تر و بهتر خودروها، از گذاشتن اشیاء قیمتی داخل خودروها پرهیز و از آوردن وسایل غیرضروری خودداری کنند.

همکاری در اسکان موقت برای کنترل ازدحام جمعیت در مرزها

فرمانده قرارگاه ابوذر اربعین فراجا کنترل لایه به لایه جمعیت از مبداء تا مقصد را از جمله ماموریت های پلیس پیشگیری عنوان کرد و ادامه داد: برای مدیریت و کنترل جمعیت و مرزها، توقفگاه‌هایی در مسیر زائران با امکانات مناسب پیش‌بینی شده است که در صورت لزوم ممکن است برای مدت کوتاهی زائران عزیز در این توقفگاه‌ها اسکان داده شوند تا از تراکم بی جهت در مرزها جلوگیری شود؛ لذا از زائران گرامی درخواست می کنیم در این خصوص ضمن پیشه نمودن صبر و بردباری، همکاری مستمر و لازم را با کارکنان انتظامی مستقر در این توقفگاه‌ها به عمل آورند.

همکاری با مأموران انتظامی مستقر در محورهای مواصلاتی برای کنترل مدارک

معصوم‌بیگی اظهار کرد: ایست‌های بازرسی موقت و تقویت بنیه انتظامی ایست‌های بازرسی ثابت برای امنیت‌بخشی بیشتر در این زمینه پیش‌بینی شده است. در مسیرهای منتهی به مرزهای غربی کشور ایست‌های بازرسی متعددی برای ارتقاء امنیت و آرامش زائران گرامی و کنترل مدارک هویتی وجود دارد و درخواست پلیس پیشگیری از زائران همکاری با ماموران انتظامی فعال در این ایست‌های بازرسی است.

لزوم حفظ هوشیاری و گزارش موارد مشکوک به پلیس   

وی تاکیدکرد: استقرار تیم‌های کشف و خنثی‌سازی در محورهای مواصلاتی به مرزهای غربی از جمله اقدامات پیشگیرانه پلیس است و از زائران نیز درخواست می‌کنیم با حفظ هوشیاری در این سفر چنانچه در طول مسیر به بسته‌های مشکوک یا وسایل بدون صاحب برخورد کردند، ضمن رعایت فاصله از آن، با نزدیک‌ترین ایستگاه یا ماموران پلیس مستقر در مسیر و یا پلیس ۱۱۰ تماس برقرار کنند.

ضرورت مراقبت از اقلام و وسایل شخصی و پرهیز از معاشرت با افراد مشکوک

معصوم بیگی با اشاره به بسیج تمام امکانات پلیس پیشگیری برای تامین امنیت، رفاه و آسایش زوار به آن‌ها توصیه کرد: در مکان‌های شلوغ مراقب گذاشتن اشیاء و لوازم مشکوک در ساک و کوله پشتی خود باشند و از پذیرفتن هرگونه امانت مشکوک از افراد ناشناس پرهیز کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.