stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 448271
  • 09 مهر 1401 - 18:26
1

مازنی: می خواهند مسائل کشور را با اعترافات تلویزیونی و بگیر و ببند تمام کنند

قلم | qalamna.ir :
سایت دیده‌بان ایران؛ نوشت: مرگ تلخ مهسا امینی در کلاس‌های توجیهی گشت ارشاد و اعتراضات خیابانی همچنان در صدر اخبار کشور قرار دارد. واکنشها به آنچه بر او رفت، پایانی ندارد. منهای مردم معمولی، سلبریتیها یا همان چهره‌های مشهور هنری، ورزشی و … با انتشار استوری‌ها و پست‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی ضمن انتقاد از عملکرد گشت ارشاد با اعتراضات مردمی همراه  شده و اعلام کردند با مردم و از مردم هستند. برخی از همان ابتدا همراه شدند و گروهی دیگر بر اثر موجی که در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد،  ناچار به همراهی شدند! انفعال، سکوت و واکنش دیرهنگام برخی سلبریتیها از دید کاربران بی شمار فضای مجازی دور نمانده و با بزدل و ترسو و وسط باز خواندن این افراد چاره ای جز همراهی برایشان باقی نگذاشتند. علی کریمی از جمله چهره‌های سرشناس و محبوبی است که به دامن زدن به بحران حاضر از سوی مسئولین متهم شده است. مروری بر گذشته نشان می‌دهد علی کریمی و شماری از سلبریتیها هرگز نسبت به مسائل پیرامون خود بی تفاوت نبوده و نه تنها در فضای مجازی بلکه در مواقع لزوم نیز به عنوان یک شهروند دغدغه مند در کنار مردم حضور یافته اند. حضور هدیه تهرانی در مناطق سیلزده درحالیکه استاندار در سفر خارج از کشور قرار داشت از تصاویر ماندگاری است که در ذهن مخاطب ثبت شده است. رسول خادم از مدتها پیش درحال خدمت رسانی به مردم مناطق محروم کشور است. وریا غفوری، علی دایی، کمیل قاسمی، پوریا تابان، محسن چاوشی و … از جمله افراد مشهوری هستند که تلاش می‌کنند تا در حل بخشی از مشکلات مردم سهیم باشند یا حداقل صدای آنها باشند. البته ناگفته نماند که امثال علی کریمی و وریا غفوری با فرسنگها فاصله در برابر سلبریتیهایی قرار دارند که با اظهار نظرهای سطحی و جنجالی و حواشی بی پایانشان تمام توانشان را به کار می‌گیرند تا فراموش نشوند. اظهار نظر بهنوش بختیاری درباره حکم اعدام معترضان آبان نودوهشت، نظر سحر قریشی درباره منقلب شدن از بابت حضور همزمان با مردان در ورزشگاه‌ها و … موید این فاصله طولانیست.
اظهارنظرهای صریح سلبریتی ها در بحران اخیر و در ادامه برخورد با تعدادی از آنان باعث شد تا حضورشان پررنگ تر از موارد مشابه دیده شود. در همین رابطه نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی در تهران در گفتگویی به سایت دیده بان ایران می‌گوید: همراهی سلبریتیها با مردم در اعتراضات اخیر اتفاق تازه ای نیست. در وقایع دهه هفتاد به بعد و انتخابات سال هفتادوشش هنرمندان و ورزشکاران نقش موثری داشتند. در سال نود و دو در انتخابات ریاست جمهوری که منجر به انتخاب آقای دکتر روحانی شد و در ادامه در سال نود و چهار که انتخابات مجلس دهم بود و بنده هم کاندیدا بودم، بسیاری از هنرمندان هم در مجامع حضور داشتند. او تأکید می‌کند؛ چهره‌های مشهور در سال نودوشش در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم هم حضورشان بسیار پررنگ بود، منتها وقایع سالهای نودوشش و نودوهشت و اتفاقاتی که در کشور رخ داد باعث شد مردم با سیاست، صندوق رای و حتی حرکتهای اجتماعی قهر کنند. تا مدتها کنشگری و واکنش را در مردم نمی دیدیم. در سال نودوهشت و هزاروچهارصد نهادهای مسئول عملا انتخابات یکدست و حاکمیت یکدست را ترویج کردند و کرونا را بهانه مشارکت حداقلی و قهر مردم و سلبریتیها با صندوق قرار دادند.

مسائل را با اعترافات تلویزیونی و تظاهرات بعد از نماز جمعه و بگیر و ببند تمام می‌کنند
حجت الاسلام احمد مازنی اظهار داشت: بغض فروخفته ای که از سالها پیش وجود داشت با مرگ مهسا امینی ترکید و همه قشرهای مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از جمله دهه هشتادیها وارد صحنه شدند. بعد ازسال نودوشش نسل جدید شاهد وقایعی بودند که بودند شفاف سازی نشد و هر بار با یک سناریوی تکراری مساله را با اعترافات تلویزیونی و تظاهرات بعداز نماز جمعه و دستگیری و بگیروببند تمام کرده اند و مردم هم  نفهمیدند بالاخره آن مساله چه شد؟ نماینده پیشین مجلس اظهار داشت: امام تعبیری داشتند که خطاب به خبرگان فرمودند شما چکار دارید که مردم حتی به خلاف مصلحت خودشان فکر می‌کنند. شما انتخاب  شدید برای اینکه هر چه مردم می‌خواهند عمل کنید. من خواهش میکنم نروید دنبال اینکه مردم اشتباه میکنند و آنچه ما فکر میکنیم درست است را انجام دهیم. وی افزود: در این میان صرف نظر از نگاه اعتقادی و دینی به مساله پوشش اسلامی و صرف نظر از اینکه آیا این مساله جزو اولویتهای جامعه بوده است، قولهایی نیز به مردم داده شده و عمل نشده است، قیمت‌ها چند برابر شده اند و مردم حداقل معیشت را ندارند. اگر فقر از دری داخل شود ایمان از دری دیگر بیرون می‌رود. در این فضا اولویت دولتی که میگفت ما گشت ارشاد داریم اما برای مدیران، ناگهان گشت ارشادی می‌شود که به موی دختران مردم گیر می‌دهد و جنازه یک دختر به پدرومادرش تحویل داده می‌شود و حالا دنبال این هستند که مریض بوده یا نه؟  کتک خورده یا نه؟ در این موقعیت که مردم گرفتارند و ناکارآمدی‌ها مردم را ناراحت کرده است دنبال این هستند که سر پل صراط یقه شما را می‌گیریم!

اگر وجدان داشتید باید استعفا می‌دادید وعذرخواهی می‌کردید
وی تاکید کرد: اگر علم داشتید، اگرعاطفه داشتید، اگروجدان داشتید باید استعفا می‌دادید وعذرخواهی می‌کردید. باید خودتان را عزادار بدانید. به جای آنکه  گوش بدهند همان سناریوهای قبلی را عینا و مو به مو تکرار میکنند، طبیعی است که مردم عصبانی می‌شوند و به خیاباها میریزند و اعتراض می‌کنند. چهره‌های محبوب هم وقتی ببیند حقی ضایع شده است وارد این فضا می‌شوند، ناراحت می‌شوند. وی همچنین بیان کرد: براساس اصل بیست و هفت قانون اساسی تجمع اصلا مجوز نمی خواهد. اصل بیست و هفتم دو شرط دارد که مسلح نباشند و مخل مبانی اسلام نباشند. اگر به کسانی که درباره روش اجرای یکی از مسائل اسلامی اعتراض داشتند اجازه می‌دادید، اگر به احزاب اجازه فعالیت می‌دادید، این مسائل پیش نمی‌آمد.
 
مجری صداوسیما اگر واقعا قمارباز بود و شما می‌دانستید و نمی گفتید خائن هستید
مازنی در بخش دیگری از گفتگوی خود به سایت دیده بان ایران گفت: بهترین کاندیداها و افراد صالح را رد صلاحیت کردند و گفتند بانی وضع موجود هستند. شما بانی کدام وضع هستید؟ شما از آسمان افتاده اید؟ شما هم چهل وچهار سال است در مملکت مسئولیت دارید، اگر بنا باشد بانی وضع موجود را بگیرند اول باید با شما برخورد کنند. انتخابات آزاد را بستند، مجلس فشل و ضعیفی را ایجاد کردند، امکان تجمع را از احزاب گرفتند، امکان فعال شدن واقعی سندیکاها و (ان.جی.او)‌ها را گرفتند، با محیط زیستی‌ها برخورد کردند و به هر کس تهمتی زدند. الان هم بعضی مجری‌ها که در شبکه‌های جمهوری اسلامی حضور فعالی دارند به محض اینکه دو کلمه گفتند اعتراض و انتقاد داریم، بلافاصله گفتند تو پول گرفتی، قمارباز هستی و… اگر واقعا قمارباز بود، دزد بود، پول زیادی میگرفت، خلاف میکرد و شما می‌دانستید و نمی گفتید خائن هستید. اگر این حرفها نبود و الان میزنید باز هم خائن هستید. وی افزود: امیر تتلو را برای جمع کردن رای به ملاقات رئیسی بردند و او را به عنوان اسوه و الگو به جامعه معرفی کردند. حالا تتلو به خودشان فحش میدهد. ببینید تا کجا مردم را به بازی گرفته اند و  فکر می‌کنند مردم درک ندارند.

حوادث عاشورا را مخالفان خاتمی رقم زدند
مازنی در پایان گفت: چه سوء تدبیری است که بهترین ورزشکارها را در مقابل خودمان قرار دادیم. بهترین هنرمندان را در مقابل خودمان قرار دادیم. در شرایطی که هستیم هنرمندان تلاش کنند تا آرامش ایجاد شود چه بسا ممکن است مانند ماجرای کارناوال عصر عاشورا که به نام طرفداران خاتمی پوستر زدند و رقصیدند و بعدها معلوم شد جریان مخالف خاتمی آن را به راه انداخته است، الان هم همین حرکتها را انجام دهند و بگویند کار مردم و دعوت کنندگان به تجمع و اعتراض است!
گفتگو: لیلا رحیمی خوشبخت_سایت دیده‌بان ایران

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.