stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 448402
  • 12 مهر 1401 - 14:14
1

الکاظمی: در آستانه یک جنگ داخلی بودیم/ صدر مرتکب اشتباه شد

الکاظمی: در آستانه یک جنگ داخلی بودیم/ صدر مرتکب اشتباه شد

نخست وزیر عراق اعلام کرد که در پی درگیری‌ها در منطقه الخضراء بغداد میان حامیان صدر و نیروهای امنیتی و گروه‌های مسلح؛ عراق در آستانه یک جنگ داخلی بود.

قلم | qalamna.ir :

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در مصاحبه با جورج مالبرونو، روزنامه نگار و نویسنده فرانسوی و سردبیر روزنامه لوفیگارو درخصوص درگیری‌های خونین در منطقه الخضراء گفت: ما در آستانه یک جنگ داخلی  بودیم، اما دولت با حکمت و تدبیر هرچه تمام‌تر تلاش کرد تا ما به سمت آن کشیده نشویم. دو طرف بر روی این امر حساب باز کرده بودند که دولت در کنار یک طرف می‌ایستد، اما من این تصمیم را گرفتم که هیچ طرفی در این نزاع نباشیم.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت درگیری شدید، من تمام امکاناتم را به کار گرفتم و تمامی تماس‌های ممکن را انجام دادم و دستورات واضح، صریح و قاطعانه‌ای را به نیروهای امنیتی برای دور شدن از جنگ داخلی دادم و در این امر موفق بودیم. تصمیم من از اولین روز فعالیت دولتم این بود که طرفی در هیچ نزاعی نباشم و میانه‌روی و توازن را حفظ کنیم. من با ایمان راسخ اعتقاد دارم که ما باید از کشیده شدن به سمت خشونت دوری کنیم.

الکاظمی همچنین گفت، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر حقی در تشکیل دولت فدرال آتی دارد، اما او بعد از عقب نشینی فراکسیونش از پارلمان و روند سیاسی، مرتکب اشتباه شد و فرصت را از دست داد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.