stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 449280
  • 01 آبان 1401 - 22:09
1

افزودن ۳۰۰هزار نفر به جمعیت زیرپوشش بیمه سلامت خوزستان

افزودن ۳۰۰هزار نفر به جمعیت زیرپوشش بیمه سلامت خوزستان
سرپرست بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه از حدود سه ماه پیش طرح بیمه سلامت همگانی در خوزستان اجرا شد افزود: ۳۰۰ هزار نفر در این مدت به جمعیت بیمه‌شده خوزستان اضافه شدند.
قلم | qalamna.ir :

محمدرضا رضایی سرپرست بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه هم اکنون ۲.۵میلیون نفر زیرپوشش بیمه سلامت خوزستان هستند، از راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و زیرپوشش قرار دادن ۴۴ نوع بیماری “سخت‌درمان” رایگان خبر داد.

او با بیان اینکه از این تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیمه شده صندوق روستاییان و عشایر خوزستان هستند گفت: پارسال چهار هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی بیمه سلامت در روستاهای خوزستان هزینه شد و مردم این مناطق در ۲۳۵ مرکز با استقرار ۴۵۰ تیم سلامت شامل پزشک، پرستار، ماما و آزمایشگاه خدمات اولیه بهداشتی و درمانی دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۰ درصد جمعیت خوزستان زیرپوشش بیمه سلامت همگانی قرار دارند، یکی از اقدام‌های بیمه سلامت را نسخه نویسی الکترونیک بیان کرد و افزود: روزانه حدود ۱۳ هزار نسخه به صورت الکترونیک در خوزستان تجویز و خدمات رسانی می‌شود.

رضایی با بیان اینکه سال ۱۳۹۹ پرونده‌های الکترونیکی بیمارستان‌های خوزستان ثبت شد گفت: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک مزایایی از جمله قطع نشدن یک هزار اصله درخت برای تبدیل به دفترچه بیمه، افزایش سرعت عملکرد رسیدگی برخط، ثبت اطلاعات به صورت روزانه، تسویه حساب پرداخت‌ها و اصلاح اشتباهات پزشکی دارد.

سرپرست بیمه سلامت خوزستان با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در نظام شهری گفت: هر پزشک در این طرح ۲ هزار نفر را زیرپوشش قرار می‌‎دهد.

وی به تنوع صندوق‌های بیمه سلامت برای خدمت به مردم اشاره کرد و افزود:در صندوق‌های کارمندی و ایرانیان حق بیمه به صورت خویش فرما پرداخت و خدمات بخش دولتی و خصوصی، رایگان ارایه می‌شود.

رضایی درباره تاسیس صندوق بیماران خاص بیمه سلامت از سوم آبان گفت: به بیمه شدگان عضو در این صندوق برای ۴۴ بیماری خاص در بخش‌های دارو و درمان مرتبط خدمات رسانی به صورت صد در صد رایگان انجام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح دارویار در خوزستان همزمان با سراسر کشور گفت: در این طرح ارز مورد نیاز داروها مستقیم از سوی سازمان بیمه سلامت به داروخانه‌ها پرداخت می‌شود. قبلا ماهانه ۹۰ میلیارد ریال هزینه از سوی بیمه سلامت به داروخانه‌های خوزستان پرداخت می‌شد که اکنون این میزان به ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

او با اشاره به اینکه ۲هزار قلم دارو زیر پوشش بیمه سلامت هستند افزود: در آینده این میزان نیز افزایش می‌یابد.

سرپرست بیمه سلامت خوزستان همچنین درباره اجرای طرح جوانی جمعیت از پارسال در کشور گفت: برای درمان بیماران نابارور که فاقد بیمه هستند، مشمولان می‌توانند با گواهی پزشک یا ماما، آزمایش بارداری یا سونوگرافی به مراکز بیمه سلامت یا پیشخوان‌های دولت مراجعه و پس از معرفی به عنوان مادر باردار اطلاعات خود را ثبت کنند.

رضایی افزود: پس از ثبت نام، تا ۲ سال برای مادر و تا پنج سال برای فرزند در صورت تایید آزمون وسع خدمات بیمه‌ای رایگان ارایه می‌شود.

وی ادامه داد: برای درمان ناباروری بیمارستان‌های امام خمینی (ره) اهواز، گنجویان دزفول، موسسه جهاد دانشگاهی پردیس و بیمارستان آریا اهواز طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و بیمه شدگان برای درمان ناباروری می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند و افراد در صورت مراجعه به مراکز غیر طرف قرارداد، باید خودشان هزینه‌ها را پرداخت و سپس از بیمه سلامت آن را دریافت کنند.

رضایی با اشاره به فعالیت سامانه ۱۶۶۶ به صورت شبانه روزی برای پاسخگویی به بیمه شدگان سلامت گفت: پارسال ۲۵۰ هزار تماس با این سامانه انجام و ۸۲ درصد از این تماس‌ها حاوی پیام‌ رضایت مردم بود.

وی افزود: سامانه شهروندی بیمه سلامت “دات. آی. آر نیز با دریافت کد ملی و شماره همراه مشمول بودن افراد برای بیمه سلامت را اعلام می‌کند.

سرپرست بیمه سلامت خوزستان حق بیمه یکساله این بیمه برای هر نفر را ۱۱میلیون و ۱۴۰ هزارریال بیان کرد و ادامه داد: برای سه دهک اول رایگان، دهک ۴ و ۵، ۱۰ درصد، دهک شش ۲۵ درصد و دهک ۷ و ۸، ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است، اما دهک ۹ و ۱۰ به صورت کامل این حق بیمه را پرداخت می‌کنند.

رضایی گفت:پارسال ۱۵ هزار میلیارد ریال در بخش درمان و ۱۱هزار میلیارد ریال در سایر حوزه‌ها هزینه شد که به دلیل افزایش بیمه شدگان این اعتبار امسال حدود ۲۲هزار میلیارد ریال افزایش یافته است و مبلغی از این اعتبار به عنوان خارج از شمول برای کمک به بیمارانی که متعهد به بخشی از درمان آنها نیستیم ارایه می‌شود.

بیمه سلامت از سال ۱۳۹۱ با هدف افزایش خدمات بیمه‌ای به مردم تشکیل شده است.۲۷ مهر تا سوم آبان به عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.