stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 449413
  • 04 آبان 1401 - 14:15
0

درخواست رسمی السودانی از پارلمان عراق برای برگزاری جلسه رأی اعتماد به کابینه

درخواست رسمی السودانی از پارلمان عراق برای برگزاری جلسه رأی اعتماد به کابینه

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر توافق طرف‌های عراقی برای برگزاری جلسه رأی اعتماد پارلمان به ترکیب کابینه دولت جدید عراق طی پنجشنبه، نخست‌وزیر مکلف این کشور درخواست رسمی برگزاری این جلسه را به هیئت رئیسه پارلمان ارائه کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری شفق نیوز، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر مکلف عراق در نامه‌ای رسمی از پارلمان کشورش خواست تا با برگزاری جلسه رای اعتماد نمایندگان به کابینه تحت رهبری وی در روز پنجشنبه هفته جاری موافقت کند.

این درخواست پس از برگزاری نشست رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق (بجز جریان صدر) در خانه حیدر العبادی، رهبر ائتلاف “النصر” ارائه شد.

یکی از رهبران چارچوب هماهنگی در گفت‌وگو با شفق نیوز درباره جزئیات این نشست اظهار کرد: السودانی کابینه وزیران را به پارلمان ارائه خواهد کرد و یک توافق اولیه مبنی بر حذف اسامی نمایندگان فعلی پارلمان از فهرست افراد پیشنهادی برای گرفتن پست وزارتی صورت گرفته است.

وی همچنین گفت: اسامی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها درست نیست و تنها نخست وزیر مکلف و رهبران فراکسیون‌های سیاسی از اسامی مطلع هستند.

پس از یک سال بحران سیاسی پیچیده در عراق در نهایت در جلسه پنجشنبه ۲۱ مهر پارلمان این کشور بعد از آنکه عبداللطیف رشید توانست آراء نمایندگان را برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق کسب کند، وی محمد شیاع السودانی را مامور به تشکیل کابینه عراق کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.