stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 451016
  • 02 آذر 1401 - 19:32
2

پایان تخریب متروپل تا ۱۰ روز آینده

پایان تخریب متروپل تا ۱۰ روز آینده
خوزستان - سرپرست معاونت فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: عملیات تخریب متروپل تا ۱۰ روز آینده به اتمام می‌رسد.
قلم | qalamna.ir :

پژمان فرجی سرپرست معاونت فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند درباره جزئیات آخرین نشست با مجریان طرح تخریب این ساختمان را بیان و از اتمام تخریب متروپل در ۱۰ روز آینده و شروع عملیات آوار برداری بلافاصله پس از تخریب آن خبر داد.

وی با اشاره به اینکه روش تخریب این سازه به صورت استاندارد امکان پذیر نبود، افزود: ساختمان متروپل، سازه‌ای بسیار نا ایمن و ناپایدار دارد، ضعف مقاطع و اتصالات و عدم تشکیل قاب‌های سازه‌ای باعث شده بود که ساختمان خطرناک و حتی تخریب آن با روش‌های استاندارد غیرممکن شود.

فرجی در خصوص برآورد زمانی تعیین شده توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان مجری طرح تخریب این ساختمان، گفت: در جلسه‌ای که روز گذشته در محل پروژه انجام شد؛ زمان مورد نیاز برای تخریب، آوار برداری و اطلاع رسانی پیش از شروع عملیات برای تخلیه املاک و واحد‌های تجاری در معرض خطر مورد ارزیابی قرار گرفت.

سرپرست معاونت فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، درخصوص مسدود کردن خیابان‌های اطراف متروپل، تصریح کرد: با تصمیم پلیس راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از ترافیک، ورودی دو خیابان امام خمینی (ره) و امیرکبیر، مسدود شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: امیدواریم سریع‌تر از ۱۰ روز این سازه تخریب و عملیات آوار برداری انجام شود تا مسیر‌ها و خیابان بازگشایی و شهر از وضعیت فعلی خارج شود.

وی در پاسخ درخصوص اهمیت اطلاع رسانی به شهروندان درصورت هرگونه عملیات انفجاری برای تخریب ساختمان، گفت: قصد انفجار نداریم و عملیات تخریب به وسیله دستگاه‌های مخصوصی که به صورت جک‌ها و پک‌های فولادی هستند و ستون‌ها را تحت فشار قرار می‌دهند انجام خواهد شد و حتما اطلاع رسانی‌های لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.

فرجی خاطر نشان کرد: سبک سازی سازه در حال انجام است و به همین دلیل حرکت‌هایی در سازه احساس می‌شود.

سرپرست معاونت فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، حرکت‌ها در ضلع غربی ساختمان را به سمت مجتمع آرش، سینما آزادی و مجتمع تجاری پارمیدا عنوان کرد و افزود: بخشی از ساختمان هم به سمت ضلع شرقی حرکت داشته است که بخاطر فضای ایمنی که وجود دارد بهتر است.

پژمان فرجی تاکید کرد: متاسفانه بعضی واحد‌ها علیرغم هشدار‌ها همچنان فعال هستند که انتظار می‌رود برای حفاظت از سلامتی و جانشان همکاری لازم را بعمل بیاورند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.