stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 451520
  • 12 آذر 1401 - 9:57
0

توقیف ۲۰۴ فروند شناور صیادی متخلف در صیدگاه‌های خوزستان

توقیف ۲۰۴ فروند شناور صیادی متخلف در صیدگاه‌های خوزستان
خوزستان - مدیر کل شیلات خوزستان از توقیف ۲۰۴ فروند شناور صیادی متخلف در صیدگاه‌های استان طی ۸ ماهه امسال خبرداد.
قلم | qalamna.ir :

فتح الله ابوعلی مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی – ترویجی ویژه بهره‌برداران شیلاتی اظهار کرد: ۷ هزار نفر ساعت دوره آموزشی در مراکز آموزشی صیادی به منظور ارتقاء سطح دانش جامعه صیادی، افزایش ایمنی دریانوردی، کاهش حوادث دریایی و آشنایی با آموزش‌های لازم برای استفاده از فناوری و تجهیزات به روز و ترویج روش‌های استاندارد صید و حفاظت از زیستگاه‌های آبزیان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: این دوره‌ها با تدریس کارشناسان صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان در شهرهای هندیجان، اروندکنار، ماهشهر و آبادان در حال برگزاری است.

ابوعلی ایجاد فرصت‌های شغلی در زیربخش شیلات استان را یکی از مسائل مهم و در حال پیگیری این اداره کل دانست و بیان کرد: تعهدات اشتغال اداره کل شیلات خوزستان در سال ۱۴۰۱، ۶۵۰ نفر تعیین شده که از ابتدای امسال تاکنون، برای ۶۴۳ نفر در بخش‌های مختلف فرصت شغلی ایجاد شده که معادل تحقق حدود ۹۹ درصدی تعهد شیلات استان است.

وی اظهار کرد: بیش از ۴۰۰ نفر جهت دریافت بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل‌های مختلف به بانک‌های عامل معرفی و ۲۸۴ نفر موفق به جذب ۶۸ میلیارد تومان شده‌اند.

مدیرکل شیلات خوزستان دستیابی به بیوتکنیک مولدسازی و تکثیر ماهی باس دریایی در خوزستان با همت محققان پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور را یکی از مهمترین دستاوردهای دانش بنیان شیلات عنوان کرد و گفت: همچنین بهینه‌سازی روش‌های تولید کنونی و همچنین بومی‌سازی روش‌های نوین تولید یکی از سیاستگذاری‌های حائز اهمیت توسعه شیلات خوزستان است.

ابوعلی بیان کرد: تفاهم‌نامه همکاری اداره کل شیلات و پارک علم و فناوری خوزستان در راستای ضرورت توسعه همکاری‌های مشترک و همه جانبه علمی، پژوهشی و فناوری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود منعقد شده است و پس از این تفاهم‌نامه، جلسات متعددی به منظور تحقق این مهم با شرکت‌های دانش بنیان برگزار شده است.

این مقام مسئول در خصوص حفاظت از ذخایر گونه‌های با ارزش آبزیان در صیدگاه‌های استان یادآور شد: طی ۸ ماهه امسال ۲۰۴ فروند شناور صیادی متخلف توقیف شده است و در جریان بازرسی‌های انجام‌شده توسط یگان حفاظت منابع آبزیان استان خوزستان از این شناورها بیش از ۶۹ هزار کیلوگرم انواع ماهی و میگو کشف و ضبط و پرونده این تخلفات برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی و کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی ارسال شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.