stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 452128
  • 21 آذر 1401 - 14:16
1

واکنش حزب‌الله لبنان به نشست اخیر سران عربی و چین در عربستان

واکنش حزب‌الله لبنان به نشست اخیر سران عربی و چین در عربستان

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در واکنش به برگزاری نشست اخیر سران کشورهای عربی با چین در عربستان سعودی به نوعی از محدودیت‌های غرب علیه کشورش انتقاد کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از سایت النشره، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در این باره اظهار کرد: چگونه ممکن است دیگران گزینه‌هایشان را متنوع کنند و به سمت شرق حرکت کنند در حالی که ما در لبنان چنین حقی نداریم؟

وی افزود: لبنان همانطور که علی‌رغم مخالفت‌های آمریکا و غربی‌ها، در زمینه مقاومت شجاع عمل کرد و پیروز شد، باید در تنوع بخشیدن به سرمایه‌گذاری‌های خود با شرق و غرب در راستای رشد اقتصادش نیز شجاع باشد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ریاض اخیرا میزبان نشست شماری از سران کشورهای عربی و شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین بود و نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور لبنان نیز در این نشست حضور داشت.

در همین حال، شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان نیز در این باره گفت: برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس روابط سیاسی و اقتصادی خود را با چین و قبل از آن با روسیه توسعه داده و ده‌ها میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده‌اند.

وی افزود: چرا چیزی که برای آنها فراهم است برای ما ممنوع است؟ یا اینکه این اتفاق ناشی از یک عقده جلب رضایت آمریکا است که برخی لبنانی‌ها را اسیر خود کرده است؟

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.