stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 452144
  • 21 آذر 1401 - 17:52
1

اجرای طرح پازک در مناطق آسیب‌پذیر چهار شهر خوزستان

اجرای طرح پازک در مناطق آسیب‌پذیر چهار شهر خوزستان
خوزستان - معاون توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان گفت: طرح پیشگیری از اعتیاد کودکان، نوجوانان و زنان دارای همسر معتاد (پازک) در مناطق آسیب پذیر و حاشیه ای چهار شهر خوزستان در حال اجرا است.
قلم | qalamna.ir :

علی حسن زاده معاون توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان افزود: در این طرح پیشگیری از اعتیاد در مناطق پرخطر و آسیب پذیر چهار منطقه استان شامل زیبا شهر شهرستان دزفول، نمره یک و علی آباد امیدیه، منبع آب و دو راهی باغملک، و کوی علوی و سیاحی اهواز به منظور پیشگیری از آسیب ها و اثرات منفی مصرف مواد مخدر تمرکز شده است.

وی با بیان این که امسال تاکنون ۲۰۰ نفر در محله های پرخطر برای آموزش پیشگیری از اعتیاد شناسایی شدند گفت: در این طرح به شکل ویژه برنامه های محافظت کننده در برابر اعتیاد به افراد در معرض آسیب آموزش داده می شود تا از اعتیاد و حاشیه های آن که می تواند متوجه یک زن و یا کودکان یک خانواده باشد پیشگیری کنیم.

حسن زاده ادامه داد: طرح پازک یکی ازطرح های اجتماع محوراست و با این رویکرد که به نقش عوامل محیطی در رفاه اجتماعی و کیفیت زندگی مردم دخالت دارد توجه می کند. دراین رویکرد تمام فرآیندهای مداخله مانند تعیین مشکل، اولویت بندی، طراحی و اجرای مداخله، ارزیابی و اصلاح برای اجرای مراحل بعدی پیشگیری انجام می شود.

وی بیان کرد: طرح پازک به شکل اختصاصی مربوط به توانمندسازی زنان و کودکان با محوریت پیشگیری از مصرف مواد به ویژه زنان دارای همسر معتاد است تا آنها را در برابر آسیب ها و معضلات اعتیاد با اجرای برنامه‌های آموزشی مناسب توانمند کنیم.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان گفت: در این طرح آموزش توسط مربیان دوره دیده و تسهیلگر در محلات آسیب پذیر در شهرستان های مختلف ارایه می‌شود و در زمینه مراحل وابستگی و گرایش به مواد اعتیاد آور به خانواده های دارای فرد معتاد و کودکان آنها آموزش و در کاهش عوامل خطر هشدار می دهد.

وی افزود: ارتقای سطح آگاهی افراد در پیشگیری از اعتیاد، آموزش عوامل محافظت کننده در جلوگیری از بروز خشنونت خانگی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و شیوع اعتیاد، همسرآزاری، کودک آزاری در خانواده و کمک به ایجاد یک جامعه سالم و سلامت اجتماعی در جامعه از جمله اهداف مهم این طرح است.

حسن زاده گفت: تمرکز این طرح بیشتر در مناطق محروم و حاشیه‌ای است ولی به معنی این نیست که افراد در سایر نقاط نادیده گرفته می‌شوند اگرچه وسعت طرح به میزان اعتباراتی است که دریافت می‌کنیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.