stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 452265
  • 23 آذر 1401 - 14:16
1

نعیم قاسم: انتخاب رئیس‌جمهور به آینده مقاومت ربط ندارد/ از آزادسازی کامل فلسطین حمایت می‌کنیم

نعیم قاسم: انتخاب رئیس‌جمهور به آینده مقاومت ربط ندارد/ از آزادسازی کامل فلسطین حمایت می‌کنیم

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی بر ادامه حمایت این جنبش از مقاومت و ملت فلسطین تاکید کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از پایگاه خبری العهد، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار کرد: ما همیشه همراه مقاومت و ملت فلسطین خواهیم بود و از آزادسازی کامل سرزمین آن حمایت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ما نمی پذیریم که کشور فلسطین فقط شامل اراضی ۱۹۶۷ باشد، بلکه کشور فلسطین باید کل فلسطین به مرکزیت قدس را دربر بگیرد؛ چراکه این سرزمین محل پرورش فلسطینی‌ها است و برای اهالی آن است نه برای کسانی که از نقاط دیگر جهان به اینجا آمده‌اند. ملت فلسطین به لطف خدا در نهایت این سرزمین را پس خواهند گرفت.

نعیم قاسم با اشاره به حمایت پررنگ از مساله فلسطین در جریان مسابقات جام جهانی قطر نیز تصریح کرد: برافراشتن پرچم فلسطین توسط تیم ملی مراکش لحظه پیروزی بود، حمایت جوانان اهل کشورهای عربی و اسلامی از فلسطین و مخالفت آنها از گفت‌وگو با خبرنگاران صهیونیست بیانگر میزان نفوذ مساله فلسطین در میان امت عربی و اسلامی دارد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: عادی سازی روابط در منطقه ما یک کودک مرده متولد شده است که تاثیری بر مردم نمی‌گذارد؛ چراکه این توافق‌ها میان رژیم اشغالگر و رژیم‌های استبداد در منطقه اتفاق افتاده است و هیچ ارتباطی میان مردم و فلسطین با این عادی سازی وجود ندارد.  

نعیم قاسم خاطرنشان کرد: فلسطین تنها نیست، بلکه محور مقاومت، مردم جهان عرب و اسلام، مقاومت آزاد و سبل حمایت از مقاومت یعنی جمهوری اسلامی ایران در کنار آن هستند.

این رهبر حزب‌الله لبنان ادامه داد: ملت لبنان طعم پیروزی، آزادسازی، امنیت و عزت را چشیده‌اند و بار دیگر وابسته سازمان ملل، امریکا و غرب نخواهند شد؛ چراکه آنها همگی جانبدارانه عمل کرده و دلیل مستقیم اشغال بوده‌اند و این درحالی است که مقاومت یک گام واقعی و محکم برای پایان دادن به اشغالگری است.

وی همچنین درباره پرونده انتخاب رئیس جمهوری جدید لبنان تاکید کرد: ما می‌خواهیم به انتخاب رئیس جمهوری برسیم و برای تحقق آن تلاش می‌کنیم و این اتفاق با آینده مقاومت که به یکی از اصول ثابت لبنان و پایه‌های قدرت و آزادسازی آن تبدیل شده است، ارتباطی ندارد.

نعیم قاسم در ادامه تاکید کرد: رئیس جمهوری مورد اعتماد کسی است که از عناصر قدرت لبنان و همچنین از توانمندی‌های ارتش، مردم و مقاومت آن بهترین استفاده را بکند.

دوره ریاست جمهوری میشل عون ۳۱ اکتبر به پایان رسید و با وجود برگزاری ۹ جلسه پارلمان هنوز رئیس جمهور جدید انتخاب نشده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.