stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 452398
  • 25 آذر 1401 - 17:53
1

دولت ژاپن بازنگری اساسی در سیاست دفاعی را تصویب کرد/ آمریکا استقبال کرد

دولت ژاپن بازنگری اساسی در سیاست دفاعی را تصویب کرد/ آمریکا استقبال کرد

کیشیدا امروز (جمعه) به حزب حاکم لیبرال دموکراتیک گفت که هزینه دفاعی باید در سال مالی ۲۰۲۷ به ۸.۹ تریلیون ین (۶۵ میلیارد دلار) برسد که بر اساس برنامه تقویت هزینه‌های نظامی تا دو درصد تولید ناخالص داخلی در پنج سال آتی میلادی است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری کیودو، هدف دو درصد تولید ناخالص داخلی بر اساس خط مشی و استانداردهای ناتو است و ژاپن برای رسیدن به این هدف باید هزینه کرد ۱.۲ درصدی کنونی خود را حدود ۱۱ تریلیون ین در سال افزایش دهد.

برنامه فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن برای دستیابی به این هدف شامل افزایش مالیات بر تنباکو و شرکت‌های بزرگ و هزینه ۴۳ تریلیون ینی برای امور دفاعی از ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ است.

حزب حاکم ژاپن قصد دارد مالیات شرکت‌ها را ۴ تا ۴.۵ درصد برای شرکت‌هایی با درآمد سالانه بیش از ۲۴ میلیون ین (۱۷۷ هزار دلار) افزایش دهد و مالیات اضافی بر تنباکو وضع کند و انتظار می رود قیمت کلی محصول ۱۰ درصد رشد داشته باشد.

دولت ژاپن بازنگری ریشه‌ای در سیاست‌های دفاعی خود را در تلاش برای مقابله با نفوذ نظامی چین که توکیو آن را «چالش استراتژیک بی‌سابقه» برای امنیت مجمع الجزایر می‌داند، تصویب کرده است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، واشنگتن بازبینی سه سند امنیت ملی از سوی دولت توکیو را که شامل افزایش هزینه‌های دفاعی و ارتقای ظرفیت‌های ضد حمله می‌شود، مورد استقبال قرار داده است.

وی ادامه داد: دولت ژاپن یک گام مشخص و تاریخی در تقویت و دفاع از هند-پاسیفیک آزاد و باز آن هم از طریق بازبینی در هزینه‌های دفاعی برداشته است.

در این میان، یکی از مقام‌های دولت آمریکا نیز گفت که انتظار دارد این بازبینی باعث تقویت بازدارندگی توکیو و واشنگتن در مقابل چین شود آن هم در زمانیکه نیروهای آمریکایی برتری خود را در شرق آسیا و در میانه افزایش ساخت و سازهای نظامی چین در منطقه دارند از دست می‌دهند.

این مقام آمریکایی همچنین گفت: برخورداری ژاپن از توانایی‌هایی برای حمله به سایت‌های پرتاب موشکی که این کشور را تهدید می‌کنند، محاسبات چین و کره شمالی را پیچیده می‌کند و همین مساله مانعی است بر سر تمایل آنها به اقدام نظامی بیشتر.

وی همچنین از کیشیدا به دلیل اشاره به نیاز به افزایش مالیات‌ها برای تامین مالی توسعه هزینه‌های دفاعی قدردانی کرد و گفت که نخست وزیر ژاپن تعهد قوی خود را ابراز کرده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.