stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 453296
  • 11 دی 1401 - 15:34
1

آغاز کمپین واکسیناسیون تکمیلی جمعیت افغان‌ ساکن غرب اهواز

آغاز کمپین واکسیناسیون تکمیلی جمعیت افغان‌ ساکن غرب اهواز
خوزستان - رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از اجرای برنامه عملیات واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل در افغان‌های ساکن ایران خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

شایسته شمی‌پور رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از اجرای برنامه عملیات واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل در افغان‌های ساکن غرب اهواز خبر داد و گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخورداری از موقعیت خاص جغرافیایی طی چهار دهه گذشته پذیرای خیل عظیمی از مهاجرین و پناهندگان کشورهای دیگر خصوصاً کشور همسایه افغانستان بوده و طبق گزارش‌های دریافتی در سال‌های اخیر مواردی از مهاجرت اتباع کشور پاکستان و عراق نیز دریافت شده است.

وی افزود: طبق آمارهای رسمی اعلام شده توسط وزارت کشور، حدود یک میلیون پناهنده مجاز در کشور سکونت دارند که تقریبا ۹۷ درصد این افراد پناهنده از کشور افغانستان هستند.

شمی‌پور با اشاره به اینکه فقط حدود ۴ درصد(۳۷ هزار پناهنده) از این افراد در مهمانشهرهای(کمپ) رسمی وزارت کشور ساکن هستند، گفت: بر خلاف سایر کشورهای میزبان جمعیت پناهنده، پناهندگان و مهاجرین خارجی ساکن در کشور جمهوری اسلامی ایران به صورت ادغام با جمعیت‌های ایرانی در مناطق شهری و روستایی ساکن هستند.

وی با تأکید بر اینکه اعتقاد جمهوری اسلامی ایران به ایجاد سلامتی پایدار در کشور باعث شده که ارائه خدمات بهداشتی درمانی به اتباع غیر ایرانی (اعم از مجاز و غیرمجاز) همچون هموطنان ایرانی برابر باشد، گفت: هم‌اکنون نیز در تمام پایگاه‌های بهداشتی، کلیه خدمات بهداشتی درمانی اولیه به اتباع غیر ایرانی و مهاجرین خارجی به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اجرای کمپین برنامه عملیات واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل در جمعیت افغان افزود: کارکنان بهداشت در قالب تیم‌های بهداشتی طبق اهداف تعیین شده به آموزش جامعه هدف، واکسیناسیون کرونا، سرخک، فلج اطفال و بیماریابی فعال سل(در مرحله دوم کمپین) در گروه هدف مشخص شده می‌پردازند.

شمی‌پور مهمترین اهداف انجام این کمپین را آگاهی‌رسانی و جلب مشارکت جمعیت غیر ایرانی به منظور مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی(خانه بهداشت یا پایگاه سلامت) عنوان کرد و گفت: جمعیت غیر ایرانی نیز از انواع خدمات بهداشتی رایگان شامل واکسیناسیون و ضرورت و فواید آن که به همه افراد اعم از ایرانی و غیر ایرانی ارائه می‌شود، بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کمپین در دو مرحله انجام می‌شود، گفت: مرحله اول در دی‌ماه ۱۴۰۱ و با عملیات واکسیناسیون تکمیلی MMR و MR برای افراد زیر ۱۵ سال و واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۱۵ سال انجام می‌شود و در مرحله دوم که از بهمن‌ماه ۱۴۰۱ تا فروردین‌ماه ۱۴۰۲ اجرا می‌شود، خدمات بیماریابی فعال در جمعیت افغان ارائه خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در پایان با اشاره به اینکه این کمپین هم‌اکنون در مرکز بهداشت غرب اهواز آغاز شده است، گفت: از ۱۰ دی‌ماه، تیم‌های بهداشتی سیار علاوه بر تیم‌هایی که به صورت ثابت در پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت حضور دارند، برای ارائه خدمات واکسیناسیون تکمیلی به جمعیت هدف شناسایی شده، در حال ارائه خدمت هستند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.