stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 453373
  • 12 دی 1401 - 14:16
1

پهپادهای روس بار دیگر به زیرساختهای حیاتی در کی‌یف و اطرافش حمله کردند

پهپادهای روس بار دیگر به زیرساختهای حیاتی در کی‌یف و اطرافش حمله کردند

مقامات اوکراینی گفتند، پهپادهای روسیه‌ امروز دوشنبه نیز زیرساخت‌هایی را در پایتخت اوکراین و نواحی پیرامون آن هدف گرفته، به تاسیسات انرژی آسیب وارد کرده و موجب قطعی برق در برخی مناطق شده‌اند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ این تحولات در ادامه بمباران‌های نیروهای روس در دومین روز سال ۲۰۲۳ در اوکراین رخ داده‌اند.

ولودیمر زلنسکی،‌ رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه مدعی شد، نیروهای ارتش این کشور تعداد ۴۵ پهپاد را که توسط ارتش روسیه در اولین شب سال نوی میلادی شلیک شدند، سرنگون کرده‌اند.

زلنسکی در صحبتهایی درباره روسها ادعا کرد: “پهپادها، موشک‌ها، و هر چیز دیگری به آنها کمک نخواهد کرد. چون ما متحد کنار هم ایستاده‌ایم. آنها تنها با ترس متحد هستند.”

با این وجود،‌ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود به مناسبت فرا رسیدن سال نوی میلادی تاکید کرد قرار نیست در حملات به اوکراین وقفه ایجاد شود.

اداره نظامی اوکراین اعلام کرد، سامانه‌های ضد هوایی اوکراین ۲۰ هداف هوایی را بر فراز شهر کی‌یف از بین برده‌اند.

اولکسی کولبا، فرماندار شهر کی‌یف در پستی در پیام‌رسان تلگرام نوشت: “صدای حملات پهپادی شبانه در پایتخت اوکراین و مناطق اطراف آن بلند است. روسها چند موج حمله با پهپاد را اجرا کرده و تاسیسات زیرساختی حیاتی را هدف گرفته‌اند. تجهیزات ضد هوایی در حال کار هستند.”

ویتالی کلیچکو، شهردار شهر کی‌یف نیز اظهار کرد، در اثر این حملات برق و گرمایش برخی مناطق قطع شده است.

او هم در پیامرسان تلگرام نوشت: در شهر قطعی‌های اضطراری برق به وقوع پیوسته است.

او پیشتر اعلام کرد،‌ یک نفر در اثر اصابت تکه‌های یک پهپاد که به زمین برخورد کرده و از بین رفت، زخمی شد و همچنین تکه‌های این پهپاد به یک ساختمان در ناحیه شمال شرق پایتخت اوکراین آسیب وارد کرد.

فرماندهی منطقه شرق ارتش اوکراین ادعا کرد، سامانه‌های دفاع هوایی این کشور ۹ پهپاد را بر فراز مناطق زاپوریژیا و دنیپروپتروفسک طی نخستین ساعات امروز دوشنبه از بین برده‌اند.

آندری نبیتوف، رئیس پلیس کی‌یف، عکسی را در اپلیکیشن تلگرام منتشر کرد که به گفته او تکه‌ای از یک پهپاد مورد استفاده در حمله به پایتخت اوکراین نشان داده شده و همچنین روی یک علامت به زبان روسی نوشته شده است: “سال نو مبارک.”

روسیه اعلام کرده است، هدف از حملات هوایی‌اش تضعیف توانمندی جنگی اوکراین است. کی‌یف روسیه را متهم کرده به اینکه حملاتش هیچ هدف نظامی ندارند و هدفشان آسیب زدن به غیرنظامیان است و این جنایت جنگی است.

پوتین در یک سخنرانی در شب سال نو میلادی خطاب به گروهی از نیروهای روس که لباس نظامی به تن داشتند، گفت: “مهمترین چیز سرنوشت روسیه است. دفاع از سرزمین پدری وظیفه مقدس ما در قبال اجداد و فرزندانمان است. بر حق بودن اخلاقی و تاریخی نزد ماست.”

در همین حال فرماندار منطقه بریانسک روسیه امروز دوشنبه گفت که حمله هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی به تاسیسات برق در این منطقه واقع در مرز اوکراین آسیب رساند و افزود که این حمله تلفات جانی نداشته است.

روسیه هفته گذشته اعلام کرد که یک پهپاد اوکراینی را در نزدیکی یکی از پایگاه‌های استقرار بمب افکنهای دوربردش در عمق خاک خود سرنگون کرده و سه پرسنل نیروی هوایی این کشور کشته شده‌اند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.