stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
  • کد خبر : 454965
  • 09 بهمن 1401 - 15:04
1

رهاسازی ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در تالاب شادگان

رهاسازی ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در تالاب شادگان
خوزستان - فرماندار شادگان گفت: ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی از نوع بومی به منظور احیای ذخایر ماهیان تالابی در تالاب بین‌المللی شادگان رهاسازی شد.
قلم | qalamna.ir :

جمال صالح‌زاده فرماندار شادگان با بیان اینکه ماهیان رها سازی شده در تالاب شادگان از نوع برزم و عنزه بود افزود: امسال تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در سه مرحله در این تالاب رهاسازی شد.

وی گفت: حفظ و بازسازی ذخایر آب‌های داخلی، اشتغال و بهبود معیشتی ساکنان روستاهای اطراف تالاب و روستای گردشگری صراخیه از اهداف این طرح است.

صالح‌زاده توانمندسازی روستاییان محلی از نظر اقتصادی را از دیگر اهداف رهاسازی بچه ماهی در تالاب شادگان دانست و افزود: در چند سال گذشته این طرح با موفقیت انجام و کمک بسیاری به اهالی روستاهای حاشیه تالاب شد.

فرماندار شادگان ادامه داد: بچه ماهی‌های رها شده متناسب با محیط محلی شادگان است و در تلاش هستیم تا تالاب بین المللی شادگان محل امنی برای رشد و تکثیر بچه ماهی‌ها باشد.

صالح‌زاده بیان کرد: اقدامات اساسی برای رفع مشکلات تالاب شادگان صورت گرفته تا شرایط اشتغال در منطقه بهبود یابد ضمن اینکه توسعه حوزه گردشگری و آبزی پروری نیز هدفگذاری شده است.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.