فروش شیائومی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، به ۶۶.۰۵ میلیارد یوان (۹.۶ میلیارد دلار) رسید که در مقایسه با ۸۵.۵۸ میلیارد یوان در سال پیش از آن، ۲۲.۸ درصد کاهش داشت. آمار مذکور تا حدودی بهتر از حد انتظار تحلیلگران بود، اما چهارمین کاهش متوالی درآمد و شدیدترین کاهش در سوابق موجود این شرکت تاکنون بود. درآمد خالص شیائومی در سه ماهه چهارم، به ۱.۴۶ میلیارد یوان رسید که ۶۷.۳ درصد نسبت به ۴.۴۷۳ میلیارد یوان در مدت مشابه سال پیش از آن، کاهش داشت.درآمد شیائومی برای کل سال ۲۰۲۲، به ۲۸۰.۰۴ میلیارد یوان رسید که ۱۴.۷ درصد کاهش داشت، درآمد خالص این شرکت با افت ۶۱.۴ درصدی، به ۸.۵۲ میلیارد یوان رسید. این ارقام، ضعیفتر از برآوردهای تحلیلگران بود.
رکود بازار تلفن هوشمند
تقاضای مصرفی برای اکثر محصولات در سه ماهه چهارم ضعیف شد زیرا لغو ناگهانی محدودیتهای سختگیرانه کووید ۱۹ در چین، به شیوع سریع بیماری در سراسر این کشور، منتهی شد.طبق گزارش شرکت تحقیقاتی Canalys، همه برندهای اصلی گوشیهای موبایل در چین در مدت مذکور با کاهش فروش روبرو شدند. با این حال، آمار Canalys نشان می دهد که شیائومی با کاهش ۳۷ درصدی فروش بر مبنای سال به سال، شدیدترین ضربه را متحمل شده است.
بنا بر آمار این شرکت تحقیقاتی، فروش تلفنهای هوشمند در چین در سال ۲۰۲۲، با کاهش ۱۴ درصدی، به ۲۸۷ میلیون دستگاه رسیده است. برای نخستین بار در یک دهه گذشته بود که فروش تلفنهای هوشمند به کمتر از ۳۰۰ میلیون دستگاه رسید.شیائومی در هند هم با موانعی روبرو است زیرا از این حقیقت که مصرف کنندگان، گوشیهای رده بالا را ترجیح می دهند، غافل شد و در نتیجه، جایگاه خود را به عنوان پرفروشترین برند گوشی در سه ماهه چهارم به شرکت کره ای سامسونگ واگذار کرد.
این شرکت به همراه رقبای خود، به دلیل نگرانیهای امنیت ملی در مورد اپلیکیشنهای از پیش نصب شده، ممکن است با تحقیقات امنیتی جدیدی از سوی مقامات هندی روبرو شود. هند،بزرگترین بازار خارجی شیائومی و دومین بازار بزرگ تلفن هوشمند در جهان است.بر اساس گزارش رویترز، شیائومی همچنین سرگرم ساخت خودروهای الکتریکی است. این شرکت اعلام کرد در مسیر رسیدن به هدف خود برای تولید انبوه نخستین خودروهایش در نیمه اول سال ۲۰۲۴ است.