stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 458301
  • 24 فروردین 1402 - 20:20
2

اعزام کشتی گیر کرمانشاهی در مسابقات قهرمانی آسیا/شانس ارشک برای کسب مدال طلا زیاد است

قلم | qalamna.ir :

سی و ششمین دوره مسابقات کشتی قهرمانی آسیا در حالی به میزبانی قزاقستان برگزار خواهد شد که “ارشک محبی” کشتی گیر کرمانشاهی نیز در این رقابت ها به عنوان یکی از نمایندگان کشورمان حضور خواهد داشت.

خبرنگار پایگاه خبری طلوع کرمانشاه، تیم ملی کشتی آزاد ایران با ۱۰ کشتی گیر در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا می کند که محبی کشتی گیر کرمانشاهی نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم کشورمان خواهد بود.

در وزن ۹۲ کیلوگرم، ۱۲ کشتی گیر از کشورهای مختلف آسیایی حضور دارند که پس از انجام قرعه کشی مشخص شد محبی در دور نخست باید به مصاف “آراش یوشیدا” از کشور ژاپن برود.

کشتی گیر کرمانشاهی تیم ملی در صورت غلبه بر حریف ژاپنی در دور بعدی (مرحله یک چهارم) با “گانخویاک گانباتار” از مغولستان روبرو خواهد شد و در صورت پیروزی می تواند خود را به نیمه نهایی برساند.

مسابقات محبی در مسابقات کشتی قهرمانی آسیا روز جمعه ۲۵ فرردین برگزار می شود به این ترتیب که وی صبح این روز در دور مقدماتی برابر رقبای یاد شده قرار خواهد گرفت و در صورت راه یابی به مراحل فینال یا رده بندی عصر همین روز برای کسب مدال تلاش خواهد کرد.

ارشک محبی از شانس خوبی برای کسب مدال طلا برخوردار است.

رئیس هیات کشتی کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار طلوع کرمانشاه اظهار داشت: مسابقات کشتی قهرمانی آسیا محل حضور برترین های این رشته در قاره کهن است و ارشک محبی نیز از شانس خوبی برای کسب مدال طلا برخوردار است.

محمدحسین محبی افزود: ارشک از کشتی گیران آماده کشورمان در ماه های اخیر است و زیر نظرمربیان تمرینات خوبی را پشت سرگذاشته است و با انگیزه بالایی هم روانه مسابقات قهرمانی آسیا شد.

وی با اشاره به قهرمانی ارشک محبی در مسابقات بین المللی جام دانکلوف و همچنین کشتی های خوبی که این ورزشکار در مسابقات قهرمانی کشور گرفته است، گفت: همین آمادگی خوب و توان بالا کادر فنی را مجاب کرد که وی را به عنوان نماینده کشورمان راهی مسابقات قهرمانی آسیا کنند.

محبی تصریح کرد: اگر کشتی گیر کرمانشاهی حاضر در مسابقات به قدرت و توان خود اتکا کرده و دچار بدشانسی یا غرور کاذب نشود می تواند به مراحل نهایی راه پیدا کرده و صاحب مدال شود.

رئیس هیات کشتی کرمانشاه همچنین از تیم ملی ایران به عنوان یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در آسیا یاد کرد و گفت: با نگاهی به اوزان مختلف می بینیم در اکثر وزن ها ملی پوشان ایران بر رقبای خود برتری دارند.

وی یادآوری کرد: در عین حال نباید رقبای آسیایی خود را دست کم بگیریم چرا که کشورهایی مانند قزاقستان، ازبکستان و حتی ژاپن و مغولستان با توجه به نزدیکی رقابت های بازی های آسیایی هانگژو سرمایه گذاری زیادی روی کشتی کرده اند.

محبی در پایان گفت: امروز بسیاری از کشورهای آسیایی در کشتی خوب کار می کنند و تلاش دارند خود را به مدعیانی مثل ایران نزدیک کنند بنابراین نباید در هیچ مسابقاتی، هیچ حریفی را دست کم گرفت.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.