stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 458533
  • 29 فروردین 1402 - 14:19
1

شکست عجیب و دور از انتظار تیم ملی/ کشتی ضعیف ارشک همه را شوکه‌کرد

قلم | qalamna.ir :

ریس هیات کشتی کرمانشاه با انتقاد از عملکرد ملی پوشان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و اعلام اینکه زنگ خطر برای کشتی ایران به صدا درآمده است، گفت: عملکرد ارشک محبی کشتی گیر کرمانشاهی حاضر در این رقابت ها در حد صفر بود.

پایگاه خبری طلوع کرمانشاه، مسابقات کشتی قهرمانی آسیا در حالی به میزبانی قزاقستان برگزار شد که نتایج ضعیف تیم ایران صدای همه علاقه مندان به کشتی را درآورد.

سابقه و پیشینه کشتی ایران و مطرح بودن نام کشورمان در جهان طی سالیان متمادی باعث شده که علاقه مندان بله این رشته ورزشی به چیزی کمتر از قهرمانی در آسیا فکر نکنند و شاید همین تصور باعث شده بود که خیلی ها منتظر درخشش دوباره ملی پوشان کشتی ایران در مسابقات قزاقستان بودند.

اما نتایج ضعیف و دور از انتظاری که ملی پوشان کشتی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا کسب کردند انتقادات زیادی را به همراه داشت و حتی برخی از چهره‌های نامدار و پیشکسوت این رشته ورزشی برای آینده تیم ملی و مسابقات پیش رو ابزار نگرانی کردند.

نمونه ای از این عملکرد ضعیف، ارشک محبی کشتی گیر کرمانشاهی با وزن ۹۲ کیلوگرم بود‌ که در مسابقه اول خود ۱۰ بر صفر مغلوب حریف ژاپنی شد و در گروه بازنده ها نیز ۶ بر ۴ مقابل حریفی از مغولستان متحمل شکست شد و بدون کسب مدال از رقابت ها کنار رفت.

تیم ملی کشتی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا پس از قزاقستان میزبان و ژاپن که به ترتیب با ۱۷۹ و ۱۲۹ امتیاز اول و دوم شدند با کسب ۱۲۴ امتیاز در مکان سوم قرار گرفت.

برادران محبی به عنوان دو قهرمان ماندگار کشتی ایران و از نام آوران کشورمان که افتخارات زیادی را در مسابقات جهانی و آسیایی کسب کرده اند در گفت و گو با خبرنگار طلوع کرمانشاه به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص عملکرد تیم ملی کشتی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا پرداختند.

انتظارات از ارشک محبی و تیم ملی کشتی بالا بود

محمدحسین محبی رییس هیات کشتی کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار طلوع کرمانشاه اظهار داشت: توقع ما از ارشک که با قهرمانی در مسابقات بین المللی جام دانکلوف و موفقیت و برتری در مسابقات انتخابی توانسته بود به دوبنده تیم ملی برسد بالا بود، انتظار بسیار بیشتر از این چیزی بود که در مسابقات قهرمانی آسیا دیدیم.

وی ادامه داد: ارشک که به عنوان یک کشتی گیر زیرگیر شناخته می شود در مسابقات قهرمانی آسیا نای حرکت نداشت و بدنش بسیار سنگین بود و عملا هیچ کار خاصی نمی توانست انجام دهد و عملکرد بدی داشت.

محبی یادآور شد: این درحالیست که ارشک اخیرا در مسابقات بین المللی جام دانکلوف موفق شد نفر سوم جهان را شکست دهد و با شایستگی عنوان قهرمانی و مدال طلا را کسب کند.

رئیس هیات کشتی کرمانشاه همچنین از عملکرد مجموعه تیم ملی نیز انتقاد کرد و گفت: متاسفانه اکثر ملی پوشان ایران آنگونه که باید کشتی نگرفتند و در مجموع نتایج ضعیفی برای ما رقم خورد.

وی ادامه داد: معلوم نیست در اردوهای پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا چه اتفاقاتی افتاده و تمرینات ملی پوشان به چه شیوه و صورتی بوده که بدن اکثر آن ها خسته و سنگین و پاسخگوی این رقابت ها نبود.

محبی یادآوری کرد: به عنوان نمونه علیرضا سرلک کشتی گیر مطرح وزن ۵۷ کیلوگرم کشورمان که یکی از بهترین های وزن خود در جهان به شمار می رود در همان مسابقه اول ۱۲ بر یک مغلوب حریف ژاپنی خود شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

پیشکسوت کشتی ایران، کسب یک طلا، یک نقره و ۳ برنز در ۱۰ وزن مسابقات قهرمانی آسیا و قرار گرفتن روی سکوی سوم را زنگ خطری برای کشتی ایران دانست و گفت: این در حالیست که کشوری مثل ژاپن با تیم دوم خود در رقابت ها حضور پیدا کرده و اکثر نفرات اصلی را همراه نداشت.

وی یادآوری کرد: بسیاری از کشورهای آسیایی نظیر همین قزاقستان و ژاپن که امروز از ایران پیشی گفته اند مدت هاست روی کشتی خود کار کرده اند و به بهترین تدارکات و آمادگی قصد شرکت در بازی های آسیایی را دارند.

محبی گفت: بدون شک اگر بخواهیم تعلل کرده و به وضعیت آماده سازی تیم کشورمان اهمیت لازم را ندهیم نتایج به مراتب بدتری در بازی های آسیایی نصیبمان خواهد شد.

رئیس هیات کشتی کرمانشاه در پایان خواستار بررسی دقیق شرایط تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا شد و گفت: اکثر ملی پوشان اعزامی ایران جزو کشتی گیران باتجربه ای بودند که سال هاست در تیم ملی کشتی گرفته و مدال کسب کرده اند اما وقتی در چنین مسابقاتی این نتایج ضعیف را کسب می کنند نیاز به بررسی شرایط اردویی تیم ملی دارد.

نتایج ضعیف تیم ملی کشتی در مسابقات قهرمانی آسیا نیاز به آسیب شناسی دارد

محمدحسن محبی سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد ایران هم در گفت و گو با طلوع کرمانشاه، گفت: نتایج ضعیفی که تیم ملی ایران در قابت های اخیر قهرمانی آسیا گرفت نیاز به آسیب شناسی دارد تا مشخص شود چرا شرایط اینگونه پیش رفت.

وی تصریح کرد: تیم ملی کشتی ایران نفرات باتجربه ای به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام کرده بود و هر کدام از آنها سابقه حضور در رویدادهای مختلف جهانی، آسیایی و بین المللی و کسب مدال را داشتند اما معلوم نیست چه اتفاقی افتاده که این نتایج رقم خورد.

محبی تصریح کرد: کسب مقام سومی آسیا در حالی برای ایران یک شکست محسوب می شود که همه می دانند ایران جزو ۳ قدرت اول کشتی جهان در کنار آمریکا و روسیه محسوب می شود.

این پیشکسوت کشتی یادآور شد: نباید همه تقصیرها را گردن فدراسیون و یا سرمربی تیم ملی انداخت، نتایج ضعیف تیم ملی باید به صورت کاملا علمی ریشه یابی و از بروز نتایج ضعیف مشابه در رویدادهای آتی خصوصا مسابقات آسیایی هانگژو جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه از ملی پوشان کشتی هم باید سوال پرسید که علت کشتی های ضعیف و دور از انتظار آنان چه بوده است، خاطرنشان کرد: بی میلی و بی رغبتی آفتی است که می تواند پایان عمر قهرمانی هر ورزشکاری را نزدیک کند.

محبی خاطرنشان کرد: ملی پوشان کشتی باید بدانند خیلی ها در کشور عاشق کشتی و موفقیت تیم ملی هستند و وظیفه دارند با همه توان در میادین مختلف حاضر و برای بالابردن پرچم مقدس کشور تلاش کنند.

قهرمان کرمانشاهی اسبق کشتی جهان همچنین در خصوص حضور ارشک محبی کشتی گیر کرمانشاهی وزن ۹۲ کیلوگرم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا نیز گفت: وی هم مانند اکثر ملی پوشان نتوانست انتظارات را برآورده کند در حالی که کشتی گیر تقریبا با تجربه ایست و سابقه حضور در میادین مختلف جهانی، آسیایی و بین المللی را دارد.

وی تصریح کرد: به هر شکل باید آسیب شناسی شود که چرا اکثر ملی پوشان ایران در حد و اندازه های خود ظاهر نشده و نتوانستند نتایج خوبی کسب کنند.

محبی در پایان استفاده بهتر از تجارب و دانش پیشکسوتان مطرح کشتی کشور را خواستار شد و افزود: دانش و تجربه آن ها می تواند در هر مقطعی به کمک کشتی ایران آمده و باعث بهبود شرایط شود، موضوعی که نباید از آن غافل بمانیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.