stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 459288
  • 11 اردیبهشت 1402 - 9:48
3
رئیس علوم پزشکی اهواز عنوان کرد:

کمبود نیرو در بیمارستان‌های بزرگ اهواز

کمبود نیرو در بیمارستان‌های بزرگ اهواز
خوزستان - این مقام مسئول اظهار کرد: در ۱۶ماه اخیر ۷۷ پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تکمیل و تجهیز شده و به بهره‌برداری رسیده‌اند که ۳۵ مجموعه از این تعداد، بهداشتی بوده‌اند. در حوزه درمان نیز اورژانس‌های بیمارستان سینا، نظام مافی شوش، مادر رامهرمز و پروژه‌های دیگری به بهره‌برداری رسیده‌اند.
قلم | qalamna.ir :

محمدحسین سرمست شوشتری رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: در ۱۵ سال اخیر سیاست در حوزه بیمارستانی، بازسازی و نوسازی بوده است که در دولت یازدهم و و دوازدهم بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز، بیمارستان ابوذر اهواز، بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان و بیمارستان نفت دشت آزادگان برخی از پروژه‌هایی هستند که در این راستا به بهره‌برداری رسیده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به برخی مصوبات سفر رئیس جمهور بیان کرد: یکی از پروژه‌هایی که ابتر مانده بود و شروع نشده بود بیمارستان جایگزین گلستان اهواز بوده است؛ در سفر سال ۱۴۰۰ رئیس جمهور اعتبار ریالی برای احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان گلستان اهواز دیده نشد اما در سفر اخیر اعتبار ریالی برای آن دیده و کلنگ‌زنی شد. این پروژه سنگین است اما مسلم است که سیاست هر دولتی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

این مقام مسئول عنوان کرد: بیش از ۶۰ سال از عمر بیمارستان گلستان اهواز گذشته و فرسوده است و به کل استان خوزستان و استان‌های همجوار سرویس می‌دهد که کار اجرای بیمارستان جایگزین آن آغاز شده است. احداث بیمارستان ماهشهر و جایگزین بیمارستان شادگان نیز آغاز شده است.

سرمست با اشاره به فرسودگی تجهیزات به دلیل استفاده بیش از حد، بیان کرد: در حوزه درمان یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در حوزه تجهیزات است که با وجود اینکه در دو سال شیوع کرونا تجهیزات زیادی وارد استان خوزستان شد اما عقب‌افتادگی تجهیزات داشتیم.

وی گفت: در یک سال اخیر با هماهنگی وزارت بهداشت، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات در حوزه درمانی خریداری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: دستگاه شتاب‌دهنده سال ۹۰ وارد استان خوزستان شده بود اما تاکنون راه‌اندازی نشده بود که از سال گذشته مقدمات راه‌اندازی آن فراهم شد و در نیمه نخست امسال برای استفاده بیماران مبتلا به سرطان استفاده خواهد شد. دستگاه پت اسکن نیز که یکی از نیازهای بیماران سرطان بوده، وارد استان شده است.

وی در خصوص تغییر وضعیت پرسنل ایثارگر گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از پرسنل ایثارگر تبدیل وضعیت شدند که این موضوع موجب می‌شود دیگر پرداختی به این افراد به صورت ملی انجام شود. مطالبات پرسنل و اضافه کاری‌ها نیز تا اسفندماه پرداخت شده و فاصله کارانه پرسنل پنج تا شش ماه است و به متوسط کشوری نزدیک شده‌ایم و رضایت‌مندی نسبی حاصل شده است. تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نیز اجرا شده و اگر نواقصی وجود داشته باشد به تدریج رفع می‌شود.

سرمست گفت: بیشترین مشکل در خصوص پرسنل در حوزه بیمارستانی کمبود نیرو به ویژه کمبود پرستار، متخصص بیهوشی، پرسنل اتاق عمل و کمک پرستار است که کمک‌هایی شده است اما همچنان بیمارستان‌های امام خمینی(ره)، گلستان، ابوذر، رازی و بقایی ۲ در اهواز بیشتر با این مشکل مواجه هستند که در پی بازدید نماینده وزارت بهداشت از بیمارستان‌ها مصوب شد مجوزهای جذب پرستار و نیروی بهداشتی به خوزستان داده شود.

وی با اشاره به میزان بالای کمبود پرستار در خوزستان افزود: متوسط کشوری نسبت پرستار به تخت ۰.۹ و در کل استان خوزستان ۰.۸ است اما در بیمارستان‌های اصلی ۰.۷ است که تا ۰.۵ هم می‌رسد و ضریب خوبی نیست.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.