stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 460105
  • 27 اردیبهشت 1402 - 23:09
3

احکام متهمان پرونده گروهک تروریستی حرکه النضال هنوز در دیوان عالی کشور تایید نشده است

احکام متهمان پرونده گروهک تروریستی حرکه النضال هنوز در دیوان عالی کشور تایید نشده است
خوزستان - پرونده متهمان پرونده گروهک تروریستی حرکة النضال در مرحله فرجام‌خواهی است و به دیوان عالی کشور ارسال شده و تاکنون نتیجه آن واصل نشده است.
قلم | qalamna.ir :

در روز‌های گذشته رسانه‌های معاند اخباری در رابطه با ۶ زندانی در اهواز منتشر و ادعا‌هایی را منتشر کرده‌اند. براساس ادعای رسانه‌های معاند این ۶ زندانی به نام‌های علی مجدم، معین خنفری، محمدرضا مقدم، سالم موسوی، عدنان غبیشاوی و حبیب دریس در آستانه اعدام قرار دارند. رسانه‌های معاند با طرح ادعا‌های متنوع به اتهامات و جرائم تروریستی این افراد اشاره‌ای نکرده و این افراد را محکومان امنیتی معرفی کرده‌اند.

این ۶ نفر از اعضای گروهک تروریستی حرکه النضال هستند که در سال‌های ۹۶ و ۹۷ اجرای بخشی از عملیات‌های مسلحانه این گروهک تروریستی در استان خوزستان را بر عهده داشته و بعد از برگزاری جلسات متعدد دادگاه به اعدام محکوم شده‌اند.

اعضای شاخه نظامی گروهک تروریستی حرکه النضال که دستورات سرکردگان ساکن اروپای خود نظیر حبیب نبگان و حبیب الله چعب را اجرا می‎‌کردند، درعملیات‌های تروریستی جداگانه دو فرد به نام‌های علی صالحی مجد و یونس بحر در آبادان و یکی از کارکنان نیروی انتظامی به نام الله‌نظر صفری و یک سرباز وظیفه به نام محمدرضا رفیعی نسب را در بندر امام خمینی(ره) به شهادت رسانده بودند.

تیراندازی به مقر‌های نظامی، انتظامی و بسیج، پرتاب نارنجک، عملیات مسلحانه منجر به تیراندازی به پایگاه بسیج والفجر، پرتاب نارنجک به پمپ گاز خرمشهر، پرتاب نارنجک و تیراندازی به پایگاه بسیج کوت امیر، بمب‌گذاری جنب دیوار پاسگاه سویسه، تهیه و ساخت بمب به قصد بمب‌گذاری کلانتری ۱۲ اهواز، ساخت بمب دست‌ساز، احراق عمدی عابر بانک‌های شهرستان شادگان و بندر امام خمینی(ره)، پرتاب نارنجک به جایگاه گاز شهرستان خرمشهر، تیراندازی به حسینیه شهدای شادگان، کمین ناموفق برای ترور ماموران حفظ امنیت و ماموران فراجا در مسیر سه راهی شادگان ماهشهر و آبادان، تیراندازی به قرارگاه پلیس اطلاعات و امنیت در شادگان، تیراندازی به خودروی سپاه و مجروح کردن یک نفر، حمل، نگهداری و فروش سلاح جنگی از جمله اهم اقدامات تروریستی متهمان این پرونده است.

براساس دادنامه صادر شده، دادگاه پس از برگزاری جلسات رسیدگی، اخذ دفاعیات متهمان و وکلای ایشان، با توجه مستندات و قرائن موجود در پرونده، اقاریر صریح و مقرون به واقع همراه با بیان جزییات، کشف سلاح‌های بکار رفته در عملیات‌های تروریستی توسط متهمان، قرائن و امارات علم‌آور و احراز علم مرتکبان به موضوع جرم و احراز قصد آن‌ها در ارتکاب رفتار مجرمانه اقدام به صدور حکم اعدام کرده است.

پرونده این افراد در مرحله فرجام‌خواهی است و به دیوان عالی کشور ارسال شده و تاکنون نتیجه آن واصل نشده است.

همچنین درخصوص تعدادی از متهمان دیگر این پرونده با توجه به میزان نقش آنان در بزه ارتکابی، از جمله ۳ نفر از متهمان احکام حبس و پرداخت جزای نقدی صادر شده است که به محض وصول نتیجه از دیوان عالی کشور، در مورد آن‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.