stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 460456
  • 02 خرداد 1402 - 14:21
3

راحت ترین راه برای غلبه بر نفخ و یبوست و بیماری های گوارشی

قلم | qalamna.ir :

 نفخ ، یبوست ، اسهال ، دفع نامنظم ، عفونت های روده ، ورم معده ، سندروم روده تحریک پذیر (IBS) و … بخش زیادی از مردم را درگیر خود کرده است.

درمان های مختلفی هم برای هر کدام وجود دارد، از طب سنتی ایرانی گرفته تا پزشکی مدرن، نسخه های متعددی برای هر کدام از این دردها می دهند.

روشی که اینجا معرفی می کنیم، ادعای درمانی ندارد ولی به طرز ملموسی حال سیستم گوارش تان را خوب می کند.

به نوشته عصر ترکیه، بخش عمده مشکلات گوارش، ناشی از غذاهای با طبع سردی است که می خوریم. از نظر پزشکی، غذای با طبع سرد یعنی غذایی که سیستم گوارش، برای هضم و جذب آنها، بیش از حد متعارف انرژی از دست می دهد. وقتی به طور مداوم از یک سیستم، کار بیش از حد کشیده شود، در دراز مدت، دچار آسیب می شود.

اگر یک لباسشویی را که ظرفیت ۹ کیلو لباس دارد، بارها با ۱۵ کیلو لباس پر کنیم و با دور تند هم بشوییم، انتطار نداشته باشیم که لباسشویی مان عمر درازی داشته باشد.

سیستم گوارشی هم همین گونه است و وقتی مدام با غذاهای طبع سرد پرش می کنیم، معلوم است که بعد از مدتی دچار انواع مشکلات گوارشی می شویم.

نعناع

یک مثال از یک ناهار معمولی ما ایرانی ها موید این موضوع است: سر سفره ، پلو وجود دارد با مرغ و دوغ. سالاد خیار و کاهو و گوجه هم هست. یک پیاله ترشی هم گوشه سفره است و همه این ها که عمدتاً می خوریم طبع سرد دارند و معده و روده مجبورند هر روز بیش از حد استاندارد کار کنند و سال ها این وضعیت تکرار می شود.

 

هر چند بهترین نسخه برای حل مشکلات گوارشی، تغییر برنامه غذایی و نیز سبک زندگی پرتحرک است اما فوری ترین و راحت ترین راه برای کاستن از بار دستگاه گوارشی این است که کنار هر وعده غذایی ، اعم از صبحانه و ناهار و شام، “نعناع” بخوریم.

نعناع به تعدیل طبع سرد غذاها کمک می کند و کار هضم آنها را راحت تر می کند.
عصر ترکیه به شما توصیه می کند که عادت کنید هر روز نعناع تازه در سفره تان باشد. اگر ناهار را در محل کار می خورید، چند برگ نعناع را داخل یک کیسه به محل کارتان ببرید و همراه با غذا، میل کنید.

حتی اگر از نعناع خوش تان نیاید، این کار را بکنید و مطمئن باشید بعد از چند روز عادت خواهید کرد.
بکوشید روزتان بدون نعناع شب نشود.

نعناع همراه با غذا، از معده تا خروجی روده را تحت تاثیر آثار سلامت بخش خود قرار می دهد. ریسک ابتلا به بیماری های معده و روده را کاهش می دهد و اگر مشکلاتی در این زمینه دارید بعد از کمتر از یک ماه که مداومت کردید، آثار بهبود را ملاحظه خواهید کرد.

پس با خود عهد کنید که یخچال خانه تان هیچ وقت از نعناع خالی نباشد و هیچ غذایی را بدون نعناع نخورید و اگز امکان خوردن همزمان غذا با نعناع نیست، بعد از میل کردن غذا، نعناع را به عنوان هدیه ای بی نظیر به دستگاه گوارش تان بفرستید.

آنچه نوشته شد فقط ناطر بر فواید نعناع برای سیستم گوارشی است. نعناع با دارا بودن فسفر، کلسیم و انواع ویتامین ها، تقویت کننده طبیعی سیستم ایمنی است و به طور جدی شما را از ابتلا به انواع بیماری ها مصون می کند.

رایحه قوی عرق نعناع به عملکرد ریه کمک می‌کند. نعناع دارای خواص و ضد التهابی است و باعث افزایش قدرت و ظرفیت ریه ها می شود. حال بماند که دهان تان را خوشبو می کند.

 به نعناع سلام کنید؛ سلامتی به شما سلام خواهد کرد.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.