stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 461471
  • 23 خرداد 1402 - 3:17
1

خبرهای کوتاه، نظرات و دیدگاه‌ها ۱۴۰۲/۳/۲۲

خبرهای کوتاه، نظرات و دیدگاه‌ها ۱۴۰۲/۳/۲۲
قلم | qalamna.ir :
یک سوم ازدواج ها به طلاق می‌انجامد!
کاظم فروتن روانشناس و مسئول مرکز ملی جمعیت: از هر ۳ ازدواج، یک ازدواج به طلاق می‌انجامد و ۴۰ درصد طلاق‌ها خانواده‌هایی هستند که حداقل یک فرزند دارند که بسیار ناراحت کننده است. عدم درک زن و مرد از تفاوت‌های یکدیگر از اصلی ترین عامل برای اختلافات خانوادگی است. مشکلات اقتصادی و بیکاری، طلاق عاطفی، روابط خارج از زندگی زناشویی، دخالت اطرافیان، مسائل کاری و شغلی، عدم رعایت حقوق طرفین و احساس مسئولیت در برابر شریک زندگی، اعتیاد و… از دیگر مولفه های تاثیرگذار بر طلاق هستند.

نهاد‌دوزی به قواره تن کارگزاران نظام
امیر دبیری مهر
جمهوری اسلامی تنها نظام سیاسی در جهان است که انقدر برای کارگزاران خود ارزش قایل است! که بجای اینکه کارگزاران نظام ، خود را با ساختارها و برای قرارگرفتن در نهادها تنظیم و روز آمد کنند برای کارگزاران معتمد ؛ نظام و نهادسازی می شود. مثال فراوان است یکی همین اقا محسن خودمان…سردار سرلشکر دکتر محسن رضایی عزیزمان را می گویم.
وقتی رییس جدید مجمع یعنی اقای شیخ صادق لاریجانی تمایلی برای کار با اقا محسن ندارد به دولت و در پست معاونت اقتصادی رییس جمهور می نشیند اما بعد متوجه می شود همه گلوگاههای دولت دست مخبردزفولی معاون اول محترم است و‌عملا در حاشیه قرار می گیرد و ریش و قیچی دست دیگری است. شورای هماهنگی اقتصادی دولت هم در جلسه ای بطور ناگهانی به معاون اول تفویض می شود . در نتیجه متناسب با سایز و قواره اقا محسن پست و جایگاه جدید تاسیس می شود به نام دبیرخانه هماهنگی سران قوا. ‏از الان هم آنجا دنبال ساختمان چند ده طبقه و صدها نیرو و پرسنل و چارت سازمانی و بودجه و محافظ و ماشین و…خواهند بود و اساسا معلوم نیست این نهاد فراقانونی قرار است چه دردی از مردم دوا کند و گره ای از مشکلات فروبسته نظام بگشاید. مجال نیست وگرنه دهها مثال دیگر از این رفتارها در سینه دارم.

این هم از ادعاهای رشد مقالات علمی!
مرکز پژوهش‌های مجلس: ۹۰درصد آثار علمی تقلبی است

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی نوشت که بیش از ۹۰ درصد آثار علمی مربوط به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی غیردولتی در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ متقلبانه بوده است. این گزارش تحت عنوان «گزارش نظارتی قانون پیشگیری و مقابله در تهیه آثار علمی» در اوایل خرداد ماه امسال منتشر شده است.

فرق ما و عربستانی ها
‏نمایشگاه‌ بین‌المللی قزوین به دلیل پخش ⁧موسیقی⁩ مبتذل و کشف ⁧ حجاب⁩ بازدیدکنندگان پلمب شد!
‏عربستان برای تبلیغ کشورش، ستاره‌های مطرح فوتبال رو می‌یاره، اونوقت اینجا یه عده منتظرن تا چند تا تار مو ببیند و به قول خودشون ⁧ نمایشگاه بین المللی⁩ رو تعطیل کنند!/ توییتر فارسی

خدایان زمینی

شهاب‌الدین‌حائری‌شیرازی
جناب آقای‌اژه‌ای سلام علیکم؛ برخورد قاضی با مردم در فیلم بالا نمونه‌ای از تفکر حاکم بر طیف قابل توجهی از قضات و ضابطان در فضای امروز جامعه است. در جریان اعتراضات صد روزه مهسا اگر به این‌همه فیلم که از قانون‌شکنی ضابط و مأمور پخش شد رسیدگی و به مردم اطلاع‌رسانی می‌شد، اگر کسانی که شیشه اتومبیل‌ها را خرد می‌کردند،اگر کسانی که از فاصله دومتری گلوله ساچمه‌ای به سر معترض افتاده بر زمین شلیک کردند و رهایش کردند اگر به این همه هجوم وحشیانه به قانون رسیدگی می‌شد قاضی نام خودش را هم‌طراز خدا و جایگزین میهن و شاه نمی‌گذاشت.‌‌ جناب قاضی‌القضات! به داد مردم برسید از دست امنیتی ها از دست قضات.

یک آزمون بسیار ساده!
احمد زیدآبادی
تندروهای اصولگرا از اینکه برخی صاحب‌نظران کاهش بهای طلا و دلار در بازار داخلی را به تماس‌های ایران و آمریکا برای دستیابی به توافق مربوط دانسته‌اند، به شدت عصبانی شده و روند کاهشی قیمت‌ ارز و طلا را نتیجهٔ برنامه و عملکرد متصدیان اقتصاد کشور می‌دانند!
اگر واقعاً کاهش بهای طلا و دلار هیچ ربطی به تماس با آمریکا ندارد و فقط نتیجهٔ عملکرد دولت است، آزمودن آن بسیار ساده است و جای کمترین دعوا و نزاعی هم ندارد.
برای آزمودن ادعای مطرح شده، یکی از مقام‌های ارشد نظام اعلام کند که جمهوری اسلامی به‌هیچ‌وجه دنبال هیچ نوع توافقی با طرف‌های خارجی نیست و قاطعانه تصمیم گرفته است که در کنار توسعهٔ برنامه هسته‌ای، با اتکاء به منابع و ظرفیت‌های داخلی خود به رشد اقتصادی و افزایش تولید و مهار تورم و کنترل قیمت‌ها دست یابد. بعد از این سخنان اگر کاهش قیمت طلا و دلار ادامه یافت و یا در همین سطح کنونی متوقف شد که در آن صورت حق با تندروهای اصولگراست، اما اگر مهار قیمت‌ها در رفت، در آن صورت اصولگرایان افراطی باید همان کاری را بکنند که یک همولایتی من به زبان انگلیسی به آنها توصیه کرده است!

علیرضابیگی: به وزیر کشور گفتم چرا با خانواده علی دایی چنان برخورد شد؟ می‌گوید نمی‌دانم!
نماینده تبریز در مجلس: به وزیر کشور در کمیسیون امنیت داخلی مجلس گفتم در خصوص نوع مواجهه شما با سرمایه های ملی سوال دارم. علی دایی قهرمان ملی است. چرا با خانواده ایشان چنان برخوردی صورت گرفته؟! مسافران از فرودگاه رسمی کشور قانونی سوار هواپیما به مقصد امارات شده‌اند. هواپیما پرواز کرده، از فراز آسمان امارات هواپیما را برگردانده اند و در کیش نشانده‌اند. همه مسافران منتظرند تا تروریستی مثل ریگی را از هواپیما پیاده کنند. دو تا خانم را پیاده کرده اند. همسر و دختر آقای علی دایی قهرمان ملی کشور. به دختر می گویند تو می توانی به سفر ادامه دهی اما خانم شما باید برگردید! به وزیر می گویم چرا باید چنین اتفاقی بیفتد؟ ما داریم الگوها و قهرمانان ملی خودمان  را به سمت بیگانه سوق می دهیم تا با ما رویارویی کنند. وزیر کشور می‌گوید: من نمی دانم چه کسی این کار را انجام داده است! وقتی وزیر کشور نمی داند در حوزه فعالیت او چه اتفاقی می افتد و چه کسی چه کار می کند ایراد بزرگی در کار است که در سایر حوزه های دیگر هم وضع به همین منوال است…

خاطرات هاشمی رفسنجانی در ۲۱ خرداد ۱۳۷۲:
براى گرم‌تر شدن انتخابات، به دست خودمان رقیب درست کردیم!

سال ۱۳۷۲: امروز انتخابات ریاست‌جمهورى داشتیم. مرتباً با ستاد انتخابات وزارت کشور و هیأت اجرایى تماس داشتم. برخلاف همه انتخابات‌هاى گذشته، این بار براى گرم‌تر شدن انتخابات، به دست خودمان رقیب درست کرده بودیم. به نظر مى‌رسد مقدار زیادى از آرای من از دست مى‌رود؛ گرچه محتمل است براى جو رقابت، رأى‌دهنده بیشترى داشته باشیم که همین جزو اهداف‌مان بود.

نمایندگان با ۴ هزار رأی به مجلس می‌آیند و کشور را زمین‌گیر می‌کنند
محمود زرین ماه، اقتصاددان، از ورود نمایندگانی با هزینه ۱۰ میلیاردی و فقط با ۴ هزار رأی به مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد. او گفت: «این نمایندگان با تأثیر گذاشتن بر سیستم قانون‌گذاری کشور به نفع خود و اسپانسرهایشان، کشور را زمین‌گیر می‌کنند.»

نماینده مجلس: نمی‌شود، حق ملت را خرج «ارز حجاج» کرد
حسن نوروزی نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، در واکنش به مصرف بدهی عراق به عنوان ارز حجاج می‌گوید:
این پول برای کل مردم است و باید در جهت اهداف پایدار ملت ایران هزینه شود. دادن این منبع ارزی به حجاج، ایجاد تورم می‌کند، چون آن‌ها این ارز را در داخل، تبدیل به پول نقد و در بازار هزینه می‌کنند. از طرفی چون اجناس در عربستان گران‌تر است، حجاج خریدهای خود از جمله هدایایشان را از ایران خریده‌اند. از این‌رو بهتر است این بدهی دریافتی را در راه‌های پایداری همچون آب تهران هزینه کنیم که مردم تهران آب نیترات‌دار نخورند. در قرآن آمده «وَ لِلَّهِ عَلَی النَّاسِ حِجُّ الْبَیْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَیْهِ سَبِیلاً» حج بر کسی واجب است که مستطیع باشد؛ یعنی مستطیع مالی، جسمی و عقلی. پس اینکه بیاییم طلب ارزی مملکت که حق ملت است را برای حجاج یعنی افرادی که باید مستطیع مالی باشند، خرج کنیم، حتماً کار اشتباهی است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.