stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 462584
  • 17 تیر 1402 - 22:11
0

صدور ۵ هزار سند دریانوردی در خوزستان

صدور ۵ هزار سند دریانوردی در خوزستان
خوزستان - معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان به استناد آمار و ارقام در حوزه خدمات‌رسانی به شناور‌ها و دریانوردان، عملکرد سه ماهه نخست سال جاری این اداره کل در ارتقاء ایمنی تردد شناور‌ها و دانش حرفه‌ای دریانوردان خوزستانی را تشریح کرد.
قلم | qalamna.ir :

سجاد سبزیوند معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان اظهار داشت: نزدیک به ۵ هزار فقره انواع گواهی‌نامه دریانوردی در بازه‌ی زمانی سه ماهه نخست سال جاری صادر شده است. از ۴ هزار و ۱۳ فقره گواهی‌نامه اصلی تعیین سمت در شناور، ۹۷۰ فقره مربوط به گواهی‌نامه‌های جانبی آموزش ایمنی تحت نظارت این اداره کل صادر شده است.

سبزیوند با اشاره به برگزاری ادواری آزمون‌های سراسری دریانوردی برای متقاضیان اداره امور دریانوردان این اداره کل، گفت: در مجموع طی سه ماهه گذشته بیش از ۳۶۹ نفر/ آزمون تحت نظارت کارشناسان این اداره کل برگزار شده است.

به گفته او با تلاش شبانه‌روزی بخش عملیات دریایی مجتمع بندری امام خمینی(ره) در سال گذشته بیش از چهار هزار و ۲۶۴ ساعت خدمات راهنمایی و یدک‌کشی ایمن در قالب ۱۵۲۲ مورد عملیات به کشتی‌های فله‌بر، کانتینری، تانکر‌های حامل مواد شیمیایی و گازی متردد به اسکله‌های تأسیسات صنایع پتروشیمی همجوار بدون هیچ گونه حوادث و یا سوانح دریایی ارائه شد.

سبزوی‌ند گفت: ارائه خدمات دریایی شامل هدایت و پهلودهی به انواع کشتی‌ها به ویژه کشتی‌های حامل مواد شیمیایی و گازی متردد به اسکله‌های تأسیسات پتروشیمی همجوار توسط بخش عملیات دریایی مجتمع بندری امام خمینی(ره) نشان از اهمیت و نقش به‌سزای این مجتمع در راستای توسعه اقتصاد دریایی و تولید ناخالص داخلی دارد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان می‌گوید: علاوه بر نقش حیاتی مجتمع بندری امام خمینی (ره) در واردات و تأمین کالا‌های اساسی کشور، مجاورت با بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ۲۱ واحد فعال تولیدی و ۲۶ میلیون تن ظرفیت سالانه، تردد کشتی‌های حامل کالا‌های خطرناک در آبراه دسترسی به این بندر حاکی از نقش و موقعیت راهبردی این مجتمع بندری در مسیر

این مقام مسئول گفت: با تلاش شبانه‌روزی بخش عملیات دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تعداد ۳۴۱ فروند انواع شناور در آبراه خورموسی با ایمنی کامل و بدون حادثه تردد نمودند که ۳۳ درصد از این تعداد حامل کالا‌های خطرناک بودند.

سبزیوند گفت: ارائه خدمات ترافیک دریایی شناور‌ها(VTS) از مهم‌ترین بخش‌های عملیات دریایی است که نقش به سزایی در مدیریت ترافیک دریایی، حفظ ایمنی تأسیسات، تجهیزات بندری و محیط زیست دریایی دارد.

معاون امور دریایی با اشاره به پایش شبانه‌روزی حوزه استحفاظی دریایی این اداره کل به منظور ارتقاء ضریب ایمنی دریانوردی در این محدوده، از انجام ۲۵ مورد امداد و نجات به شناور‌های متردد خبر داد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.