stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 462990
  • 25 تیر 1402 - 16:28
0

برگزاری نشست تبیین شاخص های عفاف و حجاب در شرکت نفت و گاز اروندان

برگزاری نشست تبیین شاخص های عفاف و حجاب در شرکت نفت و گاز اروندان
خوزستان - به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب، سالروز سرکوب خونین قیام مردم علیه کشف حجاب در مسجد گوهرشاد، و همچنین گرامیداشت ۲۳ تیرماه روز ملی تکریم خانواده و جمعیت، نشست بانوان شرکت نفت و گاز اروندان در دفتر اهواز این شرکت برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

این نشست فرهنگی با حضور مشاورین مدیرعامل در امور بانوان از شرکت های نفت و گاز اروندان، مناطق نفتخیز جنوب، نفت و گاز کارون و خانم ریحانی مسئول دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان و جمعی از بانوان شاغل در این شرکت همراه بود.

در ابتدای این نشست خانم حسینی مشاور مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در امور بانوان و خانواده، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بانوان شهیدی که در ۲۱ تیر ۱۳۱۴ به جرم دفاع از حیثیت و عفت به خاک و خون کشیده شدند، بیان داشت: هدف از برگزاری این جلسات یادآوری و ارائه الگویی ایرانی اسلامی است که بهترین روش برای حضور موفق زن در جامعه قرار گیرد، به‌ نحوی که ابعاد وجودی زن فدای ظاهر او نشده و زمینه رشد او در عرصه کار و تلاش فراهم سازد. وی افزود: الگوی حجاب در این زمینه تنها پوشش نبوده، بلکه دقت در رفتار است که آلوده نشویم و آلوده نسازیم.

در ادامه خانم ریحانی طی سخنانی ضمن تبیین دیدگاه اسلام در خصوص جایگاه ویژه زن، به مقایسه دیدگاه غرب و شرق نسبت به زن پرداخته و اظهار کرد: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، موضع انقلاب اسلامی در موضوع زن، موضع دفاعی نیست و اتفاقا انقلاب اسلامی بود که آزادی، زندگی عفیفانه و کرامت را به زنان ایرانی هدیه کرد و زمینه حضور اجتماعی و سیاسی زنان ایرانی با حفظ کرامت را فراهم آورد.

وی با تاکید بر این نکته که شعار زن زندگی آزادی به معنای واقعی، شعار انقلاب اسلامی است که برای به ثمره رساندن آن هزاران شهید، جانباز و اسیر تقدیم شده، افزود: انقلاب اسلامی الگوی زن «نه شرقی و نه غربی» و متعهد به خانواده و تأثیرگذار بر جامعه را به تمام دنیا معرفی کرد. مسئله عفاف، مسئله عقلی، اخلاقی و شرعی است که موجبات سلامت جامعه را فراهم می آورد . عفاف بر اقسام مختلفی از قبیل عفاف در نگاه، رفتار، گفتار و پوشش است که لازم است با نظارت بیشتر دستگاه و همکاری بانوان شاهد اجرای هر چه بیشتر و بهتر قانون در جامعه باشیم.

گفتنی است در انتهای این نشست که به همت شورای امر به معروف و نهی از منکر، روابط عمومی و امور بانوان و خانواده شرکت نفت و گاز اروندان برگزار شد از تمامی بانوان با اهدا کتاب و همچنین بانوان برتر نیز که در حوزه حجاب، زمینه های کاری و مسابقات قرآنی افتخار آفرین بودند با اهدای هدایایی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.