stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 465484
  • 29 شهریور 1402 - 15:17
2

پایان بورس امروز ۲۹ شهریور ۱۴۰۲

پایان بورس امروز ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: بازار امروز در حالی آغاز به کار کرد که زمزمه‌های احتمال صدور مجوز افزایش قیمت قطعه‌سازان شنیده می‌شد. همین امر نیز گروه قطعات یدکی را صعودی کرد و حتی برخی از نمادهای این گروه صف خرید شدند. در سمت دیگر نیز پس از حدود ۱۲ روز معاملاتی که سهام باشگاه پرسپولیس با فشار تقاضا روبه‌رو بود، با باخت دیشب این تیم مقابل النصر، صف خرید خود را از دست داد.

تجارت نیوز، همچنین رویترز از کاهشی شدن معاملات نفت خبر داد؛ به صورتی که معاملات امروز حاکی از فاصله گرفتن قیمت نفت از بالاترین رقم ۱۰ ماه گذشته بود. به نظر می‌رسد گارد نزولی نفت به دلیل قرارگیری در آستانه تصمیم‌گیری فدرال رزرو آمریکا درباره نرخ بهره بوده است. چرا که در این هنگام معمولا سرمایه‌گذاران در بلاتکلیفی نرخ بهره و میزان تاثیر آن بر تقاضا انرژی قرار می‌گیرند. این موضوع نیز تا حدودی شیمیایی‌های بورس ایران را تحت تاثیر قرار داد و اکثر پالایشگاه‌‌ها را منفی کرد.

بورس امروز در یک نگاه
معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت معاملات روز گذشته خود گام برداشت و باز هم نتوانست بر ارتفاع خود بیفزاید. به طوری که در پایان بورس امروز شاخص کل، با افت هفت هزار و ۳۰۰ واحدی که معادل ۰٫۳۴ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و ۱۲۸ هزار واحدی ایستاد.همچنین شاخص هم‌وزن نیز با فرمان شاخص کل حرکت کرد و نتوانست تراز خود را بالا ببرد. به این ترتیب این شاخص با کاهش ۰٫۰۹ درصدی به سطح ۷۲۱ هزار و ۷۶۹ واحدی برسد.

ارقام حجم و ارزش خرد معاملات نیز باز هم نزولی شدند و بر تابلو بازار امروز به شدت به چشم می‌آمدند. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را سه هزار و ۵۰۶ میلیارد تومان نشان می‌دهد.در نهایت باید گفت نزول امروز شاخص‌های بورسی و ارقام حجم و ارزش معاملات تا حدودی به روز پایانی هفته نیز وابسته است. چرا که سهامداران ترجیح می‌دهند، ریسک اخبار آخر هفته را به جان نخرند و نقد باشند.

ورود و خروج پول حقیقی
بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز جاری حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج ۲۸۱ میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات
در جریان معاملات امروز سه سهم فولاد، شستا و خودرو بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، دی و وتجارت به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.ختراک با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، سدبیر نیز با افت ۶٫۹۵ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند
بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های ثفارس، انرژی و فرابورس تعلق گرفت. همچنین سهم‌های ثفارس، خزر و وسبحان نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای شپدیس، ونوین و پترول خروج پول هوشمند داشتند.لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های وبانک، سبجنو و کماسه رقم خورد. همچنین وبصادر در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد حسیر بود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.