stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 465549
  • 30 شهریور 1402 - 19:24
1

۱۳۰زن بازداشتی در سالگرد مهسا در قرنطینه

۱۳۰زن بازداشتی در سالگرد مهسا در قرنطینه
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌‌شدگان، در گزارشی از بازداشت دست‌کم ۶۰۰ زن در سالروز کشته شدن ژینا مهسا امینی خبر داد.
بر این مبنا، هم‌اکنون ۱۳۰ نفر از این زنان بازداشت‌شده، در بند قرنطینه زندان زنان قرچک هستند و پرونده‌شان به دادسرا ارسال شده است.  اکثر آنان با سپردن تعهد آزاد شده‌اند و آنها که در زندان قرچک به سر می‌برند امید دارند تا با قرار وثیقه یا کفالت آزاد شوند.
مادر نیکا شاکرمی از لغو مراسم سالگرد دخترش خبر داد
نسرین شاکرمی، مادر نیکا شاکرمی با انتشار پیامی در صفحە اینستاگرام خود، از لغو مراسم سالگرد دخترش خبر داد. او در این پیام گفتە است: «با توجه به مشکلات پیش آمده و البته با توجه به اینکه بنده نمی‌خواهم به افراد دیگری از عزیزان و هموطنان غیرتمند و شریفی که به این مراسم تشریف می آورند، آسیبی وارد شود برگزاری مراسم را ناچارا لغو می‌کنم». انتشار این پیام در حالی است کە روز سه‌شنبه ٢٨ شهریور نیز آیدا شاکرمی، خواهر نیکا شاکرمی، از احضار و بازداشت کسانی خبر داد کە در یک هفته گذشته تلاش کرده‌اند بر مزار نیکا حاضر شوند. 
حق برگزاری هیچ مراسمی برای سالگرد را ندارید
همچنین ماموران  به نزدیکان افرادی که  روز۳۰ شهریور ۱۴۰۱ کشته شدند از جمله عرفان رضایی، غزاله چلابی، حنانه کیا، جواد حیدری و … گفته‌اند حق برگزاری هیچ مراسمی برای سالگرد او را ندارند. فرزانه برزه‌کار، مادر عرفان نیز از روز ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ بازداشت شده و در زندان است. پدر، مادر و نامزد حنانه کیا نیز بیست و چهار روز در بازداشت به سر می‌برند. 
همچنبن به گفته فاطمه حیدری، ماموران با مراجعه به خانه جواد حیدری، اعضای خانواده او را برای ممانعت از برگزاری مراسم سالگرد تحت نظر قرار دادند. فاطمه حیدری برادر او که از شغل خود به عنوان «کارشناس ارزیابی و عملکرد» سازمان نقشه‌برداری کشور اخراج شد و سپس روح‌الله حیدری، برادر جواد حیدری و پدر ۷۰ ساله او هم بازداشت شد.
تداوم بازداشت‌ها
زینب کاظمی، که به حجاب اعتراض داشت بازداشت شد. فرماندار قرچک هم می‌گوید: ۷ عنصر ضد امنیتی در قرچک دستگیر شدند.
وضعیت مهدی یراحی در زندان
مصطفی نیلی، وکیل مهدی یراحی (خواننده ) که حدود یک ماه است در بازداشت به سر می برد در ایکس نوشت: سه هفته از نگهداری #مهدی یراحی ⁩ در قرنطینه زندان اوین می‌گذرد و علیرغم پیگیری‌های مکرر ایشان به بند عمومی منتقل نشده‌. ‏شرایط خاص و امکانات کم قرنطینه باعث ادامه مشکلات جسمی (پوست و گوش) ایشان شده است. ‏بر اساس آیین‌نامه سازمان زندان‌ها ادامه نگهداری درقرنطینه غیرقانونی است.

 

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.