stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 466065
  • 12 مهر 1402 - 2:15
2

ماجرای دکل نفتی که در خوزستان دزدیده شد!

ماجرای دکل نفتی که در خوزستان دزدیده شد!
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: خبرگزاری فارس، نزدیک به نهادهای امنیتی،با تایید سرقت یک دکل نفتی در استان نفت‌خیز خوزستان، از قول شاهدان عینی نوشته که تریلی‌هایی که این دکل را از محل ربودند، «پلاک تهران» داشتند و از این استان هم خارج شدند!
این خبرگزاری به نقل از یک منبع مطلع گفته که دکل ربوده شده «متعلق به مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی حفاری نیست» بلکه «متعلق به یکی از شرکت‌های خصوصی بابک زنجانی است». این دستکم دومین باری است که گزارش سرقت دکل نفتی در ایران منتشر می شود. پیشتر گم شدن یک دکل نفتی در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد خبرساز شده بود.
بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران در دولت حسن روحانی تیرماه ۱۳۹۴ مفقود شدن دکل نفتی ایران در دوره احمدی‌نژاد را تأیید کرده و گفته بود پرونده با شکایت وزارت نفت تشکیل شده است. ارزش آن دکل سرقت شده شده که نام آن «دین» عنوان شده بود، در آن زمان ۷۸ میلیون دلار اعلام شد اما ارزش مالی دکل نفتی که به تازگی در استان خوزستان ربوده شده، هنوز مشخص نیست.
بر اساس گزارش رسانه ها، این دکل در ۷۰ کیلومتری جاده اهواز به سرقت رفته است. زنجانی که رسانه های ایران از او با عنوان کارآفرین یاد می‌کنند در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد و همزمان با تحریم فروش نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا و ایالات متحده، با تاسیس شرکت‌هایی در خارج از ایران، ظاهرا اقدام به فروش نفت تحریم شده و انتقال پول آن به داخل ایران می‌کرد.
بابک زنجانی کیست؟
نام بابک اواخر سال ۱۳۹۱ وقتی برای اولین بار سر زبان‌ها افتاد که احمدی‌نژاد، رئیس جمهور وقت، فاضل لاریجانی یکی از برادران لاریجانی را به تلاش برای سوء‌استفاده از موقعیت خود و برادرانش متهم کرد. علی لاریجانی در آن زمان رئیس مجلس بود و صادق لاریجانی ریاست قوه قضائیه را داشت که پس از پایان دوره ۱۰ ساله‌اش، اینک رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است. بابک زنجانی از دی ماه ۱۳۹۲ در زندان است. دادگاه انقلاب تهران او را متهم به «افساد فی الارض» و به اعدام محکوم کرد. وزیر نفت وقت ایران گفته بود که زنجانی ۲ میلیارد دلار از پول فروش نفت را به خزانه کل کشور واریز نکرده است. غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی وقت قوه قضائیه و رئیس کنونی این قوه، در بهمن ۱۳۹۲ از توقیف کلیه اموال زنجانی در داخل و خارج از ایران خبر داد بود. در حالی که قوه قضائیه ایران ۱۰ سال پیش اعلام کرده بود که همه اموال آقای زنجانی بابت پرداخت بدهی او توقیف شده، مشخص نیست که چطور دکل ربوده شده از استان خوزستان متعلق به شرکت نفتی او نسبت داده شده است!

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.