stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 467121
  • 10 آبان 1402 - 18:25
4

محسن رضایی: از جنگ هراسی نداریم 

محسن رضایی: از جنگ هراسی نداریم 
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: فرمانده اسبق سپاه پاسداران  با حضور در برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین»، در پاسخ به پرسشی درباره علت استفاده از پوشش بسیجی، گفت: لباس بسیج به معنای آمادگی است. ما همیشه باید آماده باشیم. ما به دنبال جنگ نیستیم، اما از آن هراسی نداریم.
محسن رضایی در پاسخ به پرسشی درباره تشکیل اتاق مشترک نیرو‌های مقاومت، اظهار کرد: اثر تشکیل اتاق مشترک محور مقاومت را اکنون در میدان نبرد شاهد هستیم که حزب‌الله ۳ لشکر اسرائیل را در شمال زمین‌گیر کرد و تشکیل این اتاق، هماهنگی عملیاتی و توانایی رزم مقاومت را به وضوح ارتقا بخشیده است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره ایده تشکیل ارتش اسلامی، تاکید کرد: شاید ۱۰ و یا حتی ۵ سال پیش این ایده عملیاتی نبود، اما امروز کشور‌های اسلامی با استقلال بیشتری از امریکا حرکت می‌کنند. وحدت آن‌ها با یکدیگر بیش از گذشته شده و با قساوت‌های اسرائیل و عزم آمریکا برای بازگشت به منطقه این ایده عملیاتی است.
رضایی با بیان این‌که «آمریکا نگران پرشدن خلا حضورش در منطقه با روسیه، چین و کشور‌های خود منطقه است»، ادامه داد: سه سناریو پیش روی منطقه غرب آسیا است؛ اول اینکه آمریکا بازگردد و اعمال قدرت کند، دوم پرکردن جای آمریکا از سوی چین و روسیه و سوم همگرایی و اتحاد کشور‌های منطقه برای تامین امنیت و توسعه منطقه به دست خودشان.
وی با اشاره به نظم جدید پیش‌روی منطقه تصریح کرد: مسائل آینده، کشور‌های اسلامی را به هم نزدیکتر می‌کند. امروز شاهد تحولاتی در کشور‌هایی همچون عربستان و مصر هستیم و اشتباه نتانیاهو و بایدن درک‌نکردن این دگرگونی‌هاست؛ البته در مسئله غزه توقع بیشتری از کشور‌های منطقه و مسلمان وجود دارد.
رضایی در پاسخ به این پرسش که با توجه به مواضع کشور‌های عربی در موضوع غزه و حوادث اخیر آیا کشور‌های عربی با نظم جدید و دگرگونی همراه خواهند شد، گفت: حادثه غزه محدود به امروز نیست و این رویداد نقطه عطف و سرآغاز رویداد‌های بزرگی در غرب آسیا خواهد شد و این دگرگونی‌ها به مرور اتفاق خواهند افتاد. قرارگیری بایدن و نتانیاهو در کنار هم برای نجات اسرائیل و نجات آمریکا است. نجات اسرائیل از آن جهت که به قول خود نتانیاهو جنگ دوم پس از ۱۹۴۸ شروع شده است و نجات آمریکا از آن جهت که انرژی غرب از این منطقه تامین می‌شود و در صورت توقف انتقال انرژی زمین‌گیر خواهند شد. پس در منطق آن‌ها این منطقه باید ناامن باشد تا صنعتی نشود و نفت را کشور‌های منطقه مصرف نکنند بلکه برای اروپا و آمریکا بفرستند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به راهبرد نظام سلطه برای فلسطین، تصریح کرد: پس از جنگ جهانی دوم تنها جایی که اشغال در آن پایان نیافت فلسطین است که با توجیه دروغ بزرگ غرب در دفاع از ملت یهود بود، حال آن‌که دلایل اصلی این اشغالگری اول مقابله با اسلام و جلوگیری از بازیابی قدرت کشور‌های بزرگ و با سابقه تاریخی قدرتمند مثل ایران و ترکیه و مصر است.
رضایی افزود: موضوع دوم نفت است و اینکه اگر کشور‌های منطقه صنعتی شوند نفتی برای صادرات به غرب نمی‌ماند بنابراین اسرائیل نقش ضدتوسعه‌ای برای غرب در خاورمیانه بازی می‌کند. موضوع سوم هم ایجاد پل و گذرگاه از طریق اسرائیل برای دسترسی به شرق است.
وی با تحلیل برنامه آمریکا در منطقه غرب آسیا، اظهار کرد: آمریکایی‌ها در افغانستان و عراق و خلیج فارس عقب‌نشینی کرده‌اند و امروز می‌خواهند شانس خود را برای بازگشت به منطقه آزمایش کنند. پیش‌بینی می‌شود در شرق سوریه، شمال عراق و در اردن پایگاه‌هایشان را تقویت کنند؛ بنابراین حوادث غزه فقط مسئله فلسطین نیست. آن‌ها به تدریج می‌خواهند سراغ لبنان و سوریه هم بروند.
فرمانده اسبق سپاه پاسداران گفت: در غزه دو جنگ وجود دارد. جنگ با مردم و جنگ با رزمندگان که کاملا باهم متفاوت است. در جنگ با مردم رژیم خونخوار صهیونیستی قریب به ۹ هزار تن از جمله زنان و کودکان را به شهادت رسانده است و ۲۱ هزار نفر هم مجروح شده‌اند؛ اما در جنگ با رزمندگان موضوع کاملا متفاوت است و مثلا در چند ساعت گذشته به ازای کشته شدن بیش از ۱۰۰ نظامی صهیونیست تنها یکی دو نفر از نیرو‌های مقاومت شهید شده‌اند. این شکستی بسیار سنگین است و اسرائیل دیگر اسرائیل قبل از عملیات طوفان الاقصی نخواهد شد.
رضایی ادامه داد: در حماقت فرماندهان نظامی صهیونیست همین بس که با تانک و نفربر قصد ورود به جنگ شهری را دارند. آنان خود را درون باتلاقی عمیق خواهند انداخت و شکستی مفتضحانه از رزمندگان مقاومت خواهند خورد و بی‌آبرویی بین‌المللی برای خود رقم خواهند زد. ساختن ارتش اسلامی کار دولت‌هاست، اما نهضت بین‌المللی ضدصهیونیسم را مردم تشکیل خواهند داد و هم‌اکنون هم شاهد هستیم که موج نفرت از صهیونیست‌ها در جهان شکل گرفته است. در کمتر کشوری مردم اعتراض نکردند. در برخی کشور‌ها سفرای اسرائیل را بیرون کرده‌اند و تحریم اقتصادی علیه کالا‌های اسرائیلی در حال شروع شدن است.
فرمانده اسبق سپاه پاسداران با اشاره به جمله امام راحل درباره گذشتن «راه قدس از کربلا» افزود: امروز ما از کربلا عبور کرده‌ایم و جبهه مقاومت و نیرو‌های مردمی کشور‌های همسایه فلسطین در آمادگی خوبی قرار دارند.
وی خطاب به جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت: اینکه شما به بهانه غزه نتانیاهو را حمایت می‌کنید و دنبال سوق دادن فضا به سمت ایران هستید اشتباه است. هدف شما این است که به بهانه دروغ به غرب آسیا بازگردید و پایگاهتان در منطقه را تقویت کنید. اما آمریکا و اسرائیل گمان نکنند می‌توانند وارد غزه شوند یا جلوی ایجاد آتش‌بس را بگیرند، اما جنگ گسترش پیدا نکند. آمریکا هم عامل اصلی شروع جنگ و هم عامل گسترش آن است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.